Kezdjük a legelején: ÚJRA ÉRDEKES AZ F1!


F1-LEGEK 2015
1. FUTAM – AUSZTRÁL NAGYDÍJ

A hétvége nyilatkozata – Peter Sauber a Sky Sportsnak arra a kérdésre, mit gondol az ausztráliai jogi hercehurcáról: „Nem könnyű erről a sz.rról beszélni.”

A leglelkesebb fotós – Ha látod a kamerát, tégy róla, hogy a világ is lásson.

 

A legszerencsétlenebb pilóta, avagy a Maldonado-díjat kapja… – Pastor Maldonado! A Lotus versenyzőjének most egy kör kellett, hogy összehozzon egy defektet. Nem túl meglepő érdekesség, hogy pályafutása alatt még nem volt olyan szezonja a venezuelainak, amelyben az első két verseny valamelyikén célba ért volna.

Maldonado „elmaldonadózta”… (fotó: Twitter)

A Malajziai Nagydíj „leghasznosabb” embere – Emlékeznek még, mekkora kavarodást okozott tavaly Mogyoródon Marcus Ericsson kicsúszása? A svéden most sem múlt, a nézők kedvéért beragadt a sóderágyban, hátha… Ezt követően – a biztonsági autó beküldése után – át is vette a vezetést Vettel!

A legjobb rádiós beszólás – Jenson Button: „Egy kicsit meglepődtem, úgy tűnik, közeledek az előttem haladó autókhoz…”

Buttont meglepték (Fotó: Twitter)

A legjobb válasz – „Nagyszerű, nagyszerű, így tovább!” – érkezett az üzenet Lewis Hamilton fülére. „Ne szólj hozzám, ha kanyarodok!” – jött a räikkönenes válasz. Ebből is póló lesz?

A második legjobb válasz – „Milyen a tempóm?” – kérdezte Hamilton a versenymérnökétől, miután néhány körön keresztül már Vettel autójának hátsóját figyelte. „Tökéletes, a tempód tökéletes, már persze ha jól érzed magad ebben a pozícióban” – érkezett az iróniával áztatott reakció.



A hétvége póza –
A Ferrari szerelője egyszerűen nem bírt magával, ő produkálta a hétvége legcsodálatosabb pózát, amelyet a világ már csak úgy emleget, „A vörös acél”.

Szakmát tévesztett a szerelő? (Fotó: Twitter)

Éljen az összhang! – „Tíz másodperces büntetés Nicónak, tíz másodperces büntetés Checónak. A szimmetria iránti szeretetünk nem ismer határokat! ” – írta ki Twitterre a Force India, miután az istálló mindkét versenyzőjét elmarasztalták.

Így múlik el a világ dicsősége… – Változó erőviszonyok, változó lelkesedés. Míg 2013-ben Vettel ellen szurkolt a világ, most a német pilóta a hős.

(Fotó: Twitter)

A hétvége kérdése – Kvízkérdésnek sem lenne utolsó, hogy melyik futam, s kinek a győzelme után hallhattuk utoljára az F1-ben egymás után a német és az olasz himnuszt. Nem, nem Michael Schumacher és a Ferrari a helyes válasz. Hanem Sebastian Vettel és a Toro Rosso a 2008-as Olasz Nagydíjról. Igen, ez valóban a német második diadala Ferrari-motoros autóval.

Fúj, Vettel! Mármint… Hajrá, Vettel! (Fotó: Twitter)

A hétvége bánata – Fernando Alonso máris meggondolta magát?

(Fotó: Twitter)
A fejlődés megkérdő… Hagyjuk. (Fotó: Twitter)

Egy újabb fiatalos rekord – Az 1997-es születésű, 17 esztendős Max Verstappen megint megdöntött egy rekordot, a belga-holland Toro Rosso-pilóta a hetedik helyével minden idők legfiatalabb pontszerzője lett.

Verstappen egyik leghíresebb szurkolója a legendás holland kapus, Edwin van der Sar

A nagy visszatérés – A 2013-as Spanyol GP óta először nyert futamot a Ferrari, ezzel megszakítva a 22 hónapra és 34 versenyre nyúló sorozatot.

Hamilton kívánsága valóra vált. Legnagyobb bánatára… (Fotó: Reddit)

A hétvége legboldogabb embere – „Wooooooooow! Grazi, grazi, grazi, grazi!” – ordított örömében Sebastian Vettel, miután az első helyen intették le.


A hétvége száma: 40 – Lewis Hamilton pályafutása negyvenedik rajtelsőségét szerezte meg Malajziában, ezt követően pedig Vettel megszerezte negyvenedik futamgyőzelmét. Vajon ki a boldogabb ettől a számtól?

Sebastian Vettel, Malajzia farkasa (Fotó: Twitter)

A Ferrari és a németek – Vettel a 75. német Ferrari-sikert szállította, az előző 74-ből egyébként 72 Michael Schumacher nevéhez fűződött.

A hétvége előzése –
Sebastian Vettel negyedszer végzett az élen Malajziában, ezzel pedig megelőzte honfitársát, Michael Schumachert, valamint Fernando Alonsót.

Vettel már Schumacher előtt Malajziában (Fotó: Twitter)

Most mi lesz? Mint arról a futam előtt beszámoltunk, az idénynyitón aratott kettős győzelmeket követő botlás ritkán számít jó előjelnek. A Mercedes ausztrál egyeduralma most Ferrari-sikert vont maga után, ez pedig akár végzetes lehet…

KETTŐS GYŐZELMEK AZ IDÉNYNYITÓKON 
Idény Csapat Előny az 1. futamon a rivális csapat legjobbjával szemben
Előny a 2. futamon (a vastag betűvel szedettek esetén hátrány)
Csapat-vb-helyezés
1950 Alfa Romeo 2 kör 1 kör –*
1952 Ferrari 1 kör 4:28.4 perc –*
1953 Ferrari 1 kör 1 kör –*
1957 Maserati 2 kör 25.2 mp –*
1963 BRM 12.8 mp 1 kör hátrány 2.
1964 BRM 3 kör 1 kör hátrány 2.
1968 Lotus 30.4 mp 15.9 mp 1.
1981 Williams 34.92 mp 1:03.8 perc 1.
1992 Williams 34.675 mp 21.429 mp 1.
1996 Williams 1:02.571 perc 17.982 mp 1.
1998 McLaren 1 kör 1:00.550 perc 1.
2000 Ferrari 20.009 mp 39.898 mp 1.
2004 Ferrari 34.673 mp 5.022 mp 1.
2009 Brawn 1.604 mp** 22.722 1.
2010 Ferrari 23.182 mp 14.488 mp hátrány 3.
2015 Mercedes 34.523 mp  8.569 mp hátrány ?
*még nem írták ki a konstruktőr-vb-t, de minden esetben uralta az idényt a csapat. Az 1950-es években az indianapolisi 500 mérföldestől eltekintettünk, mint 2. futamtól.
**biztonsági autó mögött értek célba  
A LEGGYORSABB KÖRÖK A MALAJZIAI NAGYDÍJON 
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:42.062 átlag: 195.516 km/ó 43. kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:43.125 1.063 mp h. 45.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:43.648 1.586 46.
4. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:43.902 1.840 45.
5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:43.990 1.928 40.
6. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:44.088 2.026 42.
7. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:44.124 2.062 40.
8. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:44.514 2.452 41.
9. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:44.579 2.517 42.
10. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:44.812 2.750 36.
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:44.822 2.760 46.
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:45.070 3.008 38.
13. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:45.312 3.250 42.
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:45.345 3.283 37.
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:45.507 3.445 37.
16. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:46.056 3.994 38.
17. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:48.460 6.398 17.
18. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:48.760 6.698   3.
19. Roberto Merhi spanyol Manor-Ferrari 1:49.040 6.978 44.