Michelisz Norbert biztos pont a Hyundai WTCR-programjában (Fotó: Meder István)

 

– Az ötödik szezonját kezdi a Hyundaijal – elárulja, hogy meddig gondolkodtak a folytatáson?
– Végig úgy éreztem, közös a szándék, úgyhogy nem tartott sokáig a megállapodás kidolgozása – mondta Michelisz Norbert. – Ahogy telnek az évek, egyre jobban ismerem a közeget és a közeg is engem, egyre könnyebb megbeszélni, hogyan tovább. Igazából csak az volt a kérdés, hogy mikor jelentik be.

– Vannak olyan részletei a szerződésnek, amelyekről beszélhet? Mondjuk, hogy van-e benne a teljesítményre vonatkozó kitétel?
– Az éppen nincs, de kimondott cél, hogy sikeresek legyünk. A Hyundainál is tudják, hogy a bajnoki cím megszerzéséhez sok mindennek kell klappolnia, azért dolgozunk, hogy így legyen. Hogy ez a bajnoki címre lesz elég, a harcra a bajnoki címért, esetleg a top ötre, azt egyelőre nem lehet tudni. Az autó mindenesetre jó, ez nem is vitás.

AZCONA AZ ÚJ CSAPATTÁRS

Mikel Azconát talán senkinek sem kell bemutatni, ő a túraautó-világkupa mezőny egyik feltörekvő tehetsége, arról nem beszélve, hogy tavaly a Zengő Motorsport színeiben aratta a sikereit. Egy futamgyőzelmet aratott, és ötször állt dobogón a WTCR-ben, megnyerte a TCR Európa-kupát, és harmadik lett az elektromos TCR-sorozatban. Most egészen más miatt figyelnek majd rá a magyar drukkerek: ő lesz Michelisz Norbert új csapattársa.
„Nagyon büszke vagyok rá, hogy csatlakozhatok a Hyundai-alakulathoz, ez újabb nagy lépés a pályafutásomban – nyilatkozta Azcona. – Alig várom, hogy elkezdjük a közös munkát a csapattal és az új csapattársammal, hogy beülhessek az Elantra N TCR-be, és a lehető legtöbbet kihozzam belőle és magamból. Bízom benne, hogy nagyszerű eredményeket érünk el együtt.”

– Technikailag változtattak rajta valamit?
– Nem. Ugyanazzal az Elantrával versenyzünk, mint tavaly.

– Tavaly valamivel szolidabban indult a szezonja, mint ahogy a szurkolók várták, és ahogy ön saját magától várta.
– Én is mást vártam magamtól. Az évad első fele nagyon szerencsétlenül alakult, ennek következményeként nem tudtam ledolgozni a ponthátrányomat. A tavalyi eredmény nem tükrözi, amire az autó képes lett volna, és biztos vagyok benne, hogy az idén is versenyképes lesz, függetlenül attól, hogy a többiek mit csináltak, mennyit tesztelnek.

– Önök mennyit tesztelnek?
– A hétvégén kezdünk Spanyolországban, jövő hét közepéig ott leszek, márciusban pedig nem is lesz olyan hetem, amelynek az elejétől a végéig itthon leszek. Az utazások megterhelőek, de örülök neki, mert így kell hozzáállni egy kihívásokkal teli évnek, amelyben a szemünk előtt ott lebeg, hogy sikeresek akarunk lenni. És persze nem maradhatott el a fizikai felkészülés sem – most is edzésről jövök.

– Hogyan telt a tél?
– Nyugisan. Karácsonyig pörögtem, ahogy szoktam, utána pedig január végéig egy kicsit visszavonultam, ahogy szoktam, próbáltam energiát gyűjteni a szezonra. A lányok is egyre nagyobbak, egyre jobban élvezem velük az időtöltést – sokat játszunk, túrázunk, nagyon jó időszaka ez az életemnek.

– Az idén a legnagyobb változás, hogy megszokott csapattársa, Gabriele Tarquini tavaly bejelentette visszavonulását.
– Sajnáltam, hogy visszavonul, de azt is éreztem, megérett ez a döntés, már tavalyelőtt is a határán volt. Furcsa ez a helyzet, hiszen a hyundai-os időszakomat vele kezdtem, az első pillanattól ő volt a csapattársam, sokat tanultam tőle, nagyon szerettem mellette versenyezni, szinte baráti viszony alakult ki közöttünk.

– A helyére érkezik a fiatal Mikel Azcona. Mit szólt, amikor megtudta?
– Azt, hogy hatalmas kihívást jelent majd, hogy ő lesz a csapattársam, mert ott van a mezőny három legjobb pilótája között. Nincs még bajnoki címe, de nyert futamokat, és elképesztően gyors. Követtem a pályafutását, és élveztem minden egyes pályán megvívott csatánkat, nagyon várom, hogy együtt dolgozzunk, szeretem az ilyen jellegű kihívásokat.