Michelisz Norbert számára szomorú vége lett a spanyolországi fordulónak (Fotó: DPPI)

 

A spanyolországi időmérőn aratott győzelmével Frédéric Vervisch indulhatott a pole pozícióból a hétvége második versenyén. A belga pilóta mellől Thed Björk vághatott neki a körözésnek, Michelisz Norbert a negyedik helyre parkolhatta le a Hyundaiját a rajtrácson. Tassi Attila Rob Huff hátrasorolása miatt – kuplungot cseréltek az autójában a nyitó futamot követően – egy helyet nyert, és 21.-ként startolhatott.

Boldizs Bence a 18. pozícióból indult volna ezúttal is, ám végül az ő autójával is probléma adódott. így csak a bokszutca végéről kezdhette meg a spanyolországi második viadalt. A rajtnál Vervisch maradt az élen, és mögötte sem történt változás – Michelisz is megtartotta a negyedik pozíciót. Mikel Azcona azonban csúnyán beragadt, és egészen az utolsó helyig esett vissza.

Huff számára jól ment a felzárkózás, és a negyedig körben már a 13. helyen autózott. Egy körrel később Santiago Urrutia – aki most is sokat csatázott Yvan Mullerrel – defektet kapott, így a bokszutca felé kellett vennie az irányt, s már vissza sem tért a pályára. A hetedik körben Michelisz elengedte a nála jobb tempót diktáló márkatársát, Jean-Karl Vernay-t, s már Nathanaël Berthon ellen kellett védekeznie.

A kilencedik körben Michelisz két pozíciót is veszített Berthonnal, illetve Gabriele Tarquinival szemben, majd nem sokkal később beküldték a pályára biztonsági autót. Tom Coronel miatt volt szükség a korlátozásra, ugyanis a holland Audijánál technikai probléma adódott, aminek következtében előbb lelassult, majd megállt a pálya szélén.

A safety car mindössze egy kör után ki is állt a mezőny elől, az újraindításkor Vervisch maradt az élen. Michelisznek a hátralévő két körben keményen védekeznie kellett az őt támadókkal szemben, ám az utolsó kör elején jobb első defektet kapott, és gyakorlatilag kiszállt a versenyből.

Az utolsó körben még Muller és Huff kemény csatája biztosította az izgalmakat, s végül az utóbbi örülhetett, aki az előzésének köszönhetően feljött a tizedik pozícióba. Vervisch nem sokkal ezután átszelte a célvonalat, s megszerezte a szezonbéli első győzelmét. A második helyre Björk hozta be a gépét, a dobogóra még Gilles Magnus állhatott fel.

A magyarok közül Tassi zárta a legelőrébb a futamot, aki a 15. helyével szerzett egy pontot is. Boldizs éppen mögötte ért célba, míg Michelisz számára a defektje miatt a bokszutcában ért véget a verseny.

Folytatás július 31-én az olaszországi Adria International Racewayen!

WTCR
SPANYOLORSZÁG, MÁSODIK FUTAM

1. Frédéric Vervisch (belga, Audi)
2. Thed Björk (svéd, Lynk & Co)
3. Gilles Magnus (belga, Audi)
4. Jean-Karl Vernay (francia, Hyundai)
5. Nathanaël Berthon (francia, Audi)
...
15. Tassi Attila (magyar, Honda)
16.
Boldizs Bence (magyar, Zengő Motorsport Driver's Academy)
...
Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) kiesett

A vk élmezőnye 6 futam után: 1. Jean-Karl Vernay (francia, Hyundai) 82 pont, 2. Yann Ehrlacher (francia, Lynk & Co) 74, 3. Yvan Muller (francia, Lynk & Co) 67, 4. Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co) 60, 5. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai) 58, 6. Esteban Guerrieri (argentin, Honda) 58, 7. Tassi Attila (magyar, Honda) 57 ... 14. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai) 40 ... 20. Boldizs Bence (magyar, Zengő Motorsport Driver's Academy) 3