Péreznek még a nyáron kellene bizonyítania, hogy megérdemli a hosszabbítást (Fotó: AFP)

 

A Red Bull azzal a céllal szerződtette Sergio Pérezt, hogy mindkét autójával nyomást helyezhessen a Mercedesre, azonban a mexikói egyelőre nem igazán tudott csapattársa, Max Verstappen segítségére lenni gyengébb időmérős teljesítménye miatt. A pilóta Monacóban ugyanakkor némileg előrelépett, hiszen a rossz kvalifikációja ellenére is fel tudott zárkózni a remek gumikezelésének köszönhetően, s negyedik helye is hozzájárult ahhoz, hogy a „vörös bikák" átvették a vezetést a konstruktőri bajnokságban.

4. AZERI NAGYDÍJ
JÚNIUS 4., CSÜTÖRTÖK
1. szabadedzés: 10.3011.30
2. szabadedzés: 14.00–15.00
JÚNIUS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés: 11.00–12.00
Időmérő: 14.00–15.00
JÚNIUS 6., VASÁRNAP
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja: 14.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 20., 15.00Francia Nagydíj, Paul Ricard
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg

A vezetőség türelme azonban fogy, hiszen a rivális már több alkalommal is ki tudta használni Pérez gyengébb rajtpozícióját, így abban bízik, hogy ezen a területen minél hamarabb javulást láthat. Ezzel a mexikói is tisztában van, ám a rá nehezedő nyomás egyre nagyobb, hiszen Helmut Marko elmondása szerint rövidesen elkezdik a megbeszéléseket a jövő évi felállást illetően, így fontos lenne, hogy a pilóta a lehető legjobb tárgyalási pozícióba kerüljön.

„A nyári szünetig nem foglalkozunk a pilótakérdéssel. Nagy érdeklődés övezi a másik ülésünket, és nem hiszem, hogy a versenyzők tárgyalásba kezdenének más csapatokkal, vagy kontraktust kötnének azelőtt, hogy megpróbáltak volna velünk egyezségre jutni. Jelenleg viszont teljes mértékben a bajnokságra összpontosítunk, és nem is csinálunk egyelőre problémát abból, hogy ki lesz Max csapattársa jövőre. Biztosan versenyképes srác lesz, de még van időnk" – kezdte a Formel1.de-nek adott nyilatkozatában, majd értékelte Pérez eddigi teljesítményét.

Kezdjük a pozitívummal, a versenyen mutatott tempójával. Nagyon jó, és néha Max szintjén van. Ezt Monte-Carlóban is bizonyította, ahol mögé vágással próbálkoztunk. Volt három-négy kör, amikor ő volt a leggyorsabb a pályán, noha már eléggé használtak voltak a gumijai. Szóval a versenytempója rendben van. Az időmérő az, ahol hiányosságai vannak, és jó lenne, ha látnánk, hogy fejlődik ezen a területen" – emelte ki.

A tavalyi Olasz Nagydíj győztesét, Pierre Gaslyt többször is szóba hozták már az Alpine-nal, de a pilóta nem zárkózna el az esetleges Red Bull-os visszatéréstől sem. A francia újbóli „előléptetésével" kapcsolatban Marko is elmondta a véleményét: „Ha jól tudom, Gasly kontraktusa további két évig érvényes még, aminek keretein belül vezethet a Red Bull és az AlphaTauri színeiben is. De mint mondtam, továbbra sem gondolkozunk a 2022-es felálláson. A nyári szünetben kezdünk el foglalkoznunk a témával, aztán egy bizonyos ponton döntést hozunk."