Öt autóval kevesebbet láthatunk a pályán a WTCR idie szezonjának hátralévő részében (Fotó: DPPI)

 

Nem alakult túl jól a WTCR előző, vallelungai versenyhétvégéje, ugyanis már a szabadedzéseken többeknek gondjai adódtak az abroncsokkal. Yvan Muller például nagy sebességnél szenvedett defektet az első tréningen, aminek következtében a Lynk & Cónál úgy ítélték meg, hogy nem biztonságos a Goodyear idei abroncsaival versenyezni, így Muller, Yann Ehrlacher, Santiago Urrutia, Thed Björk és Ma Csing-hua nem vett részt a olaszországi versenyeken.

Az abroncsok jelentette biztonsági kockázat egyébként már a szezon elején is felvetődött – a Nürburgringen például mindkét versenyt törölni kellett. Bár az érdekelt felek az előző forduló óta dolgoznak a gumikkal kapcsolatos problémák megoldásán, a Lynk & Cónál nem elégedettek, így nem sokkal a következő, Anneau du Rhinben rendezendő hétvége előtt megszületett a döntés: biztonsági okokból nem vesznek részt a szezon hátralévő részében.

„Olyan gumikkal kell versenyeznünk idén, ami nem képes alkalmazkodni a BoP-rendszerhez és a kompenzációs súlyokhoz minden autó esetében, ráadásul a mi gépeink a legnehezebb a mezőnyben. Emiatt a versenyzőink annak vannak kitéve, hogy nagy sebességnél jelentkező gumiproblémák következtében balesetet szenvednek, így a Cyan Racing számára biztonsági okokból nem lehetséges a szezon folytatása” – mondta Fredrik Wahlén, a Cyan Racing csapatmenedzsere.

Bár a korábbi években legalább 20 fős volt a WTCR mezőnye, idén csak 17 állandó tagja van, a Lynk & Co versenyzőinek kiesésével pedig ez a szám 12 főre csökkent. Amennyiben Ehrlacher számára valóban véget ért a szezon, idén biztosan nem lesz címvédés a sorozatban.