Török GP: Felipe Massa első diadala, Alonso növelte előnyét

Vágólapra másolva!
2006.08.27. 15:41
Címkék
Az élről induló Felipe Massa nyerte az 57. Formula 1-es világbajnokság Török Nagydíját, és élete első diadalát ünnepelhette. A címvédő, s idén is éllovas Fernando Alonso drámai csatában szerezte meg a 2. helyet, így 12 pontra növelte előnyét a mögötte célba érkező Michael Schumacherrel szemben.
Reuters
Reuters

Óriási csatát hozott a rajt: a hétszeres világbajnok Michael Schumacher alig tudta megőrizni 2. helyét a keményen támadó Fernando Alonso előtt, egy pillanatig úgy tűnt, a spanyol klasszis előzhet. A Renault számára azonban az jelentette az igazi csapást, hogy a 4. helyről rajtoló Giancarlo Fisichella megpördült, majd vezetőszárny-csere miatt a boxba kellett hajtania. Kimi Räikkönen sem járt sokkal jobban, egy ütközés miatt defektet kapott a hátsó kereke, majd a szerelők alig tudták lecserélni a szintén meghibásodott hátsó szárnyat. A csapat azonban „feleslegesen” dolgozott, ugyanis a finn a visszatérés után a falnak csapta az irányíthatatlan McLarent…

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Írja be az itt látható számot!

A 4. körben az F-1 két reménysége, Nico Rosberg és Robert Kubica csatázott a 6. helyért, s a BMW-Sauber lengyel versenyzője simán elment williamses ellenfele mellett. Az élen a két Ferrari száguldott: Massa biztosan vezetett M. Schumacher előtt, aki pedig lerázta Alonsót.

A 13. körben a célegyenes utáni kanyarban megállt Vitantonio Liuzzi autója, s mivel nem tudták gyorsan eltolni, ezért beküldték a safety cart. Ezt kihasználva mindkét Ferrari a boxba hajtott tankolni, s így tett Alonso is. A spanyol világbajnok tért vissza a 2. helyre.

A biztonsági autó a 16. körben hagyta el az isztambuli aszfaltcsíkot, s Michael Schumacher „elaludt”, beragadt az egy kör hátrányban lévő Nick Heidfeld mögé, így Alonso egérutat nyert a 2. helyen, legalábbis egy rövid időre.
Felipe Massa átszáguld a célon
Reuters
Felipe Massa átszáguld a célon

Az üzemanyag-felvétel érdekes változást hozott, ugyanis a hétszeres világbajnok folyamatosan lassabb kört ment, mint riválisa, pedig a boxkiállás előtt a Ferrari sokkal gyorsabb volt. Ez Felipe Massa esetében így is maradt, a brazil pilóta megállíthatatlanul robogott élete első Formula-1-es győzelme felé.

A 28. körben Michael Schumacher az egyik balkanyarhoz túl nagy tempóban érkezett, lement a pályáról, s csak nehézségek árán tudott visszatérni. Így 9 mp-esre nőtt a hátránya Alonsóval szemben, míg Jenson Button 2 mp-re megközelítette.

A folytatásban állandósult az élboly sorrendje, majd a 38. körben Massa és Alonso is tankoláson járt. Michael Schumacher kint maradt, 1:28.106-os futamcsúcsot ért el, próbált olyan tempót menni, hogy szükségszerű boxkiállása után is legyen esélye Alonso megelőzésére. A hétszeres világbajnok a 43. körben ment tankolásra és kerékcserére, s 1 mp-es hátrányba került a spanyollal szemben. Vagyis közel 8 mp-et faragott a német klasszis néhány kör alatt!
Édes élet...
Reuters
Édes élet...

Michael Schumacher 9 körel a leintés előtt ért Fernando Alonso háta mögé, s ettől kezdve szinte minden körben próbálkozott az előzéssel. Az 54. körben a hétszeres világbajnok váratlanul 1 mp-cel lassabb volt, mint a címvédő, úgy tűnt ez eldöntötte a 2. hely sorsát. Michael Schumacher még a leintés előtti pillanatokban is próbálkozott, de nem volt esélye az előzésre.

57. Formula 1-es világbajnokság, 2. Török Nagydíj

1. F. Massa brazil, Ferrari 1:28.51.082 ó
2. F. Alonso spanyol, Renault +5.575 mp
3. M. Schumacher német, Ferrari +5.656
4. J. Button brit, Honda +12.334
5. P. de la Rosa spanyol, McLaren-Mercedes +45.908
6. G. Fisichella olasz, Renault +46.584
7. R. Schumacher német, Toyota +59.337
8. R. Barrichello brazil, Honda +1:00.034 p
9. J. Trulli olasz, Toyota +1 kör
10. M. Webber ausztrál, Williams-Cosworth +1 kör
11. C. Klien osztrák, Red Bull-Ferrari +1 kör
12. R. Kubica lengyel, BMW-Sauber +1 kör
13. S. Speed amerikai, Toro Rosso-Toyota +1 kör
14. N. Heidfeld német, BMW-Sauber +2 kör
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari) 1:28.055 55

Nem ért célba:

15. D. Coulthard brit, Red Bull-Toyota +3 kör
16. C. Albers holland, Midland-Cosworth +12 kör
17. T. Szato japán, Super Aguri-Honda +15 kör
18. N. Rosberg német, Williams-Cosworth +33 kör
19. Sz. Jamamoto japán, Super Aguri-Honda +34 kör
20. V. Liuzzi olasz, Toro Rosso-Toyota +45 kör
21. K. Räikkönen finn, McLaren-Mercedes +56 kör
22. T. Monteiro portugál, Midland-Toyota +58 kör


A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA:

PILÓTÁK:

1. F. Alonso spanyol, Renault 108 pont
2. M. Schumacher német, Ferrari 96
3. F. Massa brazil, Ferrari 62
4. G. Fisichella olasz, Renault 52
5. K. Räikkönen finn, McLaren-Mercedes 49
6. J. Button brit, Honda 36
7. J-P. Montoya kolumbiai, McLaren-Mercedes 26
8. R. Barrichello brazil, Honda 22
9. N. Heidfeld német, BMW-Sauber 19
10. R. Schumacher német, Toyota 18
11. P. de la Rosa spanyol, McLaren-Mercedes 14
12. D. Coulthard brit, Red Bull-Ferrari 14
13. J. Trulli olasz, Toyota 10
14. J. Villeneuve kanadai, BMW-Sauber 7
15. M. Webber ausztrál, Williams-Cosworth 6
16. N. Rosberg német, Williams-Cosworth 4
17. C. Klien osztrák, Red Bull-Ferrari 2
18. V. Liuzzi olasz, Toro Rosso-Cosworth 1

KONSTRUKTŐRÖK:

1. Renault 160 pont
2. Ferrari 158
3. McLaren-Mercedes 89
4. Honda 58
5. Toyota 28
6. BMW-Sauber 26
7. Red Bull-Ferrari 16
8. Williams-Cosworth 10
9. Toro Rosso-Cosworth 1
---- Felipe Massa (Ferrari, 1. hely):
„Fantasztikus ez az érzés. Pályafutásom kezdetétől keményen dolgoztam, hogy elérkezzen ez a pillanat. Hihetetlen és csodálatos élmény! Szinte minden lepergett előttem, amit azért tettem életemben, hogy itt legyek. S, most hirtelen megvalósult az álmom. Egyszerűen fantasztikus! Jól rajtoltam, autóm pedig végig kiválóan ment, semmilyen problémám sem akadt. Még a safety car sem zavart meg, hiszen el tudtam húzni, amikor elhagyta a pályát. A verseny összes pillanata jól alakult számomra, nem is kellett túlságosan agresszívan vezetnem.”

Fernando Alonso (Renault, 2. hely):
"Pénteken és az időmérőn is nagy hátrányban voltunk a Ferrarihoz képest, de reméltük, hogy a versenyen más lesz a helyzet. A hajráig a határon autóztam, akkor azonban a sebesség mellett már az ideális ívekre is figyelnem kellett, hiszen Michael a sarkamban volt. Tudtam, hogy a pálya csak két esélyt ad az előzésre, a 12-es és a 14-es kanyarban. Ez azt jelentette, hogy ezekben a kanyarokban a motor segítségével nagyobb előnyt szerezhettem azzal, hogy a fordulatszámot a legmagasabbra állítottam az ezeket megelőző egyenesekben, és ez elég volt a második hely megtartásához. Azt hiszem, a verseny ismét megmutatta, hogy többre lesz szükségünk ahhoz, hogy küzdhessünk a Ferrarival a győzelemért. Optimista vagyok, de tudom, Monzában lesz a legnehezebb dolgom. A mostani futam előrelépést jelent világbajnoki esélyeimet illetően, s hasonló folytatást várunk.”

Michael Schumacher (Ferrari, 3. hely):
„Szép csatát vívtunk a leintésig Fernandóval. Szeretnék gyorsan gratulálni Felipenek a győzelemhez, szupermunkát végzett. A rajttól kezdve folyamatosan növelte előnyét, hibátlanul vezetett. Ez remek eredményt jelent a csapatnak, amikor egyikőnk hétvégéje nem sikerül tökéletesen, akkor a másik versenyző hozza az eredményt” ---- Az Isztambulban kiválóan szereplő Sebastian Vettel lesz a BMW-Sauber harmadik, pénteken szóhoz jutó pilótája az Olasz Nagydíjon, a monzai Autodromo Nazionalén.

A 19 éves német tehetség a Török GP-n mutatkozott be a Formula 1-es világbajnokságban, s a pénteki második szabadedzésen a legjobbnak bizonyult. A versenypilótává előlépő lengyel Robert Kubicát váló Vettel a jövő heti monzai tesztelésen is autóba ülhet.
A BMW-Sauber a következő hetek tapasztalatai alapján dönt Vettel további sorsáról, ha továbbra is jól szerepel, akkor nem lesz akadálya a további együttműködésnek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik