Hadik Andrásnak a mostani bajnoki cím a legkedvesebb a négy közül, ám az ünneplés még várat magára (Fotó: FIAERC.com)

 

– A Rally Hungary utolsó gyorsasági szakaszának céljában fújt egy nagyot?
– Nem volt rá szükség, mert vasárnap már ésszel közlekedtünk – mondta Hadik András, aki Kertész Krisztiánnal a negyedik bajnoki címét szerezte. – Az első két gyorsasági szakaszon annyira óvatos voltam, hogy az néha már saját magunkra is veszélyes volt. A bajnoki cím sorsa tulajdonképpen szombaton eldőlt, amikor legfőbb ellenfelünk, Csomós Miklós defektet kapott – attól kezdve nekünk annyi volt a feladatunk, hogy beérjünk a célba.

– Egyetlen pillanatra sem volt önben bizonytalanság?
– Nem. Inkább csak furcsa volt úgy versenyezni, hogy nem kellett állni a gázon, de ezt is megoldottuk. Jó versenyen vagyunk túl, a Rally Hungary a hazai versenyek közül a legnehezebb, de úgy gondolom, nem csak nekünk nehéz, mert a külföldiek közül is sokan estek-keltek.

– Megterhelő volt lassan menni?
– Nem mentem én lassan, csak annyira figyeltem, nehogy elkövessek valami buta hibát, hogy az a végén már egy kicsit nyomasztó volt.

– Nem izgatta az Eb-dobogó lehetősége? Szépen lassan hagyta elfogyni az előnyét Miko Marczykkal szemben.
– Ha a vasárnapi első két szakaszon nem óvatoskodom, talán a lengyel fiú előtt végezhettem volna, de igazából én nem rá figyeltem, nem ez volt a dolgom. Láttam, persze, hogy láttam ahogy felzárkózik ránk, de arra gondoltam, a negyedik hely sem rossz.

– Amiből utóbb mégis harmadik lett, hiszen a győztes Nyikolaj Grajzint késő este, már a céldobogó után tizenöt perces büntetéssel sújtották, mert nem állt meg Herczig Norbert baleseténél.
– Meglepődtem, hogy ilyen súlyos büntetést szabtak ki rá, nem gondoltam volna.

– Tud így örülni a harmadik helynek?
– Persze! Nagyon is. Jobb lett volna a dobogón ünnepelni a külföldi élversenyzőkkel, de azért így sem rossz.

– Így csak a magyar bajnoki elsőséget ünnepelte. Sokan várták az utolsó szakasz céljában?
– Mivel miskolciak vagyunk, a pályák az otthonunktól ötven kilométerre voltak, nagyon sok ismerős és jó barát kijött megnézni bennünket. Ők természetesen eljöttek az utolsó gyorsasági végére is, ott vártak együtt.

– Meghatódott?
– Meg, persze – nagyon jó érzés volt.

– A szezon során volt egyszer is olyan érzése, hogy ez nem lesz meg?
– A Veszprém ralin megfordult a fejemben. Hatalmasat estünk, nem tudtam, hogy heverjük ki. Igaz, amikor néhány nappal később arról beszéltünk, hogy muszáj lesz talpra állni, már tudtam, hogy meg is fogjuk tenni. És a következő versenyen újra minden rendben volt.

– Mi volt a szezon csúcs- és mélypontja?
– A csúcs ez az utolsó verseny, amelyen megszereztük az abszolút bajnoki címet, a mélypont pedig nyilván az említett veszprémi futam, amelyen nekimentünk egy-két fának, csúnyán összetörtük az autót és majdnem magunkat is. Nagyon sokat kellett dolgozni a csapatnak, hogy az autó tökéletes formában legyen, úgyhogy nagy köszönettel tartozom mindenkinek, aki segített abban, hogy csinálhattuk, amit szeretünk.

– Megvan a negyedik címe. Lassan megszokja?
– Ezt nem lehet megszokni, mindig nagyon jó érzés bajnoki címet szerezni – akárhányszor is történik meg.

– Lehet különbséget tenni a címek között?
– Ez a mostani élmény még nagyon friss, úgyhogy talán ez a legkedvesebb, de azért a 2018-as küzdelem is nagyon komoly volt, az utolsó méterekig küzdöttünk, ezért arra is sokáig fogunk emlékezni.

– Megünnepelték a mostanit?
– Még nem, mert a gyerek várt otthon, haza akartunk menni hozzá, de meg fogjuk találni a módját az ünneplésnek, emiatt senkinek sem kell aggódnia.

ORSZÁGOS RALLY1 BAJNOKSÁG     
Végeredmény
Bajnok:
Hadik András, Kertész Krisztián (DVTK SE, Ford Fiesta R5) 164 pont, 2. Csomós Miklós, Nagy Attila (Borsod Talent Motorsport SE, Škoda Fabia R5) 155, 3. Mads Östberg, Torstein Eriksen (Citroen Rally Team Hungary, Citroën C3 Rally2) 134, 4. Klausz, Csányi (Klaus Motorsport, Škoda Fabia Rally2) 131, 5. Osváth, Papp (Rally Café Media, Škoda Fabia R5) 93, 6. Kopecky, Hlousek (Topp Cars Rally Team, Škoda Fabia R5) 66