A Mercedes a 60. alkalommal sajátította ki az első rajtsort (Fotó: AFP)

 

Lewis Hamilton hibátlan hétvégét fut: miután mind a három szabadedzésen az élen zárt, 1:20.486-os új pályacsúccsal sorozatban hatodszor szerezte meg a pole pozíciót Melbourne-ben. Összességében a nyolcadik alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását Ausztráliában, ezzel beállította Ayrton Senna és Michael Schumacher rekordját az adott nagydíjon, illetve aszfaltcsíkon elért elsőségek számában. Senna a San Marinó-i, Schumacher a Japán GP-n sajátította ki 8-szor az első rajtkockát, míg Hamilton neve mellett immár Ausztráliában áll 8 pole.

 

„A tesztek után visszamentünk a gyárba, hiszen tudtuk, hogy sok dolgunk van. Jó csomagunk volt, azonban a Ferrari mögött voltunk. Azóta bár nem nagyon változtattunk a gépen és újításokat sem hoztunk magunkkal, sokkal jobban megértettük az autót” – magyarázta Hamilton, majd a kvalifikáción tapasztalt előnyükre is kitért.

Tegnap még együtt voltunk a Ferrarival, aztán ma reggelre hirtelen teljesítményt vesztettek, ami eléggé megdöbbentett, nem erre számítottam. Ennek több oka is lehetett, hiszen ez nehéz és piszkos pálya. Nagyon hálás vagyok azért, ahol tartunk, viszont tudom, a Ferrari is nagyon keményen fogja nyomni és előre fog lépni” – mutatott rá, és azt is elmondta, hogyan élte meg a kvalifikáció utolsó szakaszát.

„A második köröm határozottan jobban sikerült, mint az első, de ez nem mindig történik így, hiszen akkor általában nehéz még ennyi időt találni. Én viszont hibáztam az első próbálkozásomkor, ami eléggé szokatlan tőlem, de előfordul. Megráztam magam, és folytattam. Ennél jobban nem is indulhatott volna az idény, és Valtteri is remek köröket húzott elő, így igazán oda kellett magam tenni, hogy elöl maradjak” – emelte ki csapattársa teljesítményét is Hamilton, aki pályafutása 84. pole-ját jegyezte, miközben zsinórban a 13. F1-es szezonjában szerzett elsőséget, amivel ugyancsak utolérte Schumachert a vonatkozó örökranglistán.

35. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 15., PÉNTEK
1. szabadedzés: Hamilton 1:23.599
2. szabadedzés: Hamilton 1:22.600
MÁRCIUS 16., SZOMBAT
3. szabadedzés: Hamilton 1:22.292
Időmérő: Hamilton 1:20.486
MÁRCIUS 17., VASÁRNAP
Futam: 6.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 31., 17.10
Bahreini Nagydíj, Szahír
Április 14., 8.10 Kínai Nagydíj, Sanghaj
Április 28., 14.10Azeri Nagydíj, Baki

„A téli teszt után egyáltalán nem így nézett ki a történet – mondta már Toto Wolff a Sky Sportsnak. – Lewis azonban szinte legyőzhetetlen itt” – tette még hozzá.

A Mercedes nagy előrelépésről Bottas is szót ejtett.

„Most először számítottak a köridők, és nem hiszem, hogy a csapatból bárki is gondolta volna, ilyen pozícióban leszünk. Mindenki nagyon keményen dolgozott, hogy ezt lehetővé tegyük, de a verseny lesz az igazi próba” – figyelmeztetett, hiszen a Mercedes hiába rajtolt az élről az elmúlt két idényben is Melbourne-ben, a versenyen Sebastian Vettel aratott győzelmet. A német úgy véli, az idén is van esélye a diadalra.

„Az autó rendben volt, nem volt semmi gond, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Viszont ez a pálya eléggé specifikus, és bár fordított eredmény jobb lett volna, nem aggódom túlzottan. Nyerhetünk. Sosem tudhatod, mi történik a futamon. Tavaly volt egy kis szerencsénk, de a verseny a kockás zászlóval ér véget. Jó autónk van és jó formában vagyunk” – jelentette ki.

„Nyilván a mai eredmények után a Mercedes a favorit, azonban azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. A rajtjaink eléggé rendben vannak, erre építkezhetünk.

Charles Leclerc hiába volt nagyon közel Vettelhez, az utolsó körén hibázott, és az ötödik helyre szorult vissza.

„Nem vagyok elégedett a teljesítményemmel, csalódtam magamban. Nem ott végeztem a Q3-ban, ahol kellett volna, és ez csakis az én hibám. Nagyon rossz munkát végeztem az utolsó körömön, ami az időeredményben is megmutatkozott. Első nekifutásra hibáztam, aztán elfékeztem az első kanyarban a második próbálkozásomnál is és elég sok időt vesztettem. De a köröm összességében is pocsék volt, hiszen több helyen vétettem kisebb hibákat. Viszont ilyen az élet, tanulok belőle és erősebben térek vissza” – fogalmazott önkritikusan a monacói.

A Ferrari párosa közé így beékelődött Max Verstappen, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner pedig úgy véli, előrébb nem is végezhettek volna.

„A Mercedes mérföldekkel van mindenki előtt, azonban nem hiszem, hogy számítottak arra, hogy ilyen  gyorsak lesznek. Számunkra a második sor volt a maximum” – mondta, míg a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko Pierre Gaslytól kért elnézést, hiszen elmondása szerint stratégiai hibát követtek el azzal, hogy nem egy új szett garnitúrával küldték ki a franciát az első szakasz végén.

„Buta hibát vétettek a stratégáink, és bocsánattal tartozunk emiatt” – vette le a terhet Gasly válláról, aki Verstapennel ellentétben nem tudott javítani az idején és már a Q1-ben búcsúzni kényszerült.

Jól sikerült az újonc bemutatkozása (Fotó: AFP)

Míg a Red Bull franciájának nem indult jól az első hétvégéje az új csapatával, addig az újonc Lando Norris mindenki elismerését kivívta remek szereplésével. Norris a nyolcadik helyet szerezte meg a McLarrennel, míg tapasztaltabb márkatársa, Carlos Sainz Jr. már a második szakaszba sem jutott be.

„Három szett gumit elhasználtam az első szakaszban, hiszen csak az volt a célunk, hogy megpróbáljunk valahogy továbbmenni a Q2-be. Ez egészen jól ment, majd a második szakaszban futott köröm elég volt a Q3-ra. Végül a nyolcadik lettem. Elég jó látni, hogy képesek vagyunk erre, és bár előreléptünk tavalyhoz képest, nem annyit, amennyit kellett volna. Szóval úgy hiszem, kihoztam a maximumot, ha nem is teljesen, de majdnem” – értékelte saját és csapata teljesítményét.

„Hosszú verseny vár ránk, és nagyon keményen kell dolgozunk ahhoz, hogy továbbra is képesek lehessünk Q3-as szereplésre. Bár a mai nem egyszeri eset volt, de biztosan nem ez lesz a szokásos, így a mostani eredményt meg kell becsülnöm.”

Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj programja vasárnap reggel 6 óra 10 perckor folytatódik a versennyel.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
  1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.486 átlag: 237.194 km/ó
  2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:20.598 0.112 mp h.
  3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:21.190 0.704
  4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:21.320 0.834
  5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:21.442 0.956
  6. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:21.826 1.340
  7. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:22.099 1.613
  8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:22.304 1.818
  9. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:22.314 1.828
10. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:22.781 2.295
11. Nico Hülkenberg német Renault 1:22.562 1.548
12. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:22.570 1.556
13. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:22.636 1.622
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:22.714 1.700
15. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:22.774 1.760
16. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:23.017 1.000
17. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1:23.020 1.003
18. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:23.084 1.067
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:24.360 2.343
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:26.067 4.050

AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ EREDMÉNYSORA 
  1. SZAKASZ   2. SZAKASZ    
  1. Leclerc 1:22.017   1. Hamilton 1:21.014
  2. Hamilton 1:22.043   2. Bottas 1:21.193
  3. Bottas 1:22.367   3. Verstappen 1:21.678
  4. Giovinazzi 1:22.431   4. Leclerc 1:21.739
  5. Kvjat 1:22.511   5. Grosjean 1:21.870
  6. Magnussen 1:22.519   6. Vettel 1:21.912
  7. Hülkenberg 1:22.540   7. Magnussen 1:22.221
  8. Norris 1:22.702   8. Räikkönen 1:22.349
  9. Albon 1:22.757   9. Norris 1:22.423
10. Verstappen 1:22.876 10. Pérez 1:22.532
11. Vettel 1:22.885 11. Hülkenberg 1:22.562
12. Pérez 1:22.908 12. Ricciardo 1:22.570
13. Ricciardo 1:22.921 13. Albon 1:22.636
14. Grosjean 1:22.959 14. Giovinazzi 1:22.714
15. Räikkönen 1:22.966 15. Kvjat 1:22.774
16. Stroll 1:23.017      
17. Gasly 1:23.020      
18. Sainz 1:23.084      
19. Russell 1:24.360      
20. Kubica 1:26.067