Alonso (balra) szerint nem tudnak közelebb kerülni a riválisokhoz (Fotó: Reuters)

Fernando Alonso a Formula–1-es világbajnokság Amerikai Nagydíjának első két szabadedzése után örömmel konstatálta, hogy a gépe jobb lett az előző viadal óta. Ennek ellenére szerinte a Ferrari továbbra sem került közelebb a Red Bullhoz.

A RED BULL CSAPATVILÁGBAJNOK LESZ AUSTINBAN, HA… 

…négy vagy annál több pontot szerez

…legalább egy pontot szerez, a Ferrari pedig nem arat kettős győzelmet

 

…nem szerez pontot, a Ferrari pilótái pedig nem végeznek jobban, mint az első és harmadik hely

„Nem meglepő, hogy a két Red Bull áll elöl, mivel a legutóbbi versenyeken az ő autójuk volt a legjobb, így a mai eredmény logikusnak mondható. Tisztában vagyunk az erősségeinkkel – ami a csapatmunkában és a megbízhatóságban rejlik –, és ezt a lehető legjobban megpróbáljuk majd kihasználni a küzdelem során. Az újításaink beváltak, ám határozott véleményt csak az adatok teljes kielemzése után fogalmazhatunk meg. Hiába lépünk azonban előre kicsit minden verseny után, ez a riválisainkra is igaz, így a közöttünk levő különbség nem változik" – mondta a Ferrari spanyol pilótája, aki mindkét szabadedzésen a harmadik legjobb időt érte el.  

Az Amerikai Nagydíj első két gyakorlásán élen záró Sebastian Vettel úgy érzi, amiatt sem kell aggódnia, hogy a második tréning nagy részét a boxban kényszerült tölteni műszaki hibás autója miatt, de nem is bízta el magát. A Red Bullban a hűtővíz folyt el, azonban sikerült orvosolni a problémát.

AMERIKAI NAGYDÍJ
SZOMBAT
16.00–17.00: 3. szabadedzés
19.00–20.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
20.00: a verseny rajtja
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek.

„Gyorsan belelendültem, s bár a második edzésen jelentkező probléma miatt nem körözhettem annyit, amennyit elterveztünk, azért nincs okom a panaszra – mondta Vettel. – A pálya folyamatosan javul, s az első nap után csak az számít, hogy az élcsoportban voltunk, és bízhatunk a jó eredményben. Lehet, hogy mások óvatosabbak voltak nálunk, ez esetben az időeredmények semmit sem érnek."

Mark Webber szerint nagyon nagy kihívást jelent az austini ring az F1-es mezőny tagjainak, a csúszós aszfalton elkövetett vezetői hibák azonban megbocsáthatóak, hiszen kívülről el sem lehet képzelni, milyen nehéz egy-egy ív tökéletes bevétele.

„Nagyon jó ez a pálya, de az elején mindenkit zavart, hogy nem volt tapadás. Aztán a nap végére meglepően jól felgumizódott – mondta Webber. – A sok megpördülés a versenyzők természetéből fakad, mindent a lehető leggyorsabban meg akarunk tanulni, és ha elég nagy kihívást jelent egy pálya, akkor törvényszerű, hogy becsúsznak a hibák. Kívülről amatőröknek tűnünk, de az a 19-es kanyar nagyon kemény. Csúszik az aszfalt, nem látjuk a kanyarodási pontot, könnyű elnézni. Az ideális íven kívül eső részek nagyon csúsznak, a rajtnál a pálya belső fele vicces lesz, még az ötödik rajtkockából induló is könnyen a második elé kerülhet az első kanyarhoz érve." 

Kattintson a pálya bemutatójához!

  Vettel századszor is túlélné az első kanyart
 – futamelőzetes

Lewis Hamiltonnak nagyon tetszett, hogy már a pénteki szabadedzéseket is sok ember tekintette meg, és úgy véli, tudnak még javítani a McLarenen a folytatásra.

„Nagyszerű pénteki nap volt ez, nem gondoltam volna, hogy ennyire sok ember lesz a lelátókon. Így még izgatottabban várom a szombatot és a vasárnapot. Jó ez a pálya, nehéz három tökéletes szektort menni egyszerre. Számomra a második két szektor könnyebb, mint az első, a nagy sebességgel megtett irányváltozások jó beállításokat igényelnek, és egyensúlyban kell lenni a lassabb részekkel, ami nem könnyű. Mindent egybevetve jó napunk volt. A legnagyobb nehézségünk a gumiválasztással adódott reggel a hűvösebb időjárásban. Még teszünk néhány változtatást, vannak dolgok, amelyekben még fejlődhetünk" – mondta Lewis Hamilton.

A Lotus versenyzője, Kimi Räikkönen szerint jó vezetni az austini aszfaltcsíkon, de még meg kell találniuk a megfelelő beállításokat.

„Jó vezetni ezen a pályán, a szektorok eléggé eltérőek, úgyhogy igazi kihívás. Mint minden új pályán, ezen sem volt megfelelő a tapadás az elején, ami nem jó érzés, de ahogy ez javulni fog, úgy egyre jobb lesz vezetni. Reggel elég csúszós volt, délután már nem annyira, ám nem lehetett annyira nyomni a gázt, és nem könnyű elérni a határokat. Még sokat javíthatunk a pálya borításától a beállításokig, úgyhogy érdekes lesz az időmérő" – mondta Kimi Räikkönen.

AMERIKAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS 
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.718 átlag: 203.102 km/ó 17 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:38.475 0.757 mp h. 36
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:38.483 0.765 35
4. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:38.748 1.030 31
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:38.786 1.068 32
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:39.029 1.311 33
7. Nico Rosberg német Mercedes 1:39.448 1.730 32
8. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:39.531 1.813 38
9. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.653 1.935 36
10. Michael Schumacher német Mercedes 1:40.115 2.397 30
11. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:40.166 2.448 32
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:40.230 2.512 35
13. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:40.286 2.568 32
14. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:40.326 2.608 35
15. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:40.435 2.717 30
16. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:40.516 2.798 32
17. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:40.700 2.982 34
18. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:41.430 3.712 35
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:42.476 4.758 38
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:42.652 4.934 33
21. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:42.846 5.128 38
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:43.538 5.820 38
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:44.453 6.735 16
24. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:45.114 7.396 20
AMERIKAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS 
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:38.125 átlag: 202.260 km/ó 30 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:39.543 1.418 mp h. 28
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:40.337 2.212 29
4. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:40.528 2.403 29
5. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:40.650 2.525 30
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:40.966 2.841 26
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:41.023 2.898 29
8. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:41.036 2.911 28
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:41.159 3.034 32
10. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:41.473 3.348 29
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:41.783 3.658 29
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:41.825 3.700 28
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:41.833 3.708 29
14. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:41.880 3.755 23
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:41.998 3.873 27
16. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:42.539 4.414 30
17. Michael Schumacher német Mercedes 1:42.588 4.463 25
18. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:43.288 5.163 23
19. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:43.443 5.318 28
20. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:43.522 5.397 23
21. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:44.464 6.339 24
22. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:44.548 6.423 29
23. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:46.917 8.792 13
24. Ma Csing-hua kínai HRT-Cosworth 1:48.559 10.434 19

 

 

A VB ÁLLÁSA 
  GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
  1. Sebastian Vettel 5 9 15 255
  2. Fernando Alonso 3 11 16 245
  3. Kimi Räikkönen 1 7 17 198
  4. Mark Webber 2 4 14 167
  5. Lewis Hamilton 3 6 13 165
  6. Jenson Button 2 5 12 153
  7. Felipe Massa 1 12   95
  8. Nico Rosberg 1 2 10   93
  9. Romain Grosjean 3 9   90
10. Sergio Pérez 3 7   66
11. Kobajasi Kamui 1 8   58
12. Nico Hülkenberg 9   49
13. Paul di Resta 9   46
14. Pastor Maldonado 1 1 4   43
15. Michael Schumacher 1 7   43
16. Bruno Senna 9   30
17. Jean-Éric Vergne 3   12
18. Daniel Ricciardo 6   10
KONSTRUKTŐRÖK  
1. Red Bull-Renault 422
2. Ferrari 340
3. McLaren-Mercedes 318
4. Lotus-Renault 288
5. Mercedes 136
6. Sauber-Ferrari 124
7. Force India-Mercedes   95
8. Williams-Renault   73
9. Toro Rosso-Ferrari   22