A beugró Russell nem sokkal maradt le a rajtelsőségről (Fotó: AFP)

 

1. SZAHÍRI NAGYDÍJ
DECEMBER 4., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Russell 54.546
2. szabadedzés: 1. Russell 54.713
DECEMBER 5., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 54.064
Időmérő: 1. Bottas 53.377
DECEMBER 6., VASÁRNAP
A verseny (87 kör, 307.995 km) rajtja: 18.10
A KÖVETKEZŐ, UTOLSÓ FUTAM
December 13., 14.10 Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

Nagy tűzijátékot hozott a Szahíri Nagydíj időmérője: az utolsó gyors körén javítani nem tudó Valtteri Bottas 26 ezredes előnnyel szerezte meg pályafutása 16. pole pozícióját, pedig a versenyhétvége kezdetén még nem feltétlenül neki állt a zászló. A koronavírusos Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell ugyanis már a csütörtöki sajtótájékoztatón okozott néhány meleg pillanatot a finnek, hiszen a legforróbb témát szemlátomást az jelentette, hogy mi történik akkor, ha Bottas azonnal alulmarad a Williamsben brillírozó brittel szemben.

A finn pilóta akkor úgy felelt, nem vetne jó fényt rá, ha nem sikerülne megnyernie a házon belüli csatát, a kijelentést azonban pénteken csak folyamatos hibák követték, míg a beugró brit mindkét szabadedzésen az élen végzett. Bottas szombatra viszont felszívta magát, és már a harmadik gyakorláson jelezte, korántsem lefutott a meccs. A finn ezt követően az időmérő első két szakaszában is átmeneti márkatársa előtt tudott zárni, a pole pozíció azonban kis híján így is kicsúszott a kezéből, hiszen míg riválisai tudtak javítani az utolsó gyors körükön, ő elmaradt korábbi legjobbjától. Bottas a kvalifikációt követően nem is nyilatkozott elégedetten, szerinte messze nem teljesített jól.

„Nyilván teljesen új helyzetet teremtett, hogy más lett a csapattársam, azonban én csak a saját dolgaimra akartam összpontosítani, és nem szerettem volna pazarolni az energiámat. Úgy érzem, összességében sikerült is ezt elérni. Stratégiai szempontból nagyszerű helyzetben vagyunk, és jó látni, hogy Russellnek köszönhetően meglett az első sor is a csapat számára. Nagyon jó érzés pole pozícióban lenni, azonban nem teljesítette túl jó kvalifikációt, szóval boldog vagyok, hogy végül így is elég volt" – kezdte Bottas, majd arra is kitért, miért nem tudott javítani az utolsó próbálkozásakor.

„Egyáltalán nem volt előttem autó, így szélárnyékot sem tudtam fogni. Láttam és éreztem is, hogy nem voltam elég gyors az egyenesekben. A kanyarok azonban rendben voltak, igaz, a 7-es és a 8-as kanyarkombináció nem sikerült tökéletesen, és a 10-es kanyar kijáratán is hibáztam kicsit" – vette górcső alá a rajtelsőséget érő körét.

Russell megkapta a nagy esélyt a Mercedestől, s bár karrierje során először kikapott az időmérőn a csapattársától, kapva kapott a lehetőségen, és azonnal bizonyított. A fiatal brit viszont nem teljesen volt elégedett a második helyével, úgy érzi, a pole-t is megszerezhette volna.

„Ha öt nappal ezelőtt azt mondják nekem, hogy a második helyen végzek, azt hittem volna, hogy csak viccelnek velem, de nagyon jól dolgoztunk együtt a csapattal. A harmadik szabadedzés ennek ellenére egyáltalán nem sikerült jól, hiszen sok hibát követtem el és túl keményen nyomtam. Akkor azt hittem, hogy kiesek majd a Q1-ben vagy a Q2-ben, de sikerült felráznom magam. Nem hazudok, nagyon csalódott vagyok, hogy ilyen kevéssel maradtam le a pole pozícióról" – jelentette ki a brit, aki azt is megosztotta, csapata top 6-os eredményt várt tőle, ezt a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is megerősítette, és azt is elárulta, miként próbálták meg levenni Russell válláról a terhet.

„Azt mondtam neki, hogy ha az első négyben zár, az máris fantasztikus eredmény, és ha esetleg az egyik Ferrari vagy McLaren átugorja, és ötödik lesz, az ugyanolyan nagyszerű eredmény. Ennél többet nem is vártam tőle, és úgy éreztem, hogy ezek után nyugodtabban távozott."

A harmadik rajtkockát a harmadik szabadedzésen és az időmérő második szakaszában is élen záró Max Verstappen sajátította ki.

„Ez eléggé rövid nyomvonal, megpróbáltam a lehető legközelebb kerülni, és az átlagosnál sikerült is jobban megközelítenem a Mercedeseket, azonban ez leginkább a pálya karakterisztikájának volt köszönhető. Más keveréken fogunk rajtolni, szóval érdekes lesz látni, ez milyen hatással lesz. Bármi lehetséges, hiszen nagyon közel vannak egymáshoz a köridők. Leginkább a rajt és az lesz a döntő, miként tudod menedzselni a forgalmat, ez azonban egyáltalán nem lesz egyszerű" – osztotta meg a gondolatait a pole-ról 56 ezreddel lemaradó holland.

Negyedikként nagy meglepetésre Charles Leclerc végzett a Ferrarival úgy, hogy mindösszesen egy lövése volt a kvalifikáció utolsó szakaszában. A monacói elmondása szerint az ő döntése volt, hogy ilyen korán jött ki, és bár közel tökéletes kört teljesített, tudja, hogy nehéz verseny vár rá.

„Eléggé meglepett, nem szeretném azt mondani, hogy tökéletes kört mentem, hiszen mindig van olyan, amit jobban is csinálhattál volna, azonban sikerült mindent úgy csinálnom, ahogyan akartam. A vezetés terén óriásit léptem előre a harmadik szabadedzés után, sokkal jobban ki tudtam használni a pálya határait is, és a 7-es kanyarnál lévő rázókövet is jobban mertem támadni, miután Pierre (Gasly) onboard-felvételeit megnéztem, szóval ezért köszönettel tartozom neki. Ráadásul az utolsó kanyarom is jól sikerült, pedig egész hétvégén nagyon szenvedtem ott" – mesélte a monacói, és a vasárnapi esélyekről is szót ejtett.

„Idén már néhányszor előfordult, hogy előrébb kvalifikáltuk magunkat, mint amire számítottunk, majd vasárnap nagyon frusztrálttá váltunk verseny közben, szóval ezúttal igyekszem reális maradni. Nehéz futam vár ránk, nem hiszem, hogy ugyanilyen versenyképesek leszünk, hiszen úgy vélem, nem a miénk a negyedik leggyorsabb autó. Ennek ellenére mindent beleadok, hogy maximalizáljam a lehetőségeimet" – tette hozzá.

SZAHÍRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 53.377 átlag: 238.956 km/ó
2. George Russell brit Mercedes 53.403 0.026 mp h.
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 53.433 0.056
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 53.613 0.236
5. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 53.790 0.413
6. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 53.906 0.529
7. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 53.957 0.580
8. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 54.010 0.633
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 54.154 0.777
10. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 54.200 0.823
11. Esteban Ocon francia Renault 53.995 0.348
12. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 54.026 0.379
13. Sebastian Vettel német Ferrari 54.175 0.528
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 54.377 0.730
15. Lando Norris brit McLaren-Renault 54.693 1.046
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 54.705 0.801
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 54.796 0.892
18. Jack Aitken brit Williams-Mercedes 54.892 0.988
19. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 54.963 1.059
20. Pietro Fittipaldi brazil Haas-Ferrari 55.426 1.522
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 53.904 1. Verstappen 53.647
2. Verstappen 54.037 2. Pérez 53.787
3. Russell 54.160 3. Bottas 53.803
4. Norris 54.194 4. Sainz 53.818
5. Gasly 54.207 5. Russell 53.819
6. Pérez 54.236 6. Leclerc 53.825
7. Leclerc 54.249 7. Stroll 53.840
8. Vettel 54.301 8. Kvjat 53.856
9. Ocon 54.309 9. Ricciardo 53.871
10. Kvjat 54.346 10. Gasly 53.941
11. Ricciardo 54.388 11. Ocon 53.995
12. Sainz 54.450 12. Albon 54.026
13. Giovinazzi 54.523 13. Vettel 54.175
14. Stroll 54.595 14. Giovinazzi 54.377
15. Albon 54.620 15. Norris 54.693
16. Magnussen 54.705      
17. Latifi 54.796      
18. Aitken 54.892      
19. Räikkönen 54.963      
20.Fittipaldi55.426