Végre Nakagami Takaaki helye is biztossá vált 2021-re (Fotó: AFP)

 

Kevés olyan pilóta van a királykategóriában, aki menedzser nélkül, maga intézi az ügyeit. Ketten közülük éppen csapattársak, Nakagami Takaaki és Cal Crutchlow.

„Inkább megtartom azt a 15 százalékot. Egy jó sportjogász kell, olyanom pedig van, az egyik legjobb a világon. Tudom, hogy mennyit ér a piac, mennyit érek én, hogyan működik az egész. Ha valaki akar téged, te pedig akarsz ott menni, akkor nincs szükség segítségre. A részleteket én is meg tudom beszélni. Az első évben volt menedzserem, de régóta magam intézek mindent, a sisakot, a bőrruhát” – nyilatkozta nemrég Crutchlow, akiről már a szezonkezdés előtt kiderült, hogy nem számítanak rá jövőre a HRC-nél, és a helyére Álex Márquez érkezik – legalábbis a jelenleg ismert állás szerint.

Nakagami már július óta folyamatosan kapja a kérdéseket a sajtótól, hogy hogyan állnak a tárgyalások, mikorra várható bejelentés, de még múlt héten is csak annyit tudott mondani munkatársunknak, hogy 99.9%-on áll, hogy aláírják a folytatást. Többszöri visszakérdezés után – a japán nagyon jól tereli a szót, és sokat tud beszélni a „semmiről” – kollégánk csak kiszedte belőle, hogy nagy valószínűséggel a legújabb specifikációjú Hondára ülhet majd fel jövőre.

A gyár ma hivatalosan is bejelentette, hogy a japán pilótával több éves szerződéshosszabbítást írtak alá. Hogy a több mit jelent, azt egyelőre nem tudni, miként semmilyen más részletről sem esik szó, de Nakagami délutáni sajtótájékoztatója után valószínűleg már okosabbak leszünk.

Ezen bejelentés után már csak két döntés hiányzik és két ülés sorsa kérdéses még.

Az Esponsorama csapat egyik versenyzője a Ducati gyárral egy plusz egy éves szerződést kötő Enea Bastianini lesz, a pilóta menedzsere által közöltek szerint, hiszen hivatalos tájékoztatást még nem adtak ki.

Ennek oka, hogy a csapatnak a jövő szezonra is érvényes szerződése van Tito Rabattal, akinek a helyét azonban Luca Marininek szeretnék átjátszani. Ehhez Marini motorját fizetni kell, míg Rabat megállapodásából kiutat kell találni.

És van még egy gyári pilótaállás „szabadon”, az Aprilia ugyanis továbbra is kivár Andrea Iannone doppingügye kapcsán. A végső döntést (ami ellen már fellebbezni nem lehet) november közepére ígérte a sportdöntőbíróság. Iannone mellett Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow és Bradley Smith vannak versenyben az állásért. Doviziosónál a pénzen és a projektbe vetett hiten és erőforrásokon múlhat a döntés, de az is kérdés, a Dorna hagyja-e, hogy brit pilóta nélkül maradjon a királykategória jövőre.

A kisebb kategóriákban folyamatosak a bejelentések, ami annak is köszönhető, hogy a koronavírus-járvány miatt a szokásos csapatkiválasztási folyamat idén elmarad, és mindenki automatikusan résztvevő maradhat, ha akar. Erről Hervé Poncharal, az IRTA elnöke beszélt egy interjúban.