A Ferrariban és a Mercedesben is van fantázia

Vágólapra másolva!
2013.03.17. 13:45
null
Lewis Hamilton lát fantáziát a Mercedesben, nem számított 5. helyezésre (Fotók: Actiomón Images)
Felipe Massa és Lewis Hamilton is lemaradt a dobogóról a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon, de mindketten láttak biztató jeleket a verseny során. Mark Webbernek folytatódott rémes hazai sorozata, KERS-hibája is közrejátszott abban, hogy csak a hatodik lett. A McLaren a hétvége csalódása, Nico Hülkenberg kilyukadt üzemanyagtartálya miatt nem indulhatott el.

Felipe Massa vegyes érzelmekkel beszélt az idénynyitó Ausztrál Nagydíjról, amelyen fantasztikus rajtjával a negyedik rajtkockából feljött a második helyre, és a második boxkiállásig csapattársa, Fernando Alonso előtt is haladt. Ám utána nem jött ki neki a lépés, és meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel.

A dobogósok nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el
A dobogósok nyilatkozatait ide kattintva olvashatja el

„A második kerékcseréig láttam esélyt a győzelemre is, de utána elvesztettem a lépést az élbollyal – mondta Massa. – A Ferrarival egyelőre lehetetlen két kiállással letudni egy ilyen versenyt, de dolgoznunk kell, mert jó a kocsi egyensúlya, és sokkal versenyképesebb, mint tavaly.”

Massától messze lemaradva ért célba Lewis Hamilton, aki ama hét versenyző közé tartozott, aki vezetett a versenyben. Az angol az autóból kiszállva elkeseredett volt, de a mikrofonok elé állva már higgadtabban értékelt.

„Nem számítottunk arra, hogy ennyire versenyképes lesz az autó. Nagyon sokan leírtak minket, de az ötödik helyezés szerintem jó eredmény. A gumik teljesen elkoptak, ezért be kellett iktatnunk egy plusz kerékcserét, amivel nem számoltunk a verseny előtt. Szerintem Malajziában is jó futamunk lesz” – nyilatkozta Hamilton a BBC-nek.

SOK IDŐ KELL A MCLAREN FELJAVULÁSÁHOZ

A hétvége legnagyobb csalódását a McLaren-istálló okozta, az évek óta élcsapatnak számító wokingiak a középmezőnybe süllyedtek, s bár Sergio Pérez Adrian Sutiléhoz hasonló stratégiája révén rövid ideig az élmezőnybe került, képtelen volt arra a teljesítményre, ami a németet sokáig az élen tartotta. Jenson Button szerint nagyon hosszú folyamat eredménye lehet a felzárkózás az élbolyhoz.

„A rajtot követően nem hittem a szememnek, hogy megelőztem az egyik Lotust, a harmadik kört követően azonban tönkrementek a gumik. Később Webbert is sokáig magam mögött tartottam, ami a jelen körülmények közepette bravúr volt. Rengeteg munka vár ránk, nem hiszem, hogy a következő futamig nagyot változna a formánk. A malajziai pálya karaktere kedvezhet az autóinknak, talán ez a segítségünkre lehet” – mondta Button, aki a 9. helyen ért célba, két pozícióval Pérez előtt.

A Mercedes pilótája a hajrában nehezen tartotta maga mögött Mark Webbert, aki ezúttal sem állhatott fel a dobogóra hazai futamán. Karrierje során eddig csak egyszer ment fel a pódiumra Melbourne-ben F1-es viadalt követően, élete első nagydíja után minardis ötödik helyezésének köszönhetően külön engedélyt kapott rá, hogy ott ünnepeljen a hivatalos díjátadó után.

Ezúttal Webber a felvezető kör elején észrevette, hogy a rajtprogramja nem működik megfelelően, ezért kikapcsolta a KERS-t, s az első húsz kört e nélkül tette meg. A rajtnál vissza is esett a 2.-ról a 7. helyre, s a végén csak a 6. helyen ért célba.

„Volt néhány problémám a verseny előtt, ráadásul a KERS-t sem tudtam használni az első húsz körben. Nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy a győzelemért harcolhassunk, ráadásul azokkal sem volt könnyű felvenni a versenyt, akik eggyel kevesebb kerékcserével mentek végig” – mondta Webber.

