A Red Bull lezártnak tekinti a Malajziai Nagydíjon történteket

Vágólapra másolva!
2013.03.25. 11:30
null
A Red Bull elfogadta Sebastian Vettel bocsánatkérését, ami többek között John Watsonnak nem tetszik (Fotó: Reuters)
A Red Bull-istálló Sebastian Vettel bocsánatkérésével lezártnak tekinti a Malajziai Nagydíjon történteket, és már az áprilisi Kínai Nagydíjra készül. Mark Webber hazautazott Ausztráliába, ahol szörfözéssel igyekszik túltenni magát az őt ért igazságtalanságon, de elárulta, azon is elgondolkozik, hogy az idény végén befejezi karrierjét. A versenyt a második körben történt kiesése miatt kívülről figyelő Fernando Alonso szerint Malajziában kiderült, hogy a Red Bullnál nincs olyan nagy rend, amiről folyton beszélnek.

 

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem akarta megvédeni Sebastian Vettelt, aki azzal védekezett a Malajziai Nagydíj után, hogy nem szándékosan szegte meg a csapatutasítást, és előzte meg Mark Webbert, aki a csapattól kapott megnyugtató üzenet után felkészült arra, hogy megtarthatja az első helyét. A motorját az eredményhirdetés előtt emlegetett, „Multi 21" üzemmódra állította, amely a verseny végi spórolós célba érést jelenti a Red Bullnál.

Vettel annak ellenére támadott, hogy a kényes gumik miatt neki is megmondták, a második helyen kell maradnia. Hornertől a verseny után azt kérdezték, miért nem szóltak rá a németre, hogy engedje vissza maga elé Webbert?

„Tényleg azt hiszik, hogy ha erre kérjük, lelassít? – kérdezett vissza Horner. – Nem volt értelme, egyértelművé tette a szándékait, annak ellenére, amit a rádión mondtunk neki. Eljutott hozzá az üzenet, de úgy döntött, nem veszi figyelembe. Az egyéni érdekeit a csapat érdekei fölé helyezte, a győztesnek járó plusz hét pont vezérelte, és ezzel hibázott."

Horner hozzátette, Vettel bocsánatkérésével a Red Bull lezártnak tekinti az ügyet.

„Sebastian belátta, hogy hibázott, bocsánatot kért Marktól és tőlünk is. Mindkettejükkel beszéltem, ezzel le van zárva az ügy, már a következő versenyre készülünk" – mondta Horner, aki jelezte, a Kínai Nagydíj előtt még egyszer azért még le fog ülni Vettellel, és higgadt fejjel beszél a versenyzővel, akitől biztosítékot kér arra, hogy a jövőben ne ismétlődjön meg az eset.

A KORÁBBI F1-PILÓTA ELTILTÁSÉRT KIÁLT

John Watson korábbi Formula–1-es pilóta szerint a Red Bullnak nem lenne szabad annyiban hagynia Sebastian Vettel tetteit, egy versenyre el kellene tiltania a németet, hogy elgondolkozzon a történteken.

„Az egyetlen eredményes szankció Vettel eltiltása lenne. Tudom, hogy ha más csapatoknál valaki ugyanígy megszegné az utasítást, eltiltanák, vagy akár ki is rúgnák" – mondta a BBC rádióadásában az ötszörös futamgyőztes Watson, aki az 1982-es világbajnokságot a harmadik helyen zárta.

A korábbi teniszező, Boris Becker szerint viszont Vettel ezzel a manőverével csak azt ette, amit egy háromszoros világbajnoknak ilyen helyzetben tennie kell.

„Vettel azt csinálta, amit egy háromszoros világbajnoknak tennie kell, a maga kezébe vette az irányítást – írta Becker a Twitteren. A korábbi teniszcsillag azért sem érti a nagy közfelháborodást, mert honfitársa bocsánatot kért. – Heves viták folynak Vettelről. Igen, megszegte a csapatutasítást, de elismerte, hogy hibázott, bocsánatot kért, ideje továbblépni."

A két pilóta kapcsolatát nem tartja aggasztónak. „Őszintén szólva a 2010-es Török Nagydíj óta nem bíztak meg vakon egymásban. Ám a tisztelet kölcsönös. A Brazil Nagydíjon Mark kezdett el versenyezni Sebbel annak ellenére, hogy megmondtuk neki, tartsa a pozícióját. Előfordulnak ilyen esetek, ez benne van a versenyzők génjeiben. Emiatt szerződtettük őket, és ezért versenyeznek nálunk öt éve" – mondta Horner.

Akinek szavait minden bizonnyal örömmel fogadta Helmut Marko, a csapat Vettel-párti tanácsadója, aki korábban nyíltan támadta Webbert. Az ausztrállal jó barátságot ápoló Dietrich Mateschitz csapattulajdonos még nem szólalt meg az ügyben.

Mark Webber a verseny utáni sajtóbeszélgetésén arra is utalt, hogy a sepangi történet miatt elgondolkozik a visszavonuláson.

„Még korai a jövőről beszélni, még nem tudtam feldolgozni a történteket. A csapatnak mindenképpen ki kell találnia, mit akar a jövőben, hogyan megy tovább innen. Biztosan sok megbeszélés lesz a héten, de ami engem illet, hazamegyek Ausztráliába, felállok a szörfdeszkára, és kikapcsolom a telefonomat. Aztán meglátjuk, mi lesz – mondta Webber. – Az utolsó tizenöt körben nagyon sok minden járt a fejemben, elgondolkoztam néhány dolgon, köztük a folytatáson is."

SZAVAZÁS

Mi a véleménye Sebastian Vettel előzéséről? - Köztér

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

Webber világszerte szimpátiának örvend, a legkritikusabban az ausztrál sajtó szokott írni róla, amely első versenye, a 2002-es Ausztrál Nagydíjon a Minardival megszerzett 5. helyezés után azt várta, hogy éveken belül uralni fogja a sportágat, és a Jaguarnál, majd a Williamsnél eltöltött sikertelen évek során kiábrándult belőle. Az pedig csak olaj volt a tűzre, hogy a Red Bullnál Vettel három vb-címet nyert a csapattársaként.

Az ausztrál lapok szerint Webber a saját naivitásának köszönheti, hogy Vettel legyőzte őt, és megérdemelte, ha elhitte, hogy nyerhet a német előtt, hiszen az F1-ben csak a mindenre elszánt versenyzők győzhetnek – példaképpen hozták fel Ayrton Sennát és Michael Schumachert, akik olykor tisztátlan eszközökhöz nyúltak, de az évek múlásával a feledés homályába vesztek megkérdőjelezhető manővereik.

Fernando Alonso sem hagyta szó nélkül a Red Bullnál történteket, a spanyol úgy érzi, nagy esélyt szalasztott el korai kiesésével, a világbajnok csapat ugyanis szenvedett a gumikon, nem nyújtott meggyőző teljesítményt.

„A Red Bull nem keltett jó benyomást a versenyen és úgy általában ezen a hétvégén. Problémája volt a gumikkal, és még húsz körrel a leintés előtt is a Mercedesszel csatázott a győzelemért. Biztos vagyok benne, hogy a dobogón végeztem volna, ha végigmegyek – mondta Alonso az AS-nak, majd kifejtette, mit gondol a Red Bullnál kialakult helyzetről. – Legközelebb megpróbálom nem magukra hagyni a fiúkat. Bámulatos a helyzet, hiszen a Red Bullt úgy ismerjük, mint a legtökéletesebb, legszabályosabb csapatot, amely mindig mindent rendben csinál, és sohasem ront el semmit. Most viszont ízelítőt kaptunk az igazságból."

TEKINTSE MEG GALÉRIÁNKAT!
TEKINTSE MEG GALÉRIÁNKAT!

A spanyol szerint a csapat vezetősége is hibás lehet, szerinte a Scuderiánál nem fordulhat elő hasonló eset.

„Ilyen a Ferrarinál nem fordulhat elő, a mienk a legegységesebb csapat. A Red Bull is ezt állítja magáról, de mindenki láthatta, hogy nincs egyetértés – folytatta Alonso, majd az első légterelőjének töréséről beszélt. – Vettel gyakorlatilag állóra fékezte az autóját a kanyarban, legalább tíz kilométer per órával lassabb volt, mint amire számíthattam, és ez meglepett."

A kiesése előtt kockáztatott a csapata a törött légterelő miatt, s bár utólag belátták, hogy rossz döntés volt Alonsót kint hagyni a pályán (azzal a céllal, hogy pár körrel később a vizes pályára való kerekekkel együtt lecseréljék az orrkúpját), a pillanat hevében ezt tartották az egyetlen esélynek. Alonso ugyanis mindenképpen a vizes pályára való gumikon maradt volna az első kör végén, és az orrcsere után a mezőny végére jön vissza, hogy aztán néhány körrel később a slick gumikat is megkapja, és távol maradjon az élmezőnytől. Kockáztattak, nem jött be, amit Alonso az elképesztő balszerencséjének tulajdonított.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik