Alonso: Kevesebb tisztelet és több trófea kellene

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.06.22. 19:04
null
Lewis Hamilton úgy érzi, gyorsabb kerékcserével nagyobb esélye lett volna a győzelemre (Fotók: Action Images)
Nico Rosberget megnyugtatta az Osztrák Nagydíjon aratott győzelme: akkor sem kell kétségbe esnie, ha nem a mezőny elejéről rajtol, az idei Mercedes ugyanis akkor is tud nyerni, ha hátulról kell előre törnie. Lewis Hamilton szerint a 9. rajthelyről elért második helyezés értékesebb, mintha a 2. rajtkockából szerezte volna meg. Valtteri Bottas és Felipe Massa elégedett, s idei legjobb versenyének tartja a Red Bull Ringen futott 71 kört. Sebastian Vettel viszont a balszerencséjét átkozza, Fernando Alonso pedig kevesebb dicséretet és több trófeát akar, mert unja a Ferrari tehetetlenségét.

Nico Rosberg az Osztrák Nagydíjon is több pontot szerzett, mint Lewis Hamilton, s már 29 egységnyi előnnyel vezeti a világbajnoki pontversenyt. Ez több, mint amennyit egy győzelemért adnak, de kevesebb, mint amennyit az idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon a 3. helyezéssel (2x15=30) szerezni lehet.

„Tökéletes stratégiát dolgoztunk ki, de a Williamsnek is gratulálnunk kell. Huszonkilenc pont szép előny, de még mindig a szezon első felében vagyunk. Minden egyes hétvégére ugyanúgy kell koncentrálnunk, mint eddig, hiszen nagyon jó érzés minden egyes versenyhétvégére úgy utazni, hogy tudod, az autód elég jó ahhoz, hogy ha jó munkát végzel, a tiéd lesz a pole pozíció és a győzelem" – mondta Rosberg.

Lewis Hamilton a 9. helyről indulva már az első kör végére feljött a negyedik helyre, de hiába ment 70 kört csapattársa, Rosberg mögött, részben lassú kerékcseréje miatt nem tudta megelőzni. A futam után mégis azt hangsúlyozta, mennyire élvezte.

„Jó kis verseny volt, sokkal élvezetesebb, mint amikor a második helyről rajtolva második leszek. Nagyon jó volt látni, milyen erős valójában az autó, ám nehéz megemészteni, hogy egy kerékcserénél két másodpercet veszítek, miközben a pályán minden tizedért keményen megdolgozom – mondta Hamilton. – Mindig elszántan ülök az autóba, de most tudtam, hogy igazán különlegeset kell tennem. Az edzések alapján a pole-ból kellett volna indulnom, rossz hétvégén szép eredmény a második hely."

Valtteri Bottas büszke volt az eredményére, és kiemelte, hogy a Willliams képes volt megmutatni, nem csak szerencsés volt az első rajtsor megszerzésekor, és hogy versenytávon is bizonyította, a második legjobb csapat a mezőnyben – bár a konstruktőr-vb-ben még mindig csak az ötödik.

„Ez volt az eddigi legjobb F1-es versenyhétvégém, az autó végig gyors volt, és most már ott vagyunk, ahová a Williams tartozik. Jó, hogy végre tiszta versenyem volt, és a pontok is jöttek, most már azt kaptuk, amit megérdemlünk – mondta Bottas. – Nem tudom, hogyan tudtuk volna az egyik Mercedes megelőzni, elemeznünk kell, mit tehettünk volna jobban, ha egyáltalán jobb taktikánk lehetett volna. Most elégedett vagyok ezzel a harmadik hellyel, persze mindig a jobbra kell törekednünk. Az első két rajthely ellenére tudtuk, hogy nehéz lesz, jobban zártunk, mint amire az első edzés előtt számítottunk."

Felipe Massa a pole-ból indulva csak negyedik lett, de igyekezett a leintés után az eredmény jó oldalát nézni, hiszen eddig a 7. helyezés volt a legjobbja a Williamsszel.

„Az első boxkiállásomkor valaki előttem ment a boxba, méghozzá nagyon lassan, emiatt elég időt veszítettem ahhoz, hogy mindkét Mercedes megelőzzön. Az autósport már csak ilyen, sajnos kettőnk közül én keveredtem forgalomba a boxutcában, és Valtteri fogta ki a két másodperces kerékcserénket – mondta Massa. – Így is elégedett vagyok az eredménnyel, a csapat munkájával és a vezetésemmel. Kár, hogy nem állhattam fel a dobogóra, de sok pontot szereztünk, remélem, ez új rajt számunkra a bajnokságban."

Fernando Alonso 20 másodpercen belül volt a győzteshez képest, de már nehezen bírja, hogy nem versenyképes
Fernando Alonso 20 másodpercen belül volt a győzteshez képest, de már nehezen bírja, hogy nem versenyképes

Fernando Alonso a hajrában megközelítette Massát, de esélye sem volt korábbi csapattársa ellen. A futam után elmondta, megdöbbentette, Hamilton milyen könnyen előzi meg az első körben, és hogy elege van a reménytelen versenyzésből.

„Nem sok örömöm van abban, hogy ötödik lettem nálam gyorsabb autók mögött. Ez az ötödik év, hogy ez megy – mondta Alonso. – Persze jólesik, hogy sokan azt tartják, én vagyok a legjobb a mezőnyben, és tisztelnek a versenyzőtársak, csapatfőnökök és szurkolók. De jobb lenne kevesebb tisztelet és több trófea. Most még nem vagyunk ott, több kell ahhoz, hogy győzelmekért csatázzunk. Elképesztő volt, ahogy Hamilton az első körben elment mellettem. Ha nem lennének a korlátozások, és végig megtarthatnák azokat a beállításokat, amelyekkel az első körben ment, mindenkit leköröznének.”

Sebastian Vettelnek borzasztó hétvégéje volt a Red Bull Ringen, az időmérőn csak 13. lett, a verseny első körében leállt az autója, amelyet nagy nehezen újraindított, de körhátrányba került, és bár a verseny bizonyos szakaszain a mezőny leggyorsabb versenyzője volt, végül feladta a futamot. A délutánját Esteban Gutiérrezzel történt koccanása bonyolította, miután a négyes kanyarban hátulról nekiment a Saubernek, az első légterelőjét le kellett cserélni.

„Néha sokáig elkerül a balszerencse, máskor viszont hatalmas mennyiségben ömlik rád. Amikor újraindult az autó, mentem, mert abban bíztunk, bejön a safety car, és visszakapom a körömet, de aztán beláttuk, nincs esély a pontszerzésre, és inkább óvtuk az autót" – értékelt röviden Vettel, akinek az idén nyolc versenyből három kiesése van, ugyanannyi, mint az előző két szezonban összesen.

Az Osztrák GP sportfelügyelő testülete úgy döntött, nem önt olajat a tűzre, a versenyhétvége előtt az FIA által kiadott közleménynek megfelelően lazábban kezelte a versenybaleseteket, és Vettel megúszta szankció nélkül a koccanást. (A mexikói kapott egy tíz másodperces stop-and-go büntetést – plusz tíz rajthelyes büntetést a Brit GP-re –, de nem emiatt, hanem azért, mert az egyik kerékcseréje során úgy engedte el a Sauber szerelőbrigádja, hogy nem rögzítették megfelelően a jobb hátsó kerekét.)

Sebastian Vettel jogosan érzi úgy, hogy üldözi a balszerencse
Sebastian Vettel jogosan érzi úgy, hogy üldözi a balszerencse

A Red Bull becsületét Daniel Ricciardo mentette meg a hazai pályáján, de az ausztrál sem volt boldog két héttel első F1-es futamgyőzelme után, hiszen csak nyolcadik lett.

„Mindent megpróbáltam, de ebben a versenyben nem volt több. Az első kört én rontottam el, a külső ívre mentem az egyes kanyarban, ami hiba volt, több ilyen butaságot nem követhetek el. A Williams és a Toro Rosso láthatóan fejlődött, feküdt nekik a pálya, és fejlesztésekkel jöttek. Remélem, Silverstone-ban jobb formában leszünk, hiszen az a kedvenc pályám" – mondta Ricciardo.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Sergio Pérez (6.): – Elég gyors voltam ahhoz, hogy dobogós helyen érjek célba, de a büntetés miatt ez nem valósulhatott meg. A keményebb gumikon is jól rajtoltam, előrébb kerültem, nagyon fontos volt, hogy a hasonló stratégiát választó Button elé kerüljek.
Kevin Magnussen (7.): – Biztos voltam benne, hogy meglesz a hatodik hely, de Checo nagyon gyors volt a végén, lehetetlen volt feltartóztatni. Javul az autó, és ami fontos, kihoztuk belőle, ami benne volt.
Nico Hülkenberg (9.): – Nem volt eseménydús a versenyem, vagy kétszer keveredtem csatába, de mindkettőt elvesztettem, előbb Checo, majd Daniel ellen. Lassúnak éreztem az autót, Checóéhoz képest mindenképpen, de ez még nem bizonyítja, hogy az ő stratégiája volt a jobb.
Kimi Räikkönen (10.): – A verseny elején a fékekkel volt gondom, aztán a DRS nem működött. Nehéz volt így bárki ellen csatázni, és egyáltalán az autót vezetni.
Jenson Button (11.): – Bíztam benne, hogy előrébb tudok jönni, de nem könnyű itt előzni. Alternatív stratégiát választottunk, de nekünk nem jött be, hogy a keményebb gumikon rajtoltunk. A rajtnál Hülkenberg kiszorított, ketten megelőztek, és onnan kezdve a vonatban haladtam, és vártam, hogy kiálljanak előlem a boxba.
Pastor Maldonado (12.): – A verseny korai szakaszától fogva fékproblémával küszködtem, ezért nem tudtam csatázni másokkal. Jó érzés volt egy ideig az első tízben haladni, de a végén teljesen vissza kellett fogni a tempót, hogy egyáltalán eljussak a célig.
Adrian Sutil (13.): – Vezetés szempontjából jó versenyem volt. Az egyetlen rossz pillanat az volt, amikor szóltak rádión, azonnal állítsam le az autót. Kiderült, ezt Estebannak akarták üzenni, így újraindultam, de rengeteg időt veszítettem.
Romain Grosjean (14.): – Az autó nem elég gyors, ehhez jött, hogy többféle nem várt probléma adódott a kocsival. A lágy gumik szemcsésedtek, és mivel a verseny nagy részét ezeken a gumikon teljesítettem, nem nagyon élveztem a száguldást.
Jules Bianchi (15.): – Nem volt könnyű hatékonnyá tenni az egy kiállásos stratégiát, de sikerült. Amikor Kobajasi az elején megelőzött,. csak hinnem kellett benne, hogy lesz lehetőségem visszavágni, és ez el is jött a végén.
Kobajasi Kamui (16.): – Rosszul rajtoltam, de Ericssont és Bianchit is megelőztem. Két kiállást terveztünk, de láttuk, hogy Bianchi csak egyszer cserél kereket, ezért váltottunk. 55 kört tettem meg a lágy gumikon, a végén Bianchit nem tarthattam magam mögött. Egy próbát megért.
Max Chilton (17.): – Utolsóként rajtoltam, de Ericssont magam mögött tartottam, és Kobajasit is majdnem utolértem. Így megfelelő ez a tizenhetedik hely.
Marcus Ericsson (18.): – Pénteken azt hittük, esélytelenek vagyunk a Marussiákkal szemben, ehhez képest tartottuk a tempójukat, és Chiltont támadhattam volna, ha nem lengetik folyton a kék zászlót, és nem köröznek le.
Esteban Gutiérrez (19.): – Az első boxkiállásnál hibáztunk, újra kellett kezdeni a kerékcserét, büntetés jött. Próbáltuk feláldozni az egykörös tempót a jobb versenyért, de nem jött be.
Jean-Éric Vergne (feladta): – A rajttól gondom volt a fékekkel, a hátsók folyton blokkoltak. Próbáltam végigmenni, de esélyem sem volt. Silverstone-ban is nagyon jó autónk lesz.
Danyiil Kvjat (feladta): – Minden nagyon jól alakult, bíztam a jó eredményben, és még a jó rajtom után is nagyon gyors voltam. Ám egyszer csak a jobb hátsó kerék defektes lett, kitört, és ki kellett állnom.

IDE KATTINTVA OLVASHATJA KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSUNKAT!

OSZTRÁK NAGYDÍJ (71 KÖR, 307.021 KM), A VÉGEREDMÉNY
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:27:54.976
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.932 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 8.172 mp h.
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 17.358 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 18.553 mp h.
6. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 28.546 mp h.
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 32.031 mp h.
8. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 43.522 mp h.
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 44.137 mp h.
10. Kimi Räikkönen finn Ferrari 47.777 mp h.
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 50.966 mp h.
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1 kör h.
13. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1 kör h.
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
15. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 2 kör h.
16. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 2 kör h.
17. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
18. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2 kör h.
19. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 59
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 34
Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 24
Leggyorsabb kör: Sergio Pérez (59. kör) 1:12.142
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 3 8 8 165
2. Lewis Hamilton 4 6 6 136
3. Daniel Ricciardo 1 3 6 83
4. Fernando Alonso 1 8 79
5. Sebastian Vettel 2 5 60
6. Nico Hülkenberg 8 59
7. Valtteri Bottas 1 7 55
8. Jenson Button 1 4 43
9. Felipe Massa 4 30
10. Kevin Magnussen 1 5 29
11. Sergio Pérez 1 5 28
12. Kimi Räikkönen 6 19
13. Romain Grosjean 2 8
13. Jean-Éric Vergne 2 8
15. Danyiil Kvjat 3 4
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 301
2. Red Bull-Renault 143
3. Ferrari 98
4. Force India-Mercedes 87
5. Williams-Mercedes 85
6. McLaren-Mercedes 72
7. Toro Rosso-Renault 12
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik