Rali: drámai végjáték – Herczig lecsúszott a dobógóról

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2020.11.08. 16:33
null
Herczig Norbert az utolsó előtti szakaszon veszítette el a dobogós helyet (Fotók: fiaerc.com)
A világbajnoki futamgyőztes Andreas Mikkelsen nyerte meg a kihívásokkal teli Rally Hungaryt, amelyen Herczig Norbert az utolsó előtti szakaszon veszítette el a dobogós helyet.

Magyar szempontból a Rally Hungary záró napján a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettősön volt a fókusz, amely karnyújtásnyira került a dobogós helytől, az utolsó előtti szakaszon azonban elveszítette az esélyt.

Pedig a négyszeres abszolút bajnok végig rendkívül kiegyensúlyozott volt, a szombati napot nagyobb „rumli” nélkül megúszta, vasárnap azonban támadhatott egy kis déjà vu érzése, hiszen az első körben két defektet is kapott (tavaly négyet…). Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az egyik lassú defekt volt, a másikat pedig a gyorsasági végén kapta, ami azt jelenti, hogy egyikkel sem veszített túl sok időt.

Mivel pedig a mezőny többi tagjának is okoztak némi fejtörést a zempléni pályák, Herczig a gondok ellenére felzárkózott a harmadik helyre (Craig Breen motorgondok miatt kiesett előle) a vasárnapi első körben.

Aztán jött a dilemma: állni a gázon vagy taktikázni?

Előbbi mellett az szólt, hogy nem lehet ráülni az eredményre, amikor ott loholnak a nyakában az ellenfelek – legközelebb a magyar nemesi családból származó Nikolaus Mayr-Melnhof, aki Andrássy Géza unokája –, utóbbi mellett pedig az, hogy az első körben bebizonyosodott, ezeken a pályákon viszonylag könnyű defektet kapni.

„Úgy jöttünk ki a szervizparkból, hogy nyomni kell a gázt, különben elvernek minket. Eddig is ez volt a taktikánk, miért változtatnánk rajta?!” – tette fel a kérdést Herczig, de nem várt választ.

A tapasztalatára épített, arra, hogy itthon van, magyar közönség előtt autózik, hogy a pályákat (ha korábbról is, de jobban ismeri, mint az ellenfelek), hogy a világ egyik legprofibb privát csapata (BRR Team) készíti fel az autóját, s hogy a rengeteg munkának, amelyet beletesznek a versenyzésbe, ki kell fizetődnie. Bizonyára ki is fog, de sajnos nem most. Herczignek ezúttal meg kellett elégednie a 6. helyezéssel.

„Sírni tudnék, annyira csalódott vagyok, hogy egy jó tempóval teljesített versenyen egy defekten múlt a dobogós helyünk – mondta Herczig. – Pedig kitaláltuk a taktikát, a tiszta szakaszon ráálltunk a gázra, és a következőn is jó volt a tempónk, el is döntöttem, hogy a végén, a murvás részen úgy megyek majd, mintha tojásokon lépkednék. Ennek ellenére bal első defektet kaptunk… Az Európa-bajnokságon egyébként is nagy dolog dobogóra állni, magyar közönség előtt pedig még jobb lett volna. Nagyon sok buzdítást kaptunk, ezért is sajnálom a történteket.”

A magyar bajnoki értékelésben szombaton első helyen végző, és az összetettben is élre álló Hadik András szakaszról szakaszra küzdötte magát előre az ERC-értékelésben is, annak ellenére, hogy nem kerülték el a problémák: „Az első körben folyamatosan beesett a fékpedál, emiatt egy kicsit óvatosabban mentünk, de gyűjtöttük a kilométereket, mert az mindig jól jön, és egy ilyen autóval egyébként is nagy élmény versenyezni” – mondta Hadik, aki a december elején esedékes Mikulás ralin szeretné újra elhódítani a bajnoki címet. Ami pedig az ERC-mezőnyt illeti: Hadik a második legjobb magyarként a 11. helyen végzett és egy szakasz-második hellyel is jelezte, hogy ott a helye a nemzetközi élmezőnyben.

A verseny krónikájához tartozik, hogy a tavalyi Rally Hungaryt megnyerő Turán Frigyes vasárnap reggel emocionálisan nehéz, de logikus döntést hozott: kiszállt a küzdelemből, hiszen az előző napi defektek miatt nem lett volna esélye a top tízbe kerülni, ám a most megspórolt kilométerek jól jönnek majd egy murvás teszten a mindent eldöntő idényzáró előtt. Mert hát Turán is az abszolút bajnoki címre hajt.

Ami a nemzetközi élmezőnyt illeti: a világbajnoki futamgyőztes Andreas Mikkelsen nem csupán beosztotta, hanem növelte is szombaton megszerzett előnyét, összesen hét szakaszgyőzelmet aratott, és olyan könnyedén nyerte meg a versenyt (persze ehhez kellett a kétszeres Európa-bajnok Alekszej Lukjanyuk szombati ötperces büntetése is korai érkezés miatt), mintha az a világ legtermészetesebb dolga volna. Az utolsó szakasz céljában pedig felugrott a Skoda tetejére és úgy ünnepelt.

RALLY HUNGARY, AZ EB 4. FUTAMA, NYÍREGYHÁZA
Abszolút végeredmény:
1. Andreas Mikkelsen, Ola Floene (norvég, Skoda Fabia Rally2 Evo) 1:48:31.1, 2. Munster, Louka (luxemburgi, belga, Hyundai i20) 1:32.2 perc hátrány, 3. Llarena, Fernandez (spanyol, Citroën C3 R5) 2:00.3 p h., ... 6. Herczig, Ferencz (magyar, Volkswagen Polo R5) 2:31.4 p h., ...11. Hadik, Kertész (magyar, Ford Fiesta R5) 4:13.6 p h., ...17. Lukács, Tóth I. (magyar, Citroen C3 R5) 8:34.0 p h.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik