A Formula E hetedik idényének a végén már világbajnokot avathatnak (Fotó: DPPI)

 

Nagy változással veszi kezdetét a Formula E hetedik idénye, ugyanis a sorozat immár világbajnoki státusszal rendelkezik. Ez talán kissé rossz hír António Félix da Costának, aki a tavalyi szezon bajnokaként éppen lemaradt arról, hogy az elektromos motorral hajtott formulaautók számára kiírt sorozat világbajnokának mondhassa magát – igaz, idén minden esélye megvan a címvédésre.

Da Costa főként a hat versenyből álló berlini idényzárón mutatott magabiztos teljesítményével biztosította be a végső diadalt, és az elmondása szerint idén kevesebb nyomással a vállán mindent megtesz annak érdekében, hogy világbajnokká váljon.

Akárcsak a korábbi években, a 2020–2021-es idény is – ami valójában kizárólag az utóbb évben rendezendő futamokból áll – a szaúd-arábiai Rijádban veszi kezdetét, a tavalyi szezonhoz hasonlóan pedig rögtön két versenyt rendeznek az első fordulóban. Ezen a hétvégén ráadásul sor kerül a Formula E történelmének első villanyfényes futamaira is, ugyanis a magyar idő szerint délután fél 6-kor rajtoló versenyekre Rijdában már lemegy a nap.

Azt, hogy a környezeti és gazdasági szempontból is fenntartható módon bonyolíthassák le az esti versