Silk Way-rali: Szalayék élvezték, Lisziék nem annyira

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2016.07.16. 18:47
null
Szalay Balázsék festői, de autót és embert próbáló tájon száguldottak (Fotó: Opel Dakar Team)
Rövid, de trükkös volt az utolsó kazah pálya, amely után a Silk Way-rali mezőnye megérkezett Kínába. Itt már a Góbi-sivatag várja a résztvevőket.

 

A sivatag kapujához érkeztek – végre. A kínai határátkelés előtt azonban még Kazahsztánban teljesített egy „sprintszakaszt” a Silk Way-rali mezőnye. Ez volt az a pálya, amelyen nyerni nem lehetett sokat, veszíteni azonban annál inkább. Sáros, vizes, sziklás, csúszós, alacsony átlagsebességű, kanyargós út, amelyen egyszerűen csak túl kellett lenni.

Mindez a motorral öt Dakart nyerő Cyril Despres-nek sikerült a legrövidebb idő alatt – a francia Peugeot-pilóta már a harmadik szakaszgyőzelmét aratta a versenyen, ám előnye korántsem megnyugtató sem Sébastien Loebbel, sem a harmadik Vlagyimir Vasziljevvel szemben.

Ami a magyarokat illeti: Szalay Balázs és Bunkoczi László a 32. helyen végzett a szakaszon, az összetettben pedig egyet előrébb lépett a 23. pozícióba.

„Csúszkáltunk a sáros úton, amelynek végén fekete massza borította a Mokkát, alig lehetett ráismerni – mondta Szalay. – Egyszer el is tévedtünk emiatt, mert Laci bemondta ugyan, hogy negyvenfokos szögben menjek balra, de alig láttam ki a sáros szélvédőn, úgyhogy fogalmam sem volt, az vajon merre lehet. Mire rátaláltunk a helyes útra, a mögöttünk rajtoló lengyel megelőzött, őt üldöztük ötvenméteres távolságból az utolsó negyven kilométeren. Nem volt por, úgyhogy megtehettük, és nagyon élveztük a versenyzést…”

A Liszi László, Liszi Norbert kettős már sokkal kevésbé volt mosolygós: a szakasz rajtja után háromszáz méterrel ugyanis rakoncátlankodni kezdett a motor (konkrétan megállt), így vissza kellett menniük a szakaszon (miután mindenki elrajtolt), rendbe hozni a dízel Mitsubishit, s csak azután vették az irányt Kína felé.

„Egyszer csak megállt a motor, úgyhogy nem volt mit tenni, vissza kellett gurulni szervizelni, miután a komplett mezőny elrajtolt. Megjavítottuk, de a szakaszt már nem tudtuk teljesíteni, hiszen az időellenőrző állomás addigra bezárt. Az egyik büntetés az, hogy vasárnap valószínűleg utolsónak rajtolunk, az időbelit pedig megtudjuk később” – mondta Liszi László, és őszintén mondjuk, ezúttal nem az időbüntetés fáj majd jobban, hanem az utolsó rajthely, hiszen vasárnap több mint kilencszáz kilométert teljesít a mezőny, ami sok, nagyon sok.

Pláne homokon…

SILK WAY-RALI
7. szakasz, Almati–Bortala (össztáv: 610.4 km, ebből szelektív szakasz: 76.860 km)
Autósok:
1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 2008DKR) 1:02:44, 2. Loeb, Elena (francia, Peugeot 2008DKR) 2:46 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 4:10 p h., …32. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 14:57 p h.
Kamionosok: 1. Maarten van den Brink, Peter Villemsen, Anton Kozlovszkij (holland, belga, orosz, Renault) 1:10:19, 2. Sibalov, Amatics, Kisamijev (orosz, Kamaz) 7 másodperc hátrány, 3. Vjazovics, Haranyin, Zsihulin (Fehérorosz, MAZ) 1:41 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 12:09:19, 2. Loeb, 10:46 p h., 3. Vasziljev 14:00 p h., …23. Szalay 2:04:10 ó h. Kamionosok: 1. Maarten van den Brink 13:06:14, 2. Sibalov 6:35, 3. Szotnyikov, Ahmagyejev, Romanov (orosz, Kamaz) 12:29 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik