Brown előrelépést vár a Mercedes-motortól, de csapata egyáltalán nincs könnyű helyzetben (Fotó: AFP)

 

A csapatok közül egyedüliként a McLaren vált motorpartnert az átmenetinek számító 2021-es idényre. Bár a wokingiak előrelépést várnak a váltástól, a koronavírus-járvány miatti gazdasági visszaesés nyomán 2022-re halasztott nagy szabályváltoztatások, a különböző elemek fejlesztésének befagyasztása, illetve a bevezetett zsetonrendszer egyértelműen nehéz helyzetet teremt számukra.

„Valószínűleg ennél rosszabbkor nem is válthattunk volna motorpartnert. Egyrészt lecsökkentették az idény előtti teszt hosszát, másrészt ott van a zsetonrendszer is, hiszen attól függetlenül, hogy előrelépésre számítunk a Mercedes-erőforrástól, a motor beépítése fontos zsetonokat vesz el tőlünk, melyeket az autó más területeire is fel szerettünk volna használni. Szóval jobb lett volna, ha nem vezetik be a zsetonrendszert és a szokásos kéthetes teszt előzi meg az idényt" – emelte ki a nehezítő körülményeket a csapat ügyvezető igazgatója, Zak Brown.

Ugyanakkor fantasztikus eddig az együttműködésünk a Mercedesszel, a kommunikáció nagyszerű, és teljességgel vásárlóközpontú a hozzáállásuk. Bizakodóak vagyunk, hogy könnyen megy az átállás, de nincs sok időnk a finomhangolásra, és arra sem, hogy elegendő lehetőséget biztosítsunk Danielnek (Ricciardo) az új autóban. A célunk ennek ellenére továbbra is változatlan: visszatérni az élmezőnybe. Összességében úgy érzem, hogy 2021 nagyon fog hasonlítani 2020-ra, hiszen az autók alapjaiban változatlanok."

A McLaren tavaly 202 ponttal a konstruktőri tabella harmadik helyén zárt. Az autót akkor még a Renault-motor hajtotta, a wokingiak legutóbb a 2014-es idényben használták a Mercedes erőforrásait. Az MCL35M kódjelet kapó gépeket Lando Norris, illetve a Ferrarihoz távozó Carlos Sainz Jr. helyére érkező Daniel Ricciardo vezetheti.