Újabb vitatható döntéssel került a figyelem középpontjába a Ferrari (Fotó: AFP)

 

Alig négy héttel ezelőtt, a Magyar Nagydíjon Max Verstappen a tizedik helyről rajtolva aratott nagy győzelmet, de Spa-Francorchamps-ban ezt is sikerült felülmúlnia. A címvédő ezúttal a 14. pozícióból indulva nyert!

„Nehéz volt az első kör, hiszen megpróbáltam kimaradni a balhékból – mesélte a versenyéről Verstappen. – Sok minden történt előttem, de a biztonsági autós fázis után már sínen mentek a dolgok. Megelőztem néhány autót, és sikerült óvnom a gumikat, így fel tudtam zárkózni. Később, miután az élre álltam, csak az irányításom alatt kellett tartani a versenyt. Ez egy olyan hétvége volt, amit el sem tudtam volna képzelni korábban. Több ilyet szeretnénk.”

Sergio Pérez második helyével kettős győzelmet aratott a Red Bull a Belga Nagydíjon, s bár a mexikói versenyző reménykedett abban, hogy ő ünnepelhet a dobogó legfelső fokán, elismerte, hogy nem bírt a továbbra is remek formában lévő csapattársával.

67. BELGA NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:46.538
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:45.507
AUGUSZTUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Pérez 1:45.047
Időmérő: 1. Verstappen 1:43.665
AUGUSZTUS 28., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Sainz
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 4., 15.00Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 11., 15.00Olasz Nagydíj, Monza
Október 2., 14.00Szingapúri Nagydíj, Szingapúr

„Kisebb káosz alakult ki az első körben – emlékezett vissza Pérez. – Elég gyengén sikerült a rajtom, veszítettem néhány pozíciót, de sikerült visszaszereznem azokat az ötös kanyarban. Ma megvolt a lehetőségem a győzelemre, de Max egyszerűen szárnyalt. Mintha másik bolygón lett volna, nem lehetett elkapni. Ez viszont jó eredmény a csapat számára, hiszen sok pontot szereztünk, ami mindig fontos.”

Verstappenhez hasonlóan Charles Leclerc is a rajtrács második feléről rajtolt a spái futamon, s bár a monacói versenyzőnek sem ment rosszul a felzárkózás, az ötödik helynél nem sikerült előrébb verekednie magát. Sőt, a leintést követően megbüntették, amiért az utolsó kerékcseréje alkalmával túl gyorsan hajtott a bokszutcában. Ami viszont különösen aggasztja Leclerc-t, az a riválisuk erőfölénye.

„A Red Bull más szinten volt – mondta a Ferrari-pilóta. – Találtak valamit ezen a hétvégén, ami kissé aggasztó a számunkra. Nem tudjuk, mi lehet az, de rettentő gyorsak tőle az egyenesekben. Olyan, mintha nem is hatna rájuk a leszorítóerő, és a kanyarokban is legalább olyan gyorsak, mint mi, már ha nem gyorsabbak.”

Leclerc-t egyébként azzal a szándékkal hívták ki a Ferrarinál az utolsó körökben, hogy a friss gumikon elhappolja a futam leggyorsabb köréért járó pontot a Red Bulltól. A tervet nem sikerült végrehajtani, ráadásul Leclerc bukott is a pluszkerékcserén.

„Úgy gondolom, helyes döntést hoztunk, hiszen ahhoz, hogy kihozzuk a maximumot a versenyünkből, bátornak kell lennünk – vélekedik Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Megvolt az előnyünk Alonsóval szemben, és bár tudtuk, hogy nagyon szoros lehet, az új gumikon és a DRS-sel Charles visszaelőzhette volna. Végső soron ez volt a jó döntés, bár nem sikerült megautózni a leggyorsabb kört, de rá kell jönnünk, hogy miért.”

HAMILTON MEGROVÁSBAN RÉSZESÜLT
A két pilóta balesetét a sportfelügyelők is megvizsgálták, ám versenybalesetnek minősítették, így nem osztottak ki büntetést. Hamiltont azonban így is megrovásban részesítették, amiért nem jelent meg az orvosi központban a balesete után, pedig igen nagy erőhatás érte, amikor az ütközés után földet ért az autója. Az FIA-nál ráadásul felhívták a többi versenyző figyelmét is arra, hogy a hasonló kihágásokat a jövőben büntetni fogják.

A tavalyi Olasz Nagydíjon fordult elő legutóbb, hogy Lewis Hamilton nem tudott befejezni egy futamot. Ezúttal Fernando Alonsóval ütközött az első körben, amiért teljes mértékben vállalja a felelősséget.

„Visszanézve a felvételeket kiderült, hogy holttérben volt, és nem hagytam neki elég helyet – ismerte el a hétszeres világbajnok. – Az én hibám volt, és sajnálom a csapatomat. Nem számít, Fernando mit mondott, nem igazán érdekel. Tudom, hogy hibáztam, de nem láttam őt.”

Fernando Alonso igen dühösen szólalt meg a csapatrádión az esetet követően, és azt állította, hogy Hamilton csak akkor tudja, hogyan kell vezetni, ha az első helyről indul. Utóbb a kétszeres világbajnok már kevésbé ingerülten nyilatkozott, ám felhozta Hamilton 2014-es spái versenyen történt igen hasonló esetét.

„Úgy érzem, ő hibázott, amikor rám húzta a kormányt az ötös kanyarban – vélekedett Alonso. – Ugyanez történt közte és Rosberg között évekkel ezelőtt. Egyszerű versenybaleset volt, de csalódott vagyok, mert amikor a második vagy harmadik rajthelyről indulok, mindig történik valami, miközben a tizenkettedik vagy tizenharmadik helyről rajtolva problémamentes versenyt teljesítek.”


A BELGA NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull 1:25:52.894
2. Sergio Pérez mexikói Red Bull 17.841 mp h.
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 26.886 mp h.
4. George Russell brit Mercedes 29.140 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:13.256 p h.
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:14.936 p h.
7. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:15.640 p h.
8. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:18.107 p h.
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 1:32.181 p h.
10. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:41.900 p h.
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:43.078 p h.
12. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:44.739 p h.
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1:45.217 p h.
14. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:46.252 p h.
15. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:47.163 p h.
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
  KIESETT     MEGTETT KÖR
  Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1
  Lewis Hamilton brit Mercedes 0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
  PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Max Verstappen 9 11 12 3 284
2. Sergio Pérez 1 8 13 2 191
3. Charles Leclerc 3 5 11 3 186
4. Carlos Sainz Jr. 1 7 12 2 171
5. George Russell - 5 13 - 170
6. Lewis Hamilton - 6 12 2 146
7. Lando Norris - 1 10 1 76
8. Esteban Ocon - - 11 - 64
9. Fernando Alonso - - 10 - 51
10. Valtteri Bottas - - 7 - 46
11. Kevin Magnussen - - 5 - 22
12. Sebastian Vettel - - 6 - 20
13. Daniel Ricciardo - - 5 - 19
14. Pierre Gasly - - 4 - 18
15. Mick Schumacher - - 2 - 12
16. Cunoda Juki - - 3 - 11
17. Csou Kuan-jü - - 2 - 5
18. Alexander Albon - - 3 - 3
19. Lance Stroll - - 3 - 3
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull 475  
2. Ferrari 357  
3. Mercedes 316  
4. Alpine-Renault 115  
5. McLaren-Mercedes 95  
6. Alfa Romeo-Ferrari 51  
7. Haas-Ferrari 34  
8. AlphaTauri-Red Bull 29  
9. Aston Martin-Mercedes 24  
10. Williams-Mercedes 4