Hamilton nagyon elégedett a fejlesztésekkel (Fotó: AFP)

 

 

A Haas kivételével valamennyi csapat hozott fejlesztést Spanyolországba, a legkomolyabban a McLaren, az Alfa Romeo, valamint az Aston Martin nyúlt hozzá az autójához, utóbbi szinte teljesen lemásolta a 2022-es Red Bullt, amivel igencsak felhívta magára a figyelmet.

52. SPANYOL NAGYDÍJ
MÁJUS 20., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670
MÁJUS 21., SZOMBAT
3. szabadedzés: 13.00–14.00
Időmérő 16.00–17.00
MÁJUS 22., VASÁRNAP
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
 Május 29., 15.00 Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
Június 12. 13.00 Azeri Nagydíj, Baki
 Június 19., 20.00 Kanadai Nagydíj, Montreal

A „vörös bikáknak” nem is tetszett a nagy hasonlóság, és elhintették, hogy az elmúlt hónapokban több szakember is távozott tőlük pont a silverstone-i alakulathoz, így előfordulhat, hogy bizalmas adatok jutottak a riválishoz. A csapat kanadai versenyzője, Lance Stroll azonban a Sky Sports F1-nek leszögezte, hogy a most Barcelonában pályára guruló konstrukción már télen elkezdtek dolgozni, mivel két autót terveztek.

„Hallottam, hogy egyesek arról beszélnek, mennyire hasonlít az autónk a Red Bulléhoz, de tényleg a gyárban végeztük el a munkát. Télen  terveztük meg a kocsit, és most vetettük be. Az elmúlt hónapokban nagyon komolyan dolgoztunk, hogy elkészüljünk, remélhetőleg előrelépünk.”

„Valójában két különböző autót álmodtunk meg, már az elsőt kipróbáltuk, és most megnézzük, mit tud ez” – tette hozzá az első edzésen a tizenkettedik, míg a másodikon a tizenharmadik pozícióban záró Stroll.

Ami a pályán történteket illeti, Charles Leclerc-nél nem volt gyorsabb pénteken, a monacói előnye ugyanakkor nem volt számottevő: az első tréningen 79 ezreddel, míg a másodikon 117 ezreddel előzte meg a második helyezettet. 

Az egykörös tempónk rendben van, azonban a hosszú etapjaink nem festettek túl jól, így a versenytempón és a gumikopáson kell elsősorban dolgoznunk. A lágyon futott etapjaink jobbnak érződtek, mint a közepesen teljesítettek."

A hazai pályán versenyző Carlos Sainz Jr. számára is jól alakult a nyitó nap, második és negyedik helyet szerzett.

„Az első szabadedzés jól alakult, a második kevésbé. Ki kell elemeznünk, hogy miért, és megtalálni a megfelelő beállításokat szombatra. Biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. Teljesen lenyűgöz, hogy milyen sokan vannak a lelátókon, óriási motivációt jelent."

Noha a Mercedes már Miamiban is biztató pénteket futott, a Spanyolországban eddig mutatott formája jóval pozitívabb képet fest, hiszen a jó köridők mellett az autó vezethetősége is sokat javult, valamint a pattogás is megszűnni látszott. 

„Egyelőre nem igazán tudom, mi a helyzet, Miamiban még mi voltunk a leggyorsabbak pénteken, most másodikak vagyunk. Az autó ugyanakkor határozottan másképp reagál, és kevésbé vagyunk korlátozva, hiszen nem pattogunk az egyenesekben. Bizonyos kanyarokban még mindig előjön a delfinezés, amire mindenképpen pontot kellene tennünk, és úgy hiszem, a Red Bull továbbra is nagyon erős. Velük mindenképpen számolni kell, de még ki kell elemeznünk az adatokat." 

„Nem látok okot arra, miért ne lehetnénk ilyen közel, ha nem közelebb az élhez, ugyanakkor a különböző motormódok némileg árnyalják a képet. A Ferrari és a Red Bull nem tekerte fel túlzottan az erőforrását, szóval még van tempó bennük."

„A gumikopás mindenki számára gondot okozott, és ez kulcsszerepet fog játszani vasárnap, így az éjjel mindenképpen erre fogunk fókuszálni. Nagy valószínűséggel kétkiállásos lesz a verseny" – magyarázta George Russell, akihez hasonlóan a csapattárs, Lewis Hamilton is meglehetősen pozitívan nyilatkozott.

„Nagyon elégedett vagyok a fejlődésünkkel. Nagy köszönet mindenkinek a gyárban, hogy nem adták fel, és folyamatosan keményen dolgoztak. Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de jó úton járunk. Idén a mostani volt az első alkalom, hogy az egyenesben nem pattogott az autó. Valamilyen szinten még mindig jelen van a delfinezés, de már sokkal jobb a helyzet. Még mindig próbáljuk kihozni a kocsiban rejlő potenciált, ami elég nehéz, de határozottan jobb szituációban vagyunk."

„Nagyon jók a fejlesztések, és most az a feladat, hogy szombatra is átmentsük a formánkat. Úgy gondolom, hogy még ennél is jobb pozícióba hozhatjuk magunkat, és remélhetőleg harcba szállhatunk az előttünk álló srácokkal."

„A gumikkal van némi probléma, az idén sokszor küzdünk túlmelegedéssel, de mindannyian egy csónakban evezünk. Nem lehetsz igazán agresszív velük, vigyáznod kell rájuk. A Pirelli így tervezte őket."

Az előző két versenyhétvégén győzedelmeskedő Max Verstappent a második edzésen mindkét Ferrari, valamint Mercedes meg tudta előzni, így csak az ötödik helyen zárt. A holland az elmondása szerint a megfelelő egyensúly megtalálásával küzdött, de a hosszú etapokkal elégedett volt. 

Elég nehéz volt megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Határozottan dolgoznunk kell még az egykörös tempónkon, a hosszú etapjaink viszont erősek voltak. Ennek mindenképpen örülök, de meg kell találnunk az arany középutat. A gumikkal elég nehéz, és egyelőre egyértelműen nem bánunk jól velük. Legalább azt tudjuk, hogy az időjárás az egész hétvégén hasonlóan fog alakulni, szóval van mire alapozni."

 SPANYOL NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
  1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:19.828 átlag: 210.828 km/ó 27 kör
  2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.907 0.079 mp h. 27
  3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:20.164 0.336 28
  4. George Russell brit Mercedes 1:20.590 0.762 28
  5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:20.768 0.940 24
  6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.811 0.983 27
  7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:21.279 1.451 24
  8. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:21.422 1.594 23
  9. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:21.737 1.909 23
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:21.814 1.986 28
11. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:21.891 2.063 26
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:21.920 2.092 23
13. Robert Kubica lengyel Alfa Romeo-Ferrari 1:21.975 2.147 20
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:22.089 2.261 16
15. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:22.146 2.318 21
16. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:22.164 2.336 20
17. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:22.614 2.786 25
18. Nyck de Vries holland Mercedes 1:22.920 3.092 28
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:23.011 3.183 27
20. Jüri Vips észt Red Bull-Honda 1:24.138 4.310 23
SPANYOL NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE 
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:19.670 átlag: 211.246 km/ó 28 kör
2. George Russell brit Mercedes 1:19.787 0.117 mp h. 26
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:19.874 0.204 25
4. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:19.990 0.320 30
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:20.006 0.336 27
6. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:20.203 0.533 25
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:20.632 0.962 29
8. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:20.703 1.033 30
9. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:20.745 1.075 26
10. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:20.757 1.087 24
11. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:20.917 1.247 27
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:21.013 1.343 24
13. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:21.249 1.579 31
14. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:21.285 1.615 28
15. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:21.385 1.715 21
16. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:21.828 2.158 3
17. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:21.866 2.196 29
18. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:22.319 2.649 30
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:23.197 3.527 24
20. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:23.388 3.718 6