Büszkén pózolt Hamilton és Button az új autó mellett Berlinben (Fotó: Reuters)

Berlinben egy bevásárlóközpont aulájában a McLaren-istálló érdekes módszert választott autója leleplezésére: amikor először megmutatták a közönségnek a kocsit, csak a pilótafülke és a motor volt látható, körülötte pedig néhány szerelő sündörgött. A többi alkatrészt néhány előre kijelölt járókelő vitte a helyszínre, a szerelők pedig, ahogy érkeztek, felrakták az autóra. Mindezt síri csendben, egyre több járókelő szeme láttára.

Negyedóra alatt összeállt az MP4-26-os, majd megjelent a két pilóta, Lewis Hamilton és Jenson Button is, majd megkezdődött a szokásos fotózás és interjúkészítés.

A PILÓTÁK REAKCIÓI
Lewis Hamilton: – Remélem, akkor is leesik az állunk, amikor kimegyünk jövő héten a pályára. Ugyanolyan felkészültnek érzem magam, mint a 2007-es idény előtt, és a mérnökeinkkel folytatott egyeztetések után úgy érzem, ismét a vb-címért csatázhatok, méghozzá jobb esélyekkel, mint tavaly. Nagyon erős a mezőny, Jensonon és rajtam kívül további három világbajnok van a mezőnyben, ami garantálja a jó versenyeket.
Jenson Button: – Alig hiszem el, hogy ez még csak a második idényem lesz a McLarennél, mintha már évek óta itt versenyeznék. A csütörtöki tesztnapon úgy éreztem, az új Pirelli-gumik nagyon fekszenek majd a vezetési stílusomnak, izgatottan várom az első tesztet. Ami a mezőnyt illeti, az öt világbajnok mellett a két majdnem-világbajnokot, Felipe Massát és Mark Webbert sem szabad elfelejteni, velük lesz teljes az élmezőny.

Az autó láttán (érdekes 3D-s bemutató látható a McLaren honlapján) érthető, hogy a csapat nem lett kész az autójával az első tesztre, megannyi újítás és szokatlan megoldás látható rajta. Az első légterelő az eddigi legbonyolultabb, az oldaldoboz U-alakú, a kocsi tetején a légbeömlő nyílást megduplázták, de nem függőlegesen osztották ketté, hanem egymás mögé tettek két külön légbemenetet (a hátsó nyílás a hidraulikus rendszer és a váltó felé tereli a levegőt).

Martin Whitmarsh csapatfőnök  jelezte: a következő teszteken további újításokat vet be a csapat, amelyet a Postdamer Platzon még nem láthattak a nézők.

„A Formula–1-ben sohasem szabad lebecsülni a riválisokat, ezért óvatosnak kell lenni az ilyen bemutatókon – mondta Whitmarsh. – Így is elég sok részletet elárultunk az új kocsiról. Ám olyan további újításaink vannak, amelyek megismerésekor le fog esni az álluk. Hihetetlen, mennyire kreatívak tudnak lenni a mérnökeink, még az ilyen szigorú szabályok mellett is."

Whitmarsh nem először emelte ki, hogy örül neki, nála sokkal okosabb emberek dolgoznak a csapatnál, és hogy néhány kockázatos újítás is került a kocsira. Sőt a McLaren nem zárja ki, hogy a Renault módszerét lemásolva az oldaldoboz elejére kerüljön a kipufogócső kimenete.

„Ha nem újítasz, lemaradsz. Fantasztikus az autónk, csak rá kell nézni" – mondta Whitmarsh.

A KÉPGALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!

A McLarennél szervezeti átalakítás történt, Paddy Lowe mérnök-igazgatóból technikai igazgató lett, míg a helyére Tim Goss főmérnök került. A fejlesztési részleget továbbra is Neil Oatley vezeti.

ÖSSZERAKTÁK AZ MP4-26-OST
   

 

A 2011-ES CSAPATBEMUTATÓK
Ferrari Január 28., Maranello
GALÉRIA
Lotus
Január 31., internet/Valencia
GALÉRIA
Renault Január 31., Valencia
GALÉRIA
Sauber Január 31., Valencia
GALÉRIA
Mercedes Február 1., Valencia GALÉRIA
Red Bull Február 1., Valencia
GALÉRIA
Toro Rosso Február 1., Valencia
GALÉRIA
Williams Február 1., Valencia
GALÉRIA
McLaren Február 4. Berlin
Virgin
Február 7.
London
Force India Február 10. Jerez
Hispania
Március 3.
Szahír