F1: A Red Bull lesz a következő célpontunk – Alonso

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.03.25. 14:07
null
Alonso (balra) számára a Red Bull a fő ellenfél (Fotó: AFP)
Fernando Alonso az ötödik helyen zárta a 2018-as Formula 1–es szezon első futamát, és a spanyol úgy érzi, hogy McLaren-Renault-jával idén célba veheti a Red Bull autóit. A McLaren kettős pontszerzéssel nyitott, míg a Haas a várakozások ellenére nullázott: mindkét pilótája kerékcsere után kényszerült feladni a versenyt, így ők mielőbb szeretnék az idénynyitót elfelejteni.

Beigazolódott a téli teszteken és a hétvége korábbi napjain megszülető jóslat a Haas-Ferrariról: az amerikai istálló igencsak erős autót rakott össze Kevin Magnussen és Romain Grosjean számára. A két pilóta az ötödik és a hatodik pozícióból kezdhette meg a mai futamot, a dán ráadásul feljött a negyedik helyre a rajtnál és folyamatosan maga mögött tudta tartani a megelőzött Max Verstappent.

34. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.026
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.931
SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Vettel 1.26:067
időmérő: 1. Hamilton 1:21.164
VASÁRNAP
1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Räikkönen
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 8., 17.10: Bahreini Nagydíj
Április 15., 08.10: Kínai Nagydíj
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj

A 22. körben aztán minden elromlott a Haasnál. Előbb Magnussen esett ki, két körrel később pedig Grosjean, miután a csapat mindkettejüket rosszul rögzített kerékkel küldte pályára a bokszkiállásból.

A verseny leintése után bő másfél órával derült ki, hogy a rögzítésre szolgáló anyacsavar menete nem volt megfelelő, ezért nem tudták rendesen rögzíteni a szerelők a kereket.

„Az egész csapat számára nehéz lenyelni, hogy nem végeztünk mindkét autónkkal jó pozícióban – ismerte el a dán. – Jó volt az előérzetünk a futamot megelőzően, majd nagyszerű helyzetben voltunk a versenyen, szóval szívszorító, hogy végül így alakultak a dolgok.”

Amennyiben a két pilóta meg tudta volna tartani a negyedik és az ötödik helyet – ahol a kerékcseréjük előtt álltak –, azzal 22 pontot gyűjtöttek volna csapatuknak. Ez közel a fele annak a mennyiségnek (47 egység), amelyet a teljes 2017-es idény alatt szereztek az alakulat versenyzői.

Ráadásul ezzel a Haas a pilóták bokszkiállások utáni biztonságos kiengedésére vonatkozó szabályokat is megszegte, ami miatt 10 000 dollár pénzbüntetéssel sújtották a csapatot – mindkét versenyzőjükért egy ötezres csekk járt az amerikaiaknak.

Romain Grosjean szerint viszont egy esetben hamar túltehetik magukat a Melbourne-ben történteken.

SAINZ FURCSA PROBLÉMÁJA
A Renault spanyol pilótája nagyjából a futam felénél arra panaszkodott, hogy felkavarodott a gyomra és egyre rosszabbul érzi magát. A leintés után elmondta, mi okozta a gondot.

 

„Problémám adódott a vízadagolóval, és az első tíz-tizenöt körben az arcomba spriccelte a rendszer a folyadékot, így túl sok vizet nyeltem. Amikor bejött a biztonsági autó, túl sok folyadék volt a gyomromban, és amint elkezdtem cikázni (a gumimelegítés miatt – a szerző), egyre rosszabbul lettem. Végül túléltem, ahogy lehetett, és célba tudtam érni" – mondta az egy pontot érő tizedik helyen végző Carlos Sainz Jr.

„Egész hétvégén jó volt a tempónk alacsony és magas üzemanyagszint mellett is. Ma megvolt a sebességem, és közelebb tudtam volna maradni az élen állókhoz, ha Kevin előtt lettem volna a pályán. Most mindenki maga alatt van, de mindent meg kell vizsgálnunk, hogy rájöjjünk, a pisztollyal volt-e a baj vagy a szerelők hibáztak. Nem volt ilyen problémánk a téli teszteken, ezért furcsa ez a helyzet. Az autó jól működött, ám mégis sok pontot veszítettünk ma, azonban ha továbbra is képesek leszünk erre a jó teljesítményre, hamar elfelejtjük ezt a hibát” – vélekedik a francia.

Fernando Alonso is megemlítette az esetet a futam után, hiszen az amerikai csapat mindkét versenyzője kiesett előle, s ennek köszönhetően is végezhetett az ötödik helyen.

„Kétségtelen, hogy szerencsénk volt a nullázó Haasszal, a problémákkal küzdő Sainzcal, valamint a sárga zászló alatt előző Verstappennel, így végül is négy helyet léphettünk előre a kedvező körülményeknek köszönhetően. Ugyanakkor viszont mind a négy lehetőséget ki tudtuk használni, a csapat nem hibázott, tökéletes munkát végzett. Az elért eredményre büszkék lehetünk, és hiszem, hogy még több van a csapatban. Ez az első versenyünk a Renault-val és máris előre tekinthetünk, a Red Bull lesz a következő célpontunk” – fogalmazott a spanyolok kétszeres világbajnok pilótája.

AZ AUSZTRÁL NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1.
Sebastian Vettel
német
Ferrari1:29:33.283
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 5.036 mp h.
3. Kimi Räikkönen finn Ferrari 6.309 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 7.069 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 27.886 mp h.
6. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 28.945 mp h.
7. Nico Hülkenberg német Renault 32.671 mp h.
8. Valtteri Bottas finn Mercedes 34.339 mp h.
9. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 34.921 mp h.
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 45.722 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 46.817 mp h.
12. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:00.278 p h.
13. Charles Leclerc monacói Alfa Romeo Sauber 1:15.759 p h.
14. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:18.288 p h.
15. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1 kör h.
FELADTÁK Megtett körök Kiesés oka
Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 24 feladta
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 22 feladta
Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 13 feladta
Marcus Ericsson svéd Alfa Romeo Sauber 5 hidraulika
Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 4 fék

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZ. PONT
1. Sebastian Vettel 1 1 1 25
2. Lewis Hamilton 1 1 18
3. Kimi Räikkönen 1 1 15
4. Daniel Ricciardo 1 12
5. Fernando Alonso 1 10
6. Max Verstappen 1 8
7. Nico Hülkenberg 1 6
8. Valtteri Bottas 1 4
9. Stoffel Vandoorne 1 2
10. Carlos Sainz Jr. 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 40
2. Mercedes 22
3. Red Bull-TAG Heuer 20
4. McLaren-Renault 12
5. Renault 7

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik