Vajon lesz-e feszültség idén a két pilóta között a Suzukinál? (Fotó: Team Suzuki Ecstar)

 

„Amikor Davide közölte velem a döntését, hogy elhagyja a csapatot, azt kérdeztem tőle: mégis melyik évről beszélsz?? – idézte fel a japán menedzser, aki azt már korábban közölte, hogy nem helyettesítik az olasz csapatfőnököt, most azonban részleteket is megtudhattunk a csapat idei működéséről.

Bizottság a csapat élén

SAHARA SHINICHI, a Team Suzuki Ecstar projektvezetője (Fotó: Kovács Nikolett)

„Létrehoztunk egy csapatvezetési bizottságot, amiben heten vagyunk, engem is beleértve – árulta el Sahara-san az NSO-munkatársának kérdésére válaszolva. – Területenként külön felelősök lesznek. Ken Kawauchi továbbra is technikai vezetőként tagja a bizottságnak, Roberto Brivio (igen, Davide öccse – a szerk.) a koordinálásért felel majd, a két vezető szerelő is részt vesz a közös munkában, ahogy az adminisztrációs és a marketingrészleg felelősei is.”

Sahara-san okkal döntött úgy, hogy nem pótolják külső emberrel Davide Briviót.

„Meg akartam tartani a csapatban jelenleg uralkodó atmoszférát és hangulatot. Bár még egy verseny se ment le a szezonból, jelenleg úgy érzem, hogy mindent kézben tartunk és a csapat még egységesebb, mint korábban volt, hiszen mindenkinek az a cél lebeg a szeme előtt, hogy jól kezeljük ezt a jelenlegi helyzetet. Hogy a jövő mit hoz, azt meglátjuk. Ha szükséges, akkor hozunk majd valakit kívülről, de most elképzelni sem tudom, hogy ki lehetne az. Ennek a hét embernek lehetősége lesz megtanulni, hogy mit jelent egy csapatot menedzselni, idővel akár közülük is előrébb léphet valaki.”

Kell egyáltalán csapatfőnök?

Bár a fent említett megoldást rugalmasan kezelik, Sahara-sant hallgatva felmerül a kérdés, hogy vajon van-e szükség külön csapatvezetőre, hiszen elmondása szerint a fenti emberek saját területük kapcsán eddig Briviónak jelentettek és az ötleteket is neki prezentálták, aki egyfajta szűrő volt a felelősök és a felsővezetés között. Ez a szűrő most kikerült a képletből – egyelőre. Ugyanakkor csak a gyakorlatban derül majd ki, hogy például a vezető szerelők mennyivel lesznek jobban leterhelve, és ez esetleg nem mutatkozik-e majd meg a pályán és az eredményekben. Merthogy magasan van a léc, Sahara-san szeretne egy-kettőben végezni a pilóták harcában, és a csapatbajnokság mellett a konstruktőri címet is megnyerni.

Bár jóval több munkája és feladata lett Brivio távozásával, nincsenek benne kérdőjelek, hogy milyen úton és hogyan kell tovább haladniuk.

„Eddig is csapatigazgatói pozícióban voltam, ami azt jelenti, hogy nagyon szorosan dolgoztunk együtt Davidéval. Kikértük egymás véleményét mindenről, és folyamatosan tanácsokat is adtunk egymásnak.”

Tisztelet mindenekelőtt

Brivio távozása nagy sokk volt a Suzuki-rendszerében, mégis ez az alakulat az, ami a stabilitást jelenti majd a mezőnyben, hiszen ők az egyedüli olyan csapat, akik a tavalyival (sőt, az elmúlt két évvel) azonos pilótafelállással állnak majd rajthoz idén (és jövőre is, hiszen Joan Mir és Álex Rins szerződése is 2023. végéig szól). Ez mindenképp segítheti őket a pályán, ami kérdés, hogy vajon ki lesz az a személy, aki fenntartja majd a békés hangulatot a csapatban (értsd a versenyzők között), akkor is, amikor a rivalizálás az egekbe szökik majd.

„Továbbra sem lesz egyes- és kettes számú pilóta a csapatban. Joan és Álex tisztelik és segítik egymást, ebben nem szeretnénk változást.”

Egyenrangúság ide vagy oda, mégis csak náluk van a tavalyi világbajnok, aki pénteken árulja majd el, hogy legalábbis a rajtszámát tekintve, akarja-e jelezni, hogy ki az úr a háznál, azaz felkerül-e az 1-es rajtszám Suzukijára.

„Boldog voltam, amikor láttam az egyes számot a motoron tavaly Valenciában, nekem az már elég volt. Persze, ha azzal versenyez majd idén, annak is örülni fogok, de csak miatta. Nekem az a fontos, hogy idén még egyszer hozzánk kerüljön ez a szám.”

Lassan, de haladunk

És hogy mikor látunk négy Suzukit a rajtrácson?

„A felsővezetésben még senki sem utasította el az ötletet, de nagyon sok mindent kell megvitatnunk, és ez a téma valahogy mindig mellékes marad. Lassan, de azért ezzel is haladunk. Davide volt az, aki több csapattal is beszélgetni kezdett erről, de én is részese voltam a folyamatnak. Mostantól elfoglaltabb leszek, ez a feladat teljesen rám hárul, én viszem tovább ezeket a beszélgetéseket.”

Pontos válasz, döntés vagy határidő egyelőre nincs, de az érezhető volt, hogy Sahara-sannak legalább annyira fontos, hogy legyen szatellit alakulatuk, mint amilyen Briviónak is volt, azaz ők ketten tényleg nagyon sok mindenről egyformán gondolkodtak, gondolkodnak.