2. SZABADEDZÉS:

A pályakörülmények a második tréningre romlottak, ugyanis további csapadék esett, így a marrákesi aszfaltcsík a korábbinál is nedvesebb volt. Ennek ellenére az edzés elején azonnal forgalmas lett a pálya, néhány perccel később viszont mindenki térhetett is vissza a bokszába, ugyanis előkerült a piros zászló.

Ennek kiváltója pedig Michelisz Norbert volt, aki alatt egyszer csak – vélhetően technikai probléma miatt – leállt a Hyundai. A körözés szünetelt, míg elszállították a magyar pilóta elakadt autóját, nem sokkal később viszont folytatódhatott a gyakorlás. A pályabíróknak mellesleg a sárga zászlók lengetésével is bőven akadt munkájuk, ugyanis a pilóták még ismerkedtek a pályával, ezért autójukkal sokszor megfordultak a bukóterekben.

Munkából és szorgalomból a Zengő Motorsportnál sem volt hiány, így a szerelőknek sikerült megjavítaniuk Szabó Zsolt autóját, amely még az első szabadedzés végén rongálódott meg. A fiatal pilóta végül a 22. helyen végzett. Csapattársa, Nagy Norbert legjobb köre a 17. helyre volt elég.

Az élen Esteban Guerrieri végzett, bár csak 52 ezredmásodperccel volt gyorsabb Yann Ehrlachernél. Thed Björk lemaradása 3 tized volt a harmadik helyen.

Ezzel véget ért a gyakorlásra szánt része a marokkói versenyhétvégének. A mezőny legközelebb 14 órakor hajt pályára az első verseny kvalifikációjára.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA, MARRÁKES
2. SZABADEDZÉS

1. Esteban Guerrieri (argentin, Honda Civic Type R) 1:31.655
2. Yann Ehrlacher (francia, Honda Civic Type R) +0.052
3. Thed Björk (svéd, Hyundai i30 N) +0.301
4. Gabriele Tarquini (olasz, Hyundai i30 N) +0.518
5. Pepe Oriola (spanyol, SEAT León Cupra) +0.890
...
17. Nagy Norbert (magyar, SEAT León Cupra) +1.655
...
22. Szabó Zsolt (magyar, SEAT León Cupra) +1.980
...
25. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30 N) +9.791

1. SZABADEDZÉS:

Nem éppen a legkellemesebb körülmények fogadták a mezőnyt a nap elején Marrákesben. Reggel ugyanis megérkezett az eső, és bár a tréning kezdetekor már nem esett, a pálya még igencsak vizes volt. Emiatt minden autóra az extrém esőgumik kerültek fel, és amint zöld jelzést kapott a mezőny, szinte az összes versenyző meg is kezdte a gyakorlást. A nagy forgalom végül a teljes edzésre jellemző volt.

Mivel utcai pályáról van szó Marrákesben, ez mindig magában hordozza azt a veszélyt, hogy a pilóták a fallal is találkoznak, ám egészen az utolsó percekig úgy tűnt, az edzéseken megszokott kisebb pályaelhagyásokon kívül nagyobb galibába egy versenyző sem kerül. Ekkor azonban Szabó Zsolt csapta a gumifalnak az autóját, így a Zengő Motorsport szerelőinek lesz min dolgozniuk a második tréning kezdetéig. Kérdéses viszont, hogy elkészülnek-e addig. 


 

A leggyorsabb végül a tavalyi WTCC-bajnok, Thed Björk lett. A svédet Yvan Muller követi mindössze fél tizedmásodperces lemaradással, a harmadik leggyorsabb Robert Huff volt. Michelisz Norbert a hatodik helyen végzett, Nagy Norbert a 16. lett.

TÚRAAUTÓ-VILÁGKUPA, MARRÁKES
ELSŐ SZABADEDZÉS

1. Thed Björk (svéd, Hyundai i30 N) 1:32.821
2. Yvan Muller (francia, Hyundai i30 N) +0.041
3. Robert Huff (brit, Volswagen Golf GTI) +0.070
4. Pepe Oriola (spanyol, SEAT León Cupa) +0.258
5. Jean-Karl Vernay (francia, Audi RS 3 LMS) +0.411
6. Michelisz Norbert (magyar, Hyundai i30 N) +0.494
...
16. Nagy Norbert (magyar, SEAT León Cupra) +1.615
...
25. Szabó Zsolt (magyar, SEAT León Cupra) +3.575