Salakmotor Grand Prix: papírforma és meglepetések

BOROS NORBERTBOROS NORBERT
Vágólapra másolva!
2022.10.04. 18:11
null
Dan Bewley, Patryk Dudek és Leon Madsen
Nyilvánosságra hozták a Salakmotor Grand Prix 2023-as mezőnyét, ami a főversenyzők tekintetében semmi meglepetést nem hozott, viszont a tartalékok listáján igencsak megosztja a salakmotoros társadalmat.



Fix volt, hogy az idei GP-sorozat legjobb hat versenyzője automatikusan kvalifikált a következő idényre, így a világbajnok Bartosz Zmarzlik, az ezüstérmes Leon Madsen és a harmadik helyen végző Maciej Janowski mellett Fredrik Lindgren, Robert Lambert és Dan Bewley az utolsó fordulót követően bérelt hellyel rendelkezett 2023-ra. Az korábban eldőlt, hogy a világbajnoki selejtezőből kik váltottak GP-s tagságot jövőre: a glasgow-i challenge élversenyzői, azaz Kim Nilsson, Jack Holder és Max Fricke. Utóbbi pilóta negyedik helye azért ért továbbjutást, mert a viadal második helyezettje, Bewley a GP-s helyezésével is kiharcolta a jövő évi indulási lehetőséget, így az ausztrál lépett egy hellyel feljebb, s kapott zöld utat.

A fent említett kilenc salakszóró a 2022-es eredményei alapján harcolta ki az indulás jogát, s következtek azok, akiknek a promóter, a Discovery Sports Events és a Nemzetközi Motorsport-szövetség (FIM) illetékesei adtak állandó szabadkártyát. A kijelölt hat vaspapucsos személye nem keltett meglepetést, ugyanis valamennyien tagjai voltak az idei mezőnynek is. A háromszoros egyéni világbajnok Tai Woffinden, 2017 világelsője, Jason Doyle, a korábbi világbajnoki ezüstérmes Patryk Dudek, a kétszeres Európa-bajnok Mikkel Michelsen, a korábbi kontinensbajnok Martin Vaculík, illetve a kétszeres dán aranyérmes Anders Thomsen kiválasztása szinte egyértelmű döntés volt. Így kialakult a 2023-as GP 15 fős mezőnye, amely kiegészül a nagydíjakra kiválasztott egy-egy szabadkártyás motorossal.

Az állandó résztvevők kijelölése papírformának tekinthető (ha nem számolunk az eltiltott oroszokkal, Artyom Lagutával és Emil Szajfutgyinovval), viszont a tartalékok személye igencsak meglepő. A bevethető pilóták listáját a lett Andzejs Lebedevs vezeti a cseh Jan Kvech, a német Kai Huckenbeck, az amerikai Luke Becker, a francia Dimitri Bergé, a finn Timi Salonen és az ukrán Marko Levisin előtt. A döntnökök azzal indokolták ezen versenyzők jelölését, hogy növelni kívánják a salakmotor GP ismertségét világszerte, ezért több nemzetet „hoztak fel” a sportág legnagyobb színpadára. Az illetékesek olyan országok versenyzőinek adnak lehetőséget, akiknek nincs képviselője a 15 fős mezőnyben.

Az elképzelésnek szép gesztusértéke van, viszont egyértelműen a minőség rovására megy, ha a tartalékoknak indulniuk kell a GP valamelyik nagydíján. Ebből a 7 fős csoportból talán egyedül Lebedevs lóg ki (felfelé) a sorból, aki idén is tartalék volt, s végül 5 fordulóban is versenyzett. Az illetékesek ígérete szerint hamarosan nyilvánosságra hozzák a jövő évi versenynaptárat is.

A SALAKMOTOR GRAND PRIX 2023-AS MEZŐNYE
Bartosz Zmarzlik (Lengyelország)
Leon Madsen (Dánia)
Maciej Janowski (Lengyelország)
Fredrik Lindgren (Svédország)
Robert Lambert (Nagy-Britannia)
Dan Bewley (Nagy-Britannia)
Patryk Dudek (Lengyelország)
Tai Woffinden (Nagy-Britannia)
Martin Vaculík (Szlovákia)
Jason Doyle (Ausztrália)
Mikkel Michelsen (Dánia)
Jack Holder (Ausztrália)
Max Fricke (Ausztrália)
Anders Thomsen (Dánia)
Kim Nilsson (Svédország)

Tartalékok
Andzejs Lebedevs (Lettország)
Jan Kvech (Csehország)
Kai Huckenbeck (Németország)
Luke Becker (Egyesült Államok)
Dimitri Bergé (Franciaország)
Timi Salonen (Finnország)
Marko Levisin (Ukrajna)

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik