Lewis Hamilton alulmaradt az első összecsapásban, de bőven van miben reménykednie a Mercedesnek (Fotó: AFP)

 

Szinte a semmiből hozott össze egy olyan kört Max Verstappen Abu-Dzabiban, amelyre Lewis Hamiltonnak már nem volt válasza. A holland versenyző büszke a csapatára, és külön köszönetet mondott csapattársának, aki szélárnyékkal segítette a gyors körén. Verstappen azonban leszögezte, hogy nem ettől sikerült annyira jól az a bizonyos köre.

„Megbeszéltük a dolgot már az időmérő előtt, és sikerült jól kivitelezni, de nem ettől lett ekkora előnyöm – vélekedik a Red Bull-pilóta. – Csupán nagyjából egy tizedmásodperchez jutottam a kilences kanyar felé menet, hiszen nem túl hosszú előtte az egyenes. Ennek ellenére nagy köszönet jár Checónak. Nagyon nyugodt voltam az időmérő előtt, hiszen mindig a lehető legtöbbet nyújtom, és a csapatom is mindig a legjobb autóval szolgál nekem. Nagyszerű érzés elhódítani a pole-t, és mindenképp javult az autó az időmérő során, hiszen eddig kissé le voltunk maradva ezen a hétvégén. Persze erre vágytunk, de így sem vagyunk könnyű helyzetben, főleg ha megnézzük a Mercedes formáját a legutóbbi viadalokon. Fontos lesz holnap, hogy jól sikerüljön a rajtom, utána pedig meg kell próbálnom a lehető legjobb versenyt teljesíteni, aztán meglátjuk, hol végzünk.”


Verstappen főnöke, Christian Horner egyenesen úgy véli, hogy a versenyzője ennél jobban aligha mehetett volna körbe a Yas Marina Circuitön, majd arra is kitért, mekkora hátrányt jelenthet a holland számára az, hogy Hamiltonnal ellentétben a lágy gumikon kezdi meg a futamot.

„Úgy gondolom, hogy ez volt Max egyik legjobb köre az idén – mondta Horner. – Kevesebb leszorítóerővel mentünk, de ez volt az egyetlen lehetőségünk a Mercedes ellen az egyenesekben. El kell ismernem, hogy a Q1 után azt gondoltam, mi nem vagyunk képesek olyan időkre, amikre Lewis, ám később a Q2-ben már jobban álltunk. Nem vagyunk nagyon kikészülve amiatt, hogy a lágy gumikon kell rajtolnunk, bár a közepesen kissé jobb lenne, ráadásul érdekes lesz látni, hogyan alakul a gumikopás a versenyen. Holnap a lehető legjobb futamunkat kell teljesítenünk, és remélhetőleg ez elég lesz ahhoz, hogy legyőzzük Lewist.”

Verstappen roppant jó ideje láttán Lewis Hamilton elismerte, a Mercedes szombaton nem volt képes arra, amire a riválisa a Red Bull-lal. Pedig a szabadedzéseken mutatott teljesítményük után nem ezt várta maguktól, és egyelőre nem érti, hol úszott el a Mercedes esélye a rajtelsőségre.

13. ABU-DZABI NAGYDÍJ
DECEMBER 10., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:25.009
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.691
DECEMBER 11., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.274
Időmérő: 1. Verstappen 1:22.109
DECEMBER 12., VASÁRNAP
A verseny (58 kör, 306.183 km) rajtja: 14.00

„Max nagyszerű kört teljesített ma, egyszerűen nem tudtunk harcba szállni az idejével – vallotta be a hétszeres világbajnok. – Az edzéseken erősnek tűntünk, erre a körre mégsem volt válaszunk. Az első körömben hagytam némi időt az ötös kanyarban, de az utolsó már jól sikerült, viszont ennél jobb időre nem voltam képes. Nem tudom, hogy ezt a gumik előkészítése vagy bármi más okozta, mindenesetre nem tudtam felülmúlni Max idejét, teljesen megérdemelte ezt a pole-t.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a szélárnyék is sokat segített Verstappennek, és elárulta, miért jó, hogy a Red Bullnak sikerült felbosszantania Hamiltont.

„A gumik szempontjából nagyon jókor jöttek ki az utolsó körükön, és a szélárnyékot is tökéletesen használták ki, ezért lett az övék a pole – mondta Wolff. – Nem hiszem, hogy most bármit is mondanom kellene Lewisnak. Szerintem dühös, de ez jó, hiszen motivált lesz azzal kapcsolatban, hogy levadássza Verstappent. Mi vagyunk hátrébb, ám néha meg kell nézni a pozitívumokat, hiszen ez nem mindig rossz kiindulópont. Lesz egy kisebb előnyünk a rajtnál és az első hat-hét körben, ha Verstappen túl keményen nyomná. Mi tovább kinn tudunk maradni, és megkísérelhetjük az elévágást, utána pedig kontroll alatt kell tartanunk a pozíciónkat. Az nyeri holnap a versenyt, aki gyorsabb lesz, és kevésbé számít, hogy ki milyen abroncson indul.”

Bár a vb-aspiránsoknak a csapattársaik segítségére is szükségük lehet az idényzárón, Verstappen és Hamilton mögül mégis Lando Norris vághat neki az utolsó futamnak. A McLaren versenyzője mindent beleadott az időmérőn, ám abban nem biztos, hogy a futamon is ennyire keménynek kellene lennie.

„Sikerült előrelépnem, azonban kisebb hibákat is vétettem – mesélt a kvalifikációjáról Norris. – A pole-ra hajtottam, de végül nem jött össze. Jól sikerült a köröm, ám a Q3-ban egy kicsit én is meglepődtem. Most viszont aggódom, mert inkább onnan nézném végig, ahogyan kibontakozik a vébépárharc, ahol most vagyok. Nem szeretnénk túlzottan belefolyni. Nem tudom, hogy mennyire menjek rá az elsőségre, de ha lehetőségem adódik, akkor persze élni fogok vele.”

ABU-DZABI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:22.109 átlag: 231.541 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:22.480 0.371 mp h. 
3. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:22.931 0.822
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:22.947 0.838
5. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:22.992 0.883
6. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:23.036 0.927
7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:23.122 1.013
8. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:23.220 1.111
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:23.389 1.280
10. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:23.409 1.300
11. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:23.460 0.660
12. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:24.043 1.243
13. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:24.066 1.266
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:24.251 1.451
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:24.305 1.505
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:24.338 1.493
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:24.423 1.578
18. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:24.779 1.934
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:24.906 2.061
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:25.685 2.840
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE 
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
1. Hamilton 1:22.845 1. Verstappen 1:22.800
2. Bottas 1:23.117 2. Pérez 1:23.135
3. Verstappen 1:23.322 3. Hamilton 1:23.145
4. Pérez 1:23.350 4. Sainz 1:23.174
5. Cunoda 1:23.428 5. Leclerc 1:23.202
6. Leclerc 1:23.467 6. Bottas 1:23.246
7. Gasly 1:23.489 7. Norris 1:23.256
8. Norris 1:23.553 8. Cunoda 1:23.404
9. Sainz 1:23.624 9. Ocon 1:23.420
10. Ocon 1:23.764 10. Ricciardo 1:23.448
11. Ricciardo 1:23.829 11. Alonso 1:23.460
12. Alonso 1:23.846 12. Gasly 1:24.043
13. Stroll 1:24.061 13. Stroll 1:24.066
14. Giovinazzi 1:24.118 14. Giovinazzi 1:24.251
15. Vettel 1:24.225 15. Vettel 1:24.305
16. Latifi 1:24.338      
17. Russell 1:24.423      
18. Räikkönen 1:24.779      
19. Schumacher 1:24.906      
20. Mazepin 1:25.685