A Ferrari nem volt versenyképes a Bahreini Nagydíjon (Fotó: Action Images)

Sergio Pérez tavaly végig szenvedett a McLarennel, pedig nagyon sokat remélt attól, hogy a wokingi csapatnál versenyezhet. Aztán egy év után szakítania kellett a csapattal, és azután, hogy a McLaren az idényt dupla dobogóval kezdte Ausztráliában, Bahreinben ő is a dobogóra állhatott a Force India pilótájaként – és a két Mercedes olykor hajmeresztő csatáját elnézve attól sem állt távol, hogy megnyerje a szahíri futamot.

„Rengeteget jelent ez a dobogós helyezés, hihetetlen, hogy esélyt kaptam rá azok után, hogy tavaly a McLarennél olyan messze voltam ettől – mondta Pérez. – Amikor a McLarenhez szerződtem, nagyon gyors autója volt, nem gondolkodtam, hogy aláírjak. Aztán rosszul sült el, sokkal nehezebb idényem volt, mint sokan gondolnák. Ami a versenyt illeti, a biztonsági autós időszak előtt biztosnak tűnt a dobogó, de aztán felzárkóztak ránk a többiek, és nagy előnyben volt a két Red Bull a lágy gumikon. Valahogy végül elöl maradtam."

A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA
1. Mercedes 111
2. Force India-Mercedes 44
3. McLaren-Mercedes 43
4. Red Bull-Renault 35
5. Ferrari 33
6. Williams-Mercedes 30
7. Toro Rosso-Renault 7

Nico Hülkenberg az első két versenyen jobb volt Péreznél, de ezúttal az ötödik lett, kiegyensúlyozottan gyűjtögeti tovább a pontokat, és neki is legalább annyira köszönhető, hogy a csapat átvette a második helyet a dupla kiesést jegyző McLarentől a konstruktőr vb-ben.

„Nagyon nagy eredmény ez számunkra, hatalmas siker, hogy dobogós helyezést szereztünk. Úgy vélem, én is kőkeményen megdolgoztam ezért, hiszen hosszan csatáztam Ricciardóval, akinek így, mire elém került, nem maradt ideje arra, hogy Sergiót is támadja" – mondta Hülkenberg.

Daniel Ricciardo így is elégedett lehet, hiszen az időmérő harmadik helyezése és a tíz rajthelyes büntetés után nem hitt abban, hogy dobogóra állhat, ehhez képest majdnem sikerült neki. Ahogy ígérte, átverekedte magát a mezőnyön, nagy csatákat vívott riválisaival, a lágy gumikon száguldva Sebastian Vettellel és Mercedes-motoros autókkal is. Bebizonyosodott, hogy a Red Bull nagyon jól döntött a szerződtetésével.

Lauda: Aki szerint ez unalmas, nem normális – a Mercedes reakciói

„Csodálatos verseny volt, az autó körről körre jobb lett, nagyon élveztem, ahogy végigverekedtem magam a mezőnyön – mondta Ricciardo, aki kedden és szerdán tesztel Bahreinben, miközben Vettel a Milton Keynes-i szimulátorban dolgozik. – Nagyon jó napom volt, élvezetes volt Sebbel csatázni, kemény, de sportszerű volt, elég helyet hagytunk egymásnak. Ezt kértük egymástól, a verseny előtt meg is beszéltük, hiszen a tiszta versenyzés miatt vagyunk itt, ez éltet minket."

Sebastian Vettel újra technikai gondokkal küszködött, kissé csalódottan értékelt.

„Daniel megmutatta, hogy több volt az autóban, mint amit én ki tudtam hozni belőle. Nem örülök, valamiért túl lassú voltam az egyenesekben, és nem csak a Mercedesekhez képest. A gyári Mercedes nagyon erős, rengeteget kell dolgoznunk" – mondta Vettel.

Fernando Alonso belátta, hogy a Mercedes előnye miatt igencsak kezd elúszni a világbajnoki cím. A spanyol a Ferrarival Bahreinben a vert mezőnyben volt, a stratégiai lépéseivel megszerzett előnyt a pályán elveszítette az egyenesekben gyorsabb autókkal szemben. Végül kilencedikként ért célba, és csak két pontot szerzett, a vb-pontversenyben a 4. helyen áll.

„Kezd elúszni a világbajnoki címről szőtt álmunk, a Mercedes pilótái más kategóriát képviselnek, hatalmas tempóban rázzák le magukról a mezőny többi tagját, így minket is. Valamit tennünk kell, hogy ne nyerjenek ilyen simán – mondta Alonso. – Úgy lettünk kilencedikek és tizedikek, hogy nem volt nagy probléma a kocsival. Háromszor nyertem már itt, azóta nem felejtettem el vezetni. Nyolc versenyzőnek jobb autója volt, mint nekem. Ahhoz, hogy javuljunk, több munka kell, és ezt kedden és szerdán folytatjuk, fontos teszt előtt állunk itt, Bahreinben."

Alonso elmondta, a verseny elején gond volt az autójával, de állított rajta, és attól versenyképesebbé vált, de még mindig messze volt a 100 százaléktól. A spanyol szerint a verseny jó volt, szoros volt a középmezőny, de nem tud felhőtlenül örülni az izgalmas versenyzésnek, mert a legtöbb csatának ő itta meg a levét.

Gutiérrez elszállt, de szerencsére nem esett baja

Ám még így is sokkal jobban járt, mint Esteban Gutiérrez, akit a célegyenes végén megtorpedózott a kerékcseréje után újrainduló Pastor Maldonado, és a Sauber pilótájának autója szaltózott egyet, mielőtt földet ért. Gutiérrez kiesett, kórházba vitték kivizsgálásra, de szerencsére nem esett baja.

„Az első és legfontosabb, hogy jól vagyok. Minden vizsgálatot elvégeztek rajtam a kórházban, és mindent rendben találtak – mondta Gutiérrez. – Nagyon meglepett, hogy Pastor nekem jött, miután kijött a boxból, teljesen tiszta, hogy előtte voltam. Befordultam a kanyarba, és hirtelen éreztem egy ütést, utána pedig gurultam egyet, semmit sem tehettem."

A BÜNTETŐPONTOK 2014-BEN
Jules Bianchi
 4
Pastor Maldonado
 3
Kevin Magnussen
 2
Valtteri Bottas 
 2
Adrian Sutil
 2

Pastor Maldonado 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, ezen túl a következő, Kínai Nagydíjon öt rajthelyet veszít, és három büntetőpontot is beírtak az „ellenőrzőjébe". Utóbbi kissé enyhének tűnik azok után, hogy például Valtteri Bottas kettőt kapott azért, mert a Malajziai GP időmérőjén nem tért ki Ricciardo útjából.

A venezuelai ráadásul úgy érezte, nem is ő volt a hibás, hanem Gutiérrez.

„Vissza kell néznünk, hogy mi történt. Úgy tűnt, hogy Esteban elhagyta az ívét az egyes kanyarnál, talán elhibázta a fékezési pontot, nem tudom. Mindenesetre amikor mégis befordult a kanyarba, már sehová sem mehettem. Hideg gumikkal érkeztem a boxból, nem számítottam erre. Pechje volt, de szerencsére ki tudott szállni az autójából" – mondta Maldonado.

