Alonso a verseny elején az 5. helyről rajtolva beragadt Hamilton mögé, és csak két helyet tudott javítani (Fotók: Action Images)

 

RED BULL

Az idei Formula–1-es idény nagy felfordulásában stílszerűen a világbajnok csapat lett az első, amelynek mindkét pilótája futamot tudott nyerni. Mark Webber a versenyt követően elmondta, ez a siker azért különösen kedves számára, mert az előző héttel ellentétben nem olyan autóval aratta, amely kiemelkedett a mezőnyből.

Gilles Villeneuve az 1981-es jaramai Spanyol GP-n nyert úgy a Ferrarival, hogy az ötödik helyezett Elio de Angelis csupán 1.24  századdal ért célba mögötte, és a kanadai győztes kiakadt, riválisai miért voltak olyan teszetoszák, hogy meg sem próbálták megelőzni a hajrában, miközben jobb autójuk volt. A monacói pálya persze merőben más, itt senki sem tehet szemrehányást Nico Rosbergnek és Fernando Alonsónak, hogy a biztos második, illetve harmadik helyre ment.

A Red Bullnál az időmérő edzést beáldozó, lágy gumikon rajtoló Sebastian Vettel késleltetett boxkiállása előtt annyira el tudott húzni Webbertől, hogy csapattársát ugyan nem előzte meg a boxból visszaérve, de Lewis Hamiltont és Felipe Massát maga mögé tudta utasítani. Webber a nyilatkozatában arra utalt, hogy nem szándékosan hátráltatta a többieket a friss lágy gumijain, amelynek megkímélése céljából ment lassabban Vettelnél, de él a gyanú, hogy ez kitervelt taktika volt a Red Bull részéről.

Christian Horner csapatfőnök: „Zsinórban harmadszor nyertünk Monte-Carlóban, ami hihetetlen, mert bár mindenhol ugyanannyi pont jár a győzelemért, ez különleges. Marknak ehhez tökéletesen kellett versenyeznie – nem tudtuk, mennyire fogják bírni a gumijai, de megoldotta egy kiállással. Sebastian a használt lágy gumijain is fantasztikus köröket futott."

MERCEDES

Schumachernek az idén szinte semmi sem sikerül

Michael Schumacher a szombati időmérő megnyerése után vasárnap a hatodik helyről rajtolva koccant Romain Grosjeannal, s bár az autója nem sérült meg, az eset után beszorult Kimi Räikkönen Lotusa mögé, és így elúsztak dobogós reményei. Hiába ment nagyon gyors köröket a 30 kört plusz az időmérőt is megélt szuperlágy gumijain, a végén az üzemanyag-adagoló hibája miatt kiesett, s továbbra is két ponttal áll a vb-n.

Nico Rosberg győzelme az időmérőn úszott el, a verseny alatt ugyanis végig gyorsabbnak tűnt Webbernél, és a Mercedes is nagyon jól meg tudta kímélni a gumikat. Az ausztrál esetleges hibája adott volna esélyt neki a győzelemre, de ez nem jött el. Pedig, ahogy mondta, az idén a Mercedesé volt a leggyorsabb autó a hercegségben.

Ross Brawn csapatfőnök: „Nicóval megpróbáltunk korábbi boxkiállással Mark elé ugrani, de nem jártunk szerencsével, mert kellett néhány kör, mire bemelegedett a lágy gumi. Nico egyébként mindent tökéletesen csinált. Michael a rajtnál balszerencsés volt, pozíciókat veszített, majd újabb probléma kerekedett az autójával, ami miatt kiesett. Ennél sokkal többet érdemelt volna."

FERRARI

Nem csak fellángolás volt a barcelonai jó forma, Monte-Carlóban ráadásul Felipe Massa is felnőtt Fernando Alonso mellé, a brazil hosszú idő után először nyújtott értékelhető teljesítményt. Versenymérnöke, Rob Smedley is elismerte, hogy a dél-amerikai már a legjobbak szintjén versenyzett, de örömre a következő győzelemig nem lesz oka Massának.

Alonso vezet a vb-pontversenyben, ami a legjobb hír lehet számára a hercegségbeli viadal után, de Rosberghez hasonlóan ő is bánkódhat amiatt, hogy az időmérő harmadik szakaszában nem volt képes igazán gyors körre – igaz, a spanyolnak a többiekkel szemben csak egy esélye volt.

Stefano Domenicali csapatfőnök: „A pole pozícióból indulva teljesen más lett volna számunkra a verseny, de az egykörös teljesítmény továbbra is a gyenge pontunknak számít, ezen javítanunk kell."

KATTINTSON A KÉPRE A MONACÓI GP GALÉRIÁJÁHOZ!

McLAREN

Bár a nemzetközi sajtó szerint Lewis Hamiltonnak új, ötéves szerződést kínál a McLaren évi 25 millió euróval, nyilvánvaló, hogy az angol ennél jobb munkát vár el az istállójától. Monacóban a 3. helyről rajtolva nemcsak, hogy nem jutott előrébb, a boxkiállásánál két pozíciót veszített, és két fő vb-riválisa, Alonso és Vettel mögött az 5. helyen ért célba.

Jenson Button az utóbbi hetekben egyre reménytelen küzdelmet folytat az időmérő edzéseken, a barcelonai 10. rajtkockája után Monacóban a 12. rajthelyet szerezte meg, ami azután különösen furcsa, hogy az első nap szabadedzésein még kiváló formát mutat. A Monacói Nagydíja ezek után nem lehetett sikeres.

Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Nem voltunk elég gyorsak, s hiába kerültünk néha egy-két másodpercre az éllovashoz képest, ezen a pályán nem lehet pozíciókat szerezni. Jensonnak gondja van a gumikkal, nehezen találja meg a hozzájuk megfelelő stílust, ami az időmérőn üt vissza. Ám cseppet sem reménytelen a helyzet, a világbajnoki címre még mindkét versenyzőnk és a csapat is esélyes."

A TOVÁBBI CSAPATOK ÉRTÉKELÉSE

FORCE INDIA
Szürke, de megbízható teljesítményt nyújtott a csapat a hercegségben. A nagyobb pillanatai Nico Hülkenbergnek voltak, aki a 10. rajtkockát szerezte meg, és a verseny egyik ritka előzését bemutatva maga mögé utasította Kimi Räikkönent, de Paul di Resta több pontot gyűjtött, köszönhetően jobban időzített boxkiállásának és megbízható vezetésének.

WILLIAMS
Hová tűnt Pastor Maldonado? Mármint az, amelyik a Spanyol Nagydíjat megnyerte... A venezuelai hiába készült a monacói kiugrásra, a 3. szabadedzésen elkövetett hibája (?) miatt rajtbüntetést kapott, a mezőny végéről pedig csak Pedro de la Rosa „felnyársalására" futotta tőle. Angol közhellyel élve „Hero to Zero." Bruno Sennától ismét azt láttuk, hogy képtelen olyan kiemelkedő teljesítményre, mint venezuelai csapattársa, átlagos teljesítménye ezúttal egy pontot ért.

LOTUS
Romain Grosjean az egész hétvégén nagyon gyors volt, esélyes volt a dobogós helyezés megcsípésére, de az időmérő harmadik szakasza neki sem jött ki jól, csak Schumacher büntetésével került a 4. sorba. A rajtnál Hamilton lassú indulása miatt a külső ívre váltott, ahol beszorult Alonso és Schumacher mögé, és kiesett – újabb elszalasztott lehetőség egy reményt keltő hétvégén. Räikkönen az egész hétvégén nem találta a kellő sebességet, a versenyen is visszafelé csúszott, nem csoda, hogy a Lotus roppant csalódottan távozott Monacóból.

SAUBER
Hihetetlen balszerencse kíséri a Saubert Sergio Pérez Malajziai Nagydíjon elért 2. helyezése óta: a mexikói és csapattársa, Kobajasi Kamui hiába mutatott Monte-Carlóban is az élcsapatokéhoz közeli (sőt!) sebességet, Pérez az időmérő, Kobajasi a verseny elején, a megpördülő Grosjeannak ütközve szállt el. A csapatot a mexikói leggyorsabb köre vigasztalhatta, de a pontokért cserében ez sem kárpótlás.

TORO ROSSO
Vergne a korai boxkiállásának és Räikkönen mindenki mást feltartó lassúságának köszönhetően a verseny hajrájához érve a 7. helyen haladt, de elkoptak a gumijai, kereket kellett cserélnie, és elúszott a pontszerzése. A csepergő esőben az intermediate-re váltás mindenképpen megért egy próbát. Ricciardo valamivel jobb teljesítményt nyújtott, mégsem kerülhetett annyira közel a tűzhöz, mint francia társa.

CATERHAM
Timo Glock Ausztrál Nagydíjon elért 14. helyezése miatt nagyon fontos volt a kiscsapatok számára a Monacói Nagydíj, főleg a rajtbalesetek után lehetett érezni, hogy a legjobb célba érő megszerezheti azt a 12. vagy 13. helyezést, amely az idény végén biztosíthatja csapata számára a konstruktőr-vb 10. helyét. Heikki Kovalainen mindent meg is tett a bravúrért, s bár Button méltatlankodott a finn agresszív védekezése miatt, talán a mclarenes nem látta be, mennyit jelentene a Caterhamnek a jó helyezés – a jutalom dollártízmilliókban mérhető.

MARUSSIA
Amikor Kovalainen egy körön belül Buttonnal és Pérezzel is ütközött, reális esély nyílt Timo Glock előtt arra, hogy elcsípje a 13. helyezést, és óriási lépést tegyen a Marussia által hőn áhított vb-10. helyezés felé, de miután Kovalainen egy kerékcserét követően folytatni tudta a versenyt, elúszott a sansz. Glock ennek ellenére a versenyhétvége egyik legjobb teljesítményét nyújtotta.

HRT
Pedro de la Rosa Michael Schumacherhez hasonlóan megmutatta, Monacóban 40 fölött is lehet keresnivalója az embernek, de akárcsak a Mercedes németje, ő is rajtkarambollal kezdte a versenyt, Maldonado torpedózását követően nem tudott továbbmenni. Karthikeyan legalább végigment, rutinosan húzódott félre a lekörözői elől.

MONACÓI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY 
  1. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:46:06.557
  2. Nico Rosberg német Mercedes   0.643 mp h.
  3. Fernando Alonso spanyol Ferrari   0.947 mp h.
  4. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault   1.343 mp h.
  5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes   4.101 mp h.
  6. Felipe Massa brazil Ferrari   6.195 mp h.
  7. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 41.537 mp h.
  8. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 42.562 mp h.
  9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 44.036 mp h.
10. Bruno Senna brazil Williams-Renault 44.516 mp h.
11. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1 kör h.
13. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1 kör h.
14. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1 kör h.
15. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 2 kör h.
16. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 8 kör h.*
*nem ért célba
  FELADTÁK
     megtett körök
  Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari  65
  Charles Pic francia Marussia-Cosworth  64
  Michael Schumacher német Mercedes  63
  Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault  15
  Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari    5
  Romain Grosjean francia Lotus-Renault    0
  Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth    0
  Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault    0
 Leggyorsabb kör: Pérez (49. kör) 1:17.296