Boldizs Bence (középen) a Hungaroring után Spanyolországban is rajtelsőséget szerzett (Fotó: DPPI)

 

Gilles Magnus végzett az élen az Audival az első, illetve második szabadedzésen is Aragóniában. A leggyorsabb a magyar versenyzők közül mindkét alkalommal Boldizs Bence volt, ám sem neki, sem a többieknek nem sikerült egyik tréningen sem az első tíz között végeznie.

Tassi Attila helyzetét különösen megnehezítették az idény utolsó előtti fordulójára, ugyanis miután a Honda nagyon erős hétvégét zárt a Hungaroringen, a BoP-, illetve a súlykompenzációs rendszer által a japán gyártó autói összesen 60 kilogrammal lettek nehezebbek.

Tassi egyébként az időmérő első szakaszát egy látványos kicsúszással kezdte az egyes kanyarban, Michelisz Norbert azonban ennél jobb kezdést produkált, ugyanis hosszú perceken keresztül az első helyen állt. Az idei szabályok értelmében ráadásul az, aki a leggyorsabbnak bizonyul az első szakaszban, megszerzi a pole pozíciót a nyitó futamra.

Michelisz idejét senkinek sem sikerült felülmúlnia a Q1 végéig, így a Hyundai magyarjáé lett a rajtelsőség, teljes azonban nem lehetett az öröme, ugyanis technikai probléma miatt a gyors köre után a bokszutcában vesztegelve töltötte az első szakaszt. Nem sikerült jól a Q1 a bajnoki cím legfőbb esélyeseinek – Yann Ehrlacher a 18., Esteban Guerrieri pedig csak a 19. lett, az előbbinek ráadásul motort kellett cserélnie az autójában a hétvégét megelőzően, ezért rajtbüntetés is vár rá. Tassi a 20., Kismarty-Lechner Gábor pedig a 21. pozícióban zárta a Q1-et, így ők sem jutottak be a második szakaszba.

A Q2 az időmérőrendszer meghibásodása miatt a vártnál hosszabb szünet után kezdődött el, de szerencsére Michelisz is részt tudott venni rajta. Az első próbálkozás után Magnus állt az élen, Michelisz viszont csak az utolsó percekben autózta az első gyors körét. Ezt ráadásul pályaelhagyásért a sportfelügyelők törölték, tehát a magyar pilóta a kockás zászló lengetésekor idő nélkül állt.

Végül a hetedik helyre jött be, azonban ezt a körét is elvették, ráadásul Boldizs is idő nélkül zárt, de mivel így a tizedik pozícióban végzett, ez mégis pole pozíciót jelent számára a második futamra. Boldizs mellől Mikel Azcona vághat neki ennek a viadalnak, vagyis a Zengő Motorsporté lesz az első rajtsor.

A Q2-t Magnus fejezte be az élen, rajta kívül Santiago Urrutia, Nathanaël Berthon, Jean-Karl Vernay és Thed Björk szállhatott harcba a harmadik verseny pole-jáért. A leggyorsabb kört végül Vernay autózta, mögötte Magnus, Björk, Urrutia és Berthon lett a sorrend. Az utóbbi alatt megállt az autó a maga körén, így idő nélkül, az utolsó helyen zárta a Q3-at.

Folytatás vasárnap a versenyekkel! Az elsőt 9.15-től, a másodikat 12.15-től, a záró futamot pedig 14.15-től rendezik.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA (WTCR)
SPANYOLORSZÁG, IDŐMÉRŐ
1. Jean-Karl Vernay (francia, Alfa Romeo)
2. Gilles Magnus (belga, Audi)
3. Thed Björk (svéd, Lxnk & Co)
4. Santiago Urrutia (uruguayi, Lynk & Co)
5. Nathanaël Berthon (francia, Audi)
...
10. Boldizs Bence (magyar, Cupra)
...
12. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai)
...
20. Tassi Attila (magyar, Honda)
21. Kismarty-Lechner Gábor (magyar, Cupra)