Jules Bianchi is kapott két büntetőpontot Adrian Sutil megtorpedózásáért, a Marussia francia pilótája már négynél jár.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Felipe Massa (7.): – A legnagyobb gondot a biztonsági autó okozta, tönkretette a stratégiánkat. A rajtom fantasztikus volt, sok kocsit meg tudtam előzni, és a tempó is remek volt, sokat csatáztunk, de az eredmény a verseny végén nem az igazi. Ki kell elemeznünk, mit kellett volna jobban tenni, hogy előrébb érjünk célba.
Valtteri Bottas (8.): – Rosszul rajtoltam, és ez befolyásolta a versenyemet. Rosszabbul bántunk a gumikkal, mint reméltem, de mindkét autóval pontot szereztünk.
Kimi Räikkönen (10.): – A jól sikerült időmérő után nagy csalódás volt a verseny. Az első körben megint koccantam Magnussennel, de ezúttal nem sérült meg a kocsi. Viszonylag jól kezelhető volt az autó, de ez a pálya nem a Ferrarinak fekszik. Mintha a Mercedes-motoros autók más osztályban versenyeztek volna, és nemcsak a lóerő terén.
Danyiil Kvjat (11.): – Sajnos nem úgy alakult a verseny, ahogy szerettem volna. Bosszantó volt, ahogy a többiek elhúznak mellettem, alacsony volt a végsebesség. Már a rajtnál is veszítettem néhány pozíciót, de bármennyire is nyomtam neki, nem szerezhettünk pontokat.
Romain Grosjean (12.): – Problémák nélkül tudtuk teljesíteni a hétvégét, és mind a két autó célba ért, ami jó. A verseny bizonyos szakaszaiban gyorsak voltunk, máskor viszont nagyon szenvedtünk a hátsó tapadással. Szerencsére két napig itt tesztelünk, kipróbálhatunk pár beállítást a kocsin.
Max Chilton (13.): – Tudtam, hogy az időmérőnél csak jobb jöhet, és így is lett. Huszonkét F1-es futamomból 22-t befejeztem, ráadásul a 13. hellyel visszaelőztük a Caterhamet, megint mi állunk a csapat-vb 10. helyén.
Kobajasi Kamui (15.): – A rajttal nem volt gond, de az első körben probléma adódott az energiaátalakító rendszerrel. Ezt gyorsan megoldottuk, meg is előztem Marcust és Bianchit. Az újraindítást követően az utolsó tíz körben spórolnom kellett az üzemanyaggal, ezzel nagyjából véget is ért a versenyem.
Jules Bianchi (16.): – Újabb nehéz verseny, immár a harmadik, nagyon csalódott vagyok. Az első szakasz jól sikerült, Sutillal csatáztam, és meg is tudtam előzni, amikor nekem jött, és kilyukasztotta a bal hátsó kerekemet. Az autó utána már nem működött rendesen.
Jenson Button (17., nem ért célba): – Csak egyetlen csapat, a Mercedes volt határozottan gyorsabb nálunk, sajnos nagyon is. A versenytempónk jó volt, különösen a biztonsági autós időszak előtt, keményen csatázhattunk volna a verseny végén, de sajnos erre nem volt lehetőségem, minden váltás egy másodpercig tartott, aztán teljesen tönkrement. Addig nagyon élveztem a versenyt.
Jean-Éric Vergne (feladta): – A rajt után sokan voltunk a nyolcas kanyarban, de én a többiekkel ellentétben ki tudtam gyorsítani a külső íven. Később egy Lotus mellett találtam magam, próbált leszorítani, de így is megelőztem volna, ezért egyszerűen becsukta előttem az ajtót. A kerekeink összeértek, az autó irányíthatatlanná vált, a hátsó szárny és a padlólemez is súlyosan megsérült, nem folytathattam a versenyt. Remélhetőleg legközelebb elkerül minket a balszerencse.
Marcus Ericsson (feladta): – Az autó egyensúlya nem volt jó, ráadásul a gumik is gyorsan koptak, ezért már a 11. körben bementem a boxba. Az autó ezután sem lett jobb, de a második kerékcserét követően sikerült a Marussiák elé kerülni. Olajszivárgás miatt néhány körrel később le kellett állítanom a kocsit.
Kevin Magnussen (feladta): – A rajtnál veszítettem három pozíciót, utána pedig nem tudtuk felvenni a versenyt a többiekkel. Arra számítottunk, hogy a hűvösebb körülmények majd kedvezni fognak nekünk, de valamiért gyengébbek voltunk, mint Malajziában. Ki fogjuk elemezni, mi történt, és tanulunk belőle.

10. BAHREINI NAGYDÍJ (57 KÖR, 308.238 KM), A VÉGEREDMÉNY
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:39:42.743
2. Nico Rosberg német Mercedes 1.085 mp h.
3. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 24.067 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 24.489 mp h.
5. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 28.654 mp h.
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 29.879 mp h.
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 31.265 mp h.
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 31.576 mp h.
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 32.595 mp h.
10. Kimi Räikkönen finn Ferrari 33.462 mp h.
11. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 41.342 mp h.
12. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 43.143 mp h.
13. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 59.909 mp h.
14. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:02.803 p h.
15. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:27.900 p h. 
16. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1 kör h.
17. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 2 kör h.*
*nem ért célba
 FELADTA
   megtett körök
  Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes  40
  Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari  39
  Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault  33
  Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault  18
  Adrian Sutil német Sauber-Ferrari  17
Leggyorsabb kör: Rosberg (49. kör) 1:37.020
A VB ÁLLÁSA 
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 1 3 3 61
2. Lewis Hamilton 2 2 2 50
3. Nico Hülkenberg 3 28
4. Fernando Alonso 3 26
5. Sebastian Vettel 1 2 23
5. Jenson Button 1 2 23
7. Kevin Magnussen 1 2 20
8. Valtteri Bottas 3 18
9. Sergio Pérez 1 2 16
10. Daniel Ricciardo 1 12
11. Felipe Massa 2 12
12. Kimi Räikkönen 2 7
13. Jean-Éric Vergne 1 4
14. Danyiil Kvjat 2 3