Lewis Hamilton visszafogottan várja az F1-es idényt a Mercedesnél (Fotó: Mercedes)

 

RED BULL
Semmi különöset nem csinált a vb-címvédő istálló az első barcelonai teszten, de a tavalyi idény hajrájában csúcsformát mutatott, amiért az a szakma egyöntetű véleménye, hogy Sebastian Vettel az idén az év elején is remekelni fog. A német nem okozott meglepetést, amikor elmondta, hogy sokkal jobb formában van a Red Bull, mint tavaly ilyenkor, és a sebességgel sem lesz nagy gond, ha beveti a csapat az Adrian Newey technikai csapata által fejlesztett legújabb alkatrészeket.
Ha a teszten nem is fog remekelni a Red Bull, arra mérget vehetünk, hogy az Ausztrál Nagydíjon a győzelemért csatázik majd.

FERRARI
Az olaszok is elmondhatják, hogy sokkal jobb formában vannak, mint 12 hónappal ezelőtt, noha ez nem is elég arra, hogy a leggyorsabb autóval érkezzenek meg az idénynyitóra. A Scuderiánál sokat várnak ismét Fernando Alonsótól, akinek ezúttal kisebb teljesítménybeli hátrányt kell ledolgoznia, illetve a maga javára fordítania.
Felipe Massa szerint még mindig „nyers" az autó, sokat kell dolgozni vele, de annak örült, hogy a barcelonai tréning utolsó napján az esőben is stabil volt az autója.

McLAREN
Jenson Button szerint az alaposan átépített autó egyelőre túl bonyolult a csapatnak, s mint a napokban kiderült, Paddy Lowe leköszönő technikai igazgató már nem fog tudni segíteni az esetleges rejtélyek megfejtésében. Az angol vállán ezzel tovább nőtt a teher, vezérpilótaként nagyon sokat tehet az MP4-28 versenyképességének javításáért.
A csapatnál nem győzték hangsúlyozni, hogy a Lowe helyébe lépő Tim Gossban is maximálisan megbíznak, de az ítélettel még hónapokig várni kell.

LOTUS
A tesztidény eddigi legmeggyőzőbb teljesítményét nyújtotta a Lotus, sikeres nagydíj-szimulációval, a kanyarokban páratlanul stabil autóval és magabiztos pilótáival. A riválisok áradoznak az arany-fekete autóknak, a világbajnokság titkos esélyesének tartják Kimi Räikkönent. Az enstone-iak persze nem győzik hangsúlyozni, hogy semmit sem ér a tesztek után kapott dicséret, csak akkor lehetnek elégedettek, ha az első versenyeket követően is megkapják ugyanezt az elismerést.

MERCEDES
Nico Rosberg lelkesebb, mint valaha, de Lewis Hamilton, aki a McLarennél megtapasztalta, milyen győzelemre esélyes autóban ülni, rendkívül visszafogott. Nem hisz benne, hogy hamarosan futamot nyerhetnek, de a távolabbi jövőt illetően reménykedik. A Mercedes egyelőre nincs az élcsapatok szintjén, igazából 2014-ben jöhet az áttörés.

SAUBER
A keskeny C32-est lassan megszokja Nico Hülkenberg, akitől kimondva-kimondatlanul sokan várják azt, hogy a Mercedesekkel csatázzon. A svájciak visszafogottan készülnek, a nagy szerénység oka lehet a riválisoknál tapasztalható magabiztosság is. Ám Esteban Gutiérrez amondó, a csapat eddig mindenki másnál több üzemanyaggal tesztelt, s kérdés, a hét végén megmutat-e valamit sebességéből a csapat?

FORCE INDIA
Sajtóhírek szerint Adrian Sutil lesz Paul di Resta csapattársa, de a csapat még nem tett hivatalos bejelentést, és egyelőre azt sem lehet tudni, ki hány napot kap a barcelonai teszten. Ha a német két napon is kormányozhatja az autót, és a szintén az állásra pályázó francia Jules Bianchi lemarad a gyakorlásról, nincs több kérdés.

WILLIAMS
Semmit sem veszített a csapat azzal, hogy új autójával kihagyta a jerezi tesztet, Barcelonában szinte gond nélkül körözött Pastor Maldonado és Valtteri Bottas. A venezuelai szerint sokkal jobb lesz a Williams, mint tavaly, ami merész ítélet egy futamgyőzelemmel zárt szezon után.

TORO ROSSO
A csapat elsődleges célja az volt, hogy tágítsa az autó ideális beállítási zónáját, és ez sikerült is. Jean-Éric Vergne és Daniel Ricciardo is elégedett a kocsival, jobban kezelhetőnek tartják, de nagyon nehéz lesz magasabbra jutniuk a 2012-es szintnél.

CATERHAM
A csapat az eddigi években képtelen volt olyan autót építeni, amellyel pilótái versenybe szállhattak volna akár a Toro Rossókkal. Az idén ráadásul a pilótájuk sincs meg ahhoz, hogy a megfelelő autóval versenyképessé váljon. Az eddigi teszteket a helyszínen figyelők szerint a zöld gépek még a Marussiáknál is kiszámíthatatlanabbak.

MARUSSIA
A legfőbb gond az, hogy Luiz Razia szponzorai nem fizetnek, s ezért nem vezethet a teszteken, így az állása is veszélybe került. Max Chilton jól jár ezzel, de a csapat kilátásai továbbra sem túl fényesek.

F1-ES TESZT, BARCELONA
 A BEOSZTÁS
  Február 28. Március 1. Március 2. Március 3.
Red Bull Webber Vettel
Webber
Vettel
Ferrari Massa Alonso Massa Alonso
McLaren Pérez Button Pérez Button
Lotus Grosjean Grosjean Räikkönen Räikkönen
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton Rosberg
Sauber Gutiérrez Hülkenberg Gutiérrez Hülkenberg
Force India   Di Resta
?
? ?
Williams Bottas Bottas Maldonado Maldonado
Toro Rosso    Vergne Ricciardo Vergne Ricciardo
Caterham Pic Van der Garde  Van der Garde  Pic
Marussia Chilton ? ?
?
TESZTEK
 JEREZ 
 február 5., kedd Räikkönen volt a leggyorsabb, Hamilton a legkitartóbb 
 február 6., szerda Massa a hét legjobb idejét futotta Jerezben 
 február 7., csütörtök Grosjean a leggyorsabb, a Mercedesnek ma sem ment 
 február 8., péntek 
Button túllendült a kezdeti gondon, és az élen zárt Jerezben
 BARCELONA
 február 19., kedd Rosberg kezdett a legjobban Barcelonában 
 február 20., szerda Pérez megvillant a McLarennel Barcelonában
 február 21., csütörtök Alonso zárt az élen, Webber és Grosjean „versenyzett" 
 február 22., péntek  Hamilton zárta az élen az esőtől zavart pénteki tesztnapot
BARCELONA
február 28.  

 március 1.

március 2. 
március 3. 

AZ ELSŐ BARCELONAI TESZT  ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA
1. Sergio Pérez mexikói McLaren 1:21.848 (2.) Lágy 174 2
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.875 (3.) Lágy 283 3
3. Nico Hülkenberg német Sauber 1:22.160 (3.) Lágy 179 2
4. Romain Grosjean francia Lotus 1:22.188 (3.) Lágy 160 2
5. Sebastian Vettel német Red Bull 1:22.197 (2.) Lágy 150 2
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:22.611 (1.) Közepes 162 2
7. Kimi Räikkönen finn Lotus 1:22.623 (1.) Közepes 87 2
8. Pastor Maldonado venezuelai Williams 1:22.675 (3.) Lágy 178 3
9. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:22.726 (2.) Kemény 173 2
10. Valtteri Bottas finn Williams 1:22.826 (3.) Lágy 189 3
11. Jenson Button brit McLaren 1:22.840 (3.) Kemény 141 2
12. Adrian Sutil német Force India 1:22.877 (3.) Lágy 78 1
13. Mark Webber ausztrál Red Bull 1:23.024 (3.) Közepes 172 2
14. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso 1:23.366 (3.) Közepes 186 2
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso 1:23.718 (2.) Közepes 143 2
16. Paul di Resta brit Force India 1:23.971 (2.) Közepes 144 2
17. Max Chilton brit Marussia 1:25.115 (2.) Lágy 241 4
18. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber 1:25.124 (1.) Kemény 129 2
19. Jules Bianchi francia Force India 1:25.732 (4.) Közepes 96 1
20. Giedo van der Garde holland Caterham 1:26.177 (3.) Lágy 133 2
21. Charles Pic francia Caterham 1:26.243 (2.) Közepes 151 2
22. Felipe Massa brazil Ferrari 1:27.553 (4.) Közepes 80 1

A JEREZI TESZT ÖSSZESÍTETT EREDMÉNYLISTÁJA
1. Felipe Massa brazil Ferrari 1:17.789 (3.) lágy 227 (3)
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:18.148 (4.) lágy 123 (2)
3. Jules Bianchi francia Force India-Mercedes 1:18.175 (4.) lágy 56 (1)
4. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:18.218 (2.) lágy 149 (2)
5. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:18.565 (4.) kemény 198 (2)
6. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:18.669 (4.) lágy 252 (2)
7. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:18.760 (4.) lágy 177 (2)
8. Nico Rosberg német Mercedes 1:18.766 (3.) közepes 162 (2)
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:18.861 (1.) kemény 120 (2)
10. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.905 (4.) közepes 160 (2)
11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:18.944 (4.) kemény 179 (2)
12. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:19.003 (2.) lágy 240 (4)
13. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:19.134 (2.) közepes 153 (2)
14. James Rossiter brit Force India-Mercedes 1:19.303 (3.) lágy 61 (2)
15. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:19.338 (2.) közepes 174 (2)
16. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:19.502 (2.) közepes 178 (2)
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:19.851 (4.) lágy 178 (2)
18. Pedro de la Rosa spanyol Ferrari 1:20.316 (4.) közepes 51 (1)
19. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:20.693 (2.) lágy 155 (2)
20. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:21.105 (4.) lágy 166 (2)
21. Luiz Razia brazil Marussia-Cosworth 1:21.226 (4.) lágy 113 (2)
22. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:21.269 (3.) lágy 107 (2)
23. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:21.311 (2.) lágy 152 (2)
A pilóták neve és autója után a legjobb köridejét tüntettük fel, illetve azt, hogy hányadik napon és milyen típusú gumikon teljesítette azt. Az utolsó két oszlop az összes körszámot és a tesztnapok számát mutatja.
A Williams még a tavalyi autóját használta, a Ferrarinál De la Rosa, a Force Indiánál Bianchi és Rossiter tesztpilótaként vett részt a teszten.