Az ausztrál a hajrában maga mögé tudta utasítani Adrian Sutilt, aki a győztes Kimi Räikkönen után a második legtöbb kört tette meg az élen – köszönhetően annak, hogy a közepesen kemény gumin rajtolt, és az első boxkiállására akkor kerített sort, amikor a szuperlágytól hamar megszabadulók a másodikra. Sokáig Vettelékkel azonos tempót diktált, de a végén visszaütött a szuperlágy gumis lassú menet, amely még könnyű autóval is túl hosszú volt.

AZ ÉLEN TÖLTÖTT KÖRÖK
Räikkönen 27
Sutil 11
Vettel 6
Alonso 6
Hamilton 4
Massa 3
Rosberg 1

Az egy év után visszatérő német akkor szerzett volna igazán jó eredményt, ha a szemerkélő eső felerősödik, és szükség van barázdált gumikra – ekkor ugyanis nem kellett volna szuperlágyakon mennie. Így is elégedett lehet a 7. helyezésével, a Force India tűnik a legerősebb középcsapatnak.

„Csak koncentráltam a feladatomra, mivel tudtam, hogy nehéz lesz. A szuperlágy gumikon nagyon sokat veszítettem a tempómból, de a verseny végére, a kritikus szemcsésedéses időszakot átvészelve újra begyorsultam. Jó érzés, hogy még mindig ilyen gyors vagyok, egy év kihagyást követően nem számíthatsz arra, hogy több mint tíz körön át te fogod vezetni a futamot” – mondta Sutil.

A német a Sauberhez szerződött Nico Hülkenberg helyére érkezett a Force Indiához. Elődje el sem tudott rajtolni a versenyen, a futam előtt ugyanis a Sauberjéből kifolyt az ütemanyag. „Most húsz éve vagyunk az F1-ben, de ilyet még nem láttam. Talán eltört a tank” – mondta Beat Zehnder csapatigazgató. Hülkenberg 2010-ben és 2012-ben is rajtbalesetet szenvedett Melbourne-ben, így három futamon egy kört sem tudott megtenni összesen.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

Paul di Resta (8.): – A hetedik és nyolcadik hely nagyszerű a csapat számára. Jól gazdálkodtunk a gumikkal, ennek köszönhetően eggyel kevesebb kiállásunk volt, mint a riválisainknak. Akár a hetedik helyen is végezhettem volna, de a második kerékcserémet követően forgalomba kerültem.
Romain Grosjean (10.):
– A csapat örül, hiszen Kimi nyert. Én azonban mellőle indulva csak tizedik lettem, úgyhogy számomra tragikus volt ez a futam. A győztes csapattársától jobb eredményt remélnek, nemde? Nem éreztem úgy, hogy hibáztam volna, de nem volt könnyű vezetni az autót, megtettem, amit lehet.
Sergio Pérez (11.): – A csapat nagyszerű munkát végzett, jó volt a stratégiánk is, de nem volt meg a tempónk, amivel jobb eredményt érhettünk volna el. A mérnökeink tisztában vannak azzal, hogy az autó még nem olyan gyors, mint amilyennek lennie kellene, de biztos vagyok benne, hogy hamarosan jobb lesz a helyzet.
Jean-Éric Vergne (12.): – Szuperlágy gumikon nagyon gyorsak és versenyképesek voltunk, néhány kör választott el a pontszerzéstől, de a végére elkoptak az első kerekek. Összességében elégedett vagyok, ezzel az autóval minden egyes versenyen képesek leszünk pontokért harcolni.
Esteban Gutiérezz (13.): – Az volt a célom, hogy teljesítsem a futamot, ami sikerült is. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, mert képesek voltunk visszahozni valamit abból, amit tegnap elveszítettünk.
Valtteri Bottas (14.): – Jól kaptam el a rajtot, de elkövettem pár kisebb hibát, s hátracsúsztam a mezőnyben. Mindent kihoztunk az autóból, ma ez ennyire volt elég.
Jules Bianchi (15.): – Jobb kezdést el sem tudnék képzelni karrierem első Formula–1-es szezonjában. Nagyon nyugodt voltam, és vártam a kínálkozó lehetőségekre. Minden simán ment a versenyen, szeretnék köszönetet mondani a csapat minden egyes dolgozójának, hogy segítettek felkészülni.
Charles Pic (16.): – A szuperlágy gumik nagyon gyorsan elkoptak, ezzel szemben a közepes keverékű abroncsokkal az előre tervezettnél is hosszabb etapokat tudtunk menni. Sajnos a verseny végére a KERS meghibásodott, ami egyértelműen befolyásolta a teljesítményünket.
Max Chilton (17.): – A verseny elején megsérült az első vezetőszárnyam, le is kellett cserélni a boxban, emiatt az utolsó helyre csúsztam hátra. Nagyon jót csatáztam Van der Garde ellen, és meg tudtam mutatni a valódi tempómat, miután megelőztem őt.
Giedo van der Garde (18.): – Az első kanyarban sikerült megelőznöm pár autót, és az első kerékcseréig Bianchival is tudtam tartani a tempót. Sajnos defektet kaptam, amikor a közepes gumik voltak fent, emiatt időt és pozíciót is veszítettem. Ráadásul emiatt borult az egész taktikánk, de örülök neki, hogy sikerült pályafutásom első F1-es versenyét befejeznem.
Nico Rosberg (feladta): – Meghibásodott az elektronika, ki-kihagyott, aztán végleg felmondta a szolgálatot. Nagy kár érte, hiszen remek pozícióban voltam ahhoz, hogy jó eredményt érjek el. Sok pozitívuma volt a hétvégének: az autó tempója a kvalifikáción és a vizes körülmények között is jó volt. Úgy tűnik, hogy sikerült közelebb kerülnünk az élmezőnyhöz.
Daniel Ricciardo (feladta): – A rajtot követően egészen egyszerűen nem volt tapadása a kocsinak, olyan volt, mintha jégen vezettem volna. A tizedik kört követően javult a tempóm, de nagyon sok időt veszítettem el az első kerékcsere során. A végén a kipufogó meghibásodása miatt kellett feladnom a versenyt.
Pastor Maldonado (kiesett): – Kiábrándító módon végződött ez a nehéz hétvége számunkra. A kocsi nem úgy reagált a körülményekre, ahogyan azt mi szerettük volna, és sajnos a kavicságyban végeztem, miután elveszítettem az irányítást az autó hátulja felett.
Nico Hülkenberg (nem indult): – Csalódott vagyok, de az ilyen dolgok előfordulnak a motorsportban, nem hibáztatok senkit. Az zavar a legjobban, hogy rengeteg értékes adatot gyűjthettünk volna, de ez elmaradt, pedig különösen fontos lett volna a szezon első futamán. Harmadszor járok itt, és harmadszor távozok üres kézzel. Az egyetlen pozitívum, hogy csak pár napot kell várni a következő versenyig.

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (58 kör, 307.547 km)
1.
Kimi Räikkönen
finn
Lotus-Renault
1:30:03.225
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 12.451 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 22.346 mp h.
4. Felipe Massa brazil Ferrari 33.577 mp h.
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 45.561 mp h.
6. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 46.800 mp h.
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:05.068 p h.
8. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:08.449 p h.
9. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:21.630 p h.
10. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:22.759 p h.
11. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:23.367 p h.
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:23.857 p h.
13. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
14. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1 kör h.
15. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1 kör h.
16. Charles Pic francia Caterham-Renault 2 kör h.
17. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 2 kör h.
18. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 2 kör h.
FELADTA
Daniel Ricciardo
ausztrál
Toro Rosso-Ferrari
39 megtett kör
Nico Rosberg német Mercedes 26
Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 24
NEM INDULT
Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari
Leggyorsabb kör: Räikkönen (56. kör) 1:29.274
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Kimi Räikkönen 1 1 1 25
2. Fernando Alonso 1 1 18
3. Sebastian Vettel 1 1 15
4. Felipe Massa 1 12
5. Lewis Hamilton 1 10
6. Mark Webber 1 8
7. Adrian Sutil 1 6
8. Paul di Resta 1 4
9. Jenson Button 1 2
10. Romain Grosjean 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Ferrari 30
2. Lotus-Renault 26
3. Red Bull-Renault 23
4. Mercedes 10
5. Force India-Mercedes 10
6. McLaren-Mercedes 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik