MotoGP: Valentino Rossi csapata világvezető szponzorral debütál

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2021.04.28. 12:24
null
Az anyagi háttér biztosítva van a VR46-nak (Fotó: Petronas SRT)
A VR46 alakulat idén márciusban kötött stratégiai megállapodást a szaúdi Tanal Entertainment Sport & Mediával. A tárgyalások gyors eredményeként a tegnapi bejelentés szerint az is eldőlt, hogy Valentino Rossi csapata egy, a motorsportban már ismert (egyébként világvezető) olajvállalat támogatásával áll rajthoz a MotoGP-ben 2022-től. 
A főszponzor nem más, mint az F1-ből már ismert Saudi Aramco, a világ legnagyobb integrált kőolaj- és földgázipari vállalata, Szaúd-Arábia állami olajcége.

A megállapodást a már említett, Tanal Entertainment Sport & Media hozta tető alá, amely ő királyi felsége, Abdulaziz bin Abdullah bin Szaud bin Abdulaziz al-Szaud herceg holdingja.

A jelenleg 2026-ig megkötött stratégiai együttműködés célja, hogy a Saudi Vision 2030 projektet reklámozza, illetve a fenntarthatóságot és a zöld energiát, amit a KSA New Cities program keretein belül hirdettek meg.

Az anyagi akadályok tehát elhárultak a VR46 alakulat MotoGP-s bemutatkozása elől.

Jelenleg Luca Marinivel (Rossi öccse) vannak jelen a királykategóriában, de még az Avintia csapat égisze alatt, amelynek ez év végén jár le a megállapodása a Dornával, amelyről éve tudni már, hogy nem tervez a MotoGP-ben maradni, gyakorlatilag az ő helyét veszi át a VR46, amely 2026-ig már biztosan Aramco Racing Team VR46 néven lesz jelen a sorozatban.

A kérdés már csak az, hogy milyen motorral és versenyzőkkel.

Rossi házassága a Yamahával egy kisebb megszakítástól eltekintve 2004 óta tart, de ez nem jelenti azt, hogy a hangvillások, akik előrehaladott tárgyalásban vannak a Petronas SRT csapattal tudnak vagy akarnak újabb két versenyzőnek motort biztosítani a következő öt éves periódusban. A szabályok értelmében természetesen ennek nem lenne akadálya.

Ez lesz majd a végső design is? (Fotó: VR46)
Ez lesz majd a végső design is? (Fotó: VR46)

Talán épp a fenti bizonytalanság miatt Rossi alakulatát már szóba hozták a Ducatival, a Suzukival, de még az Apriliával is, amelynél az olasz versenyzői karrierjét kezdte. Szép hazatérés lehetne ez a forgatókönyv is. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a Piaggio Group számos márkával van jelen a piacon, mely reklámtárgyak gyártása tekintetében hatalmas lehetőséget jelentene a VR46 cég arra szakosodott részlegének.

Ami a pilótákat illeti, Marini helyét akár biztosnak is vehetjük, a csapattárs személye azonban már nem ennyire egyértelmű.

Vajon Rossi 2022-ben is fog még versenyezni? Ha igen, akkor marad a mostani helyén? Vagy a saját csapatától vonulna vissza? Mi lesz Franco Morbidellivel, aki egyáltalán nem boldog a jelenlegi helyén? Szeretnék-e már jövőre felhozni a MotoGP-be Marco Bezzechit? Néhány hónapon belül ezekre a kérdésekre is választ kapunk.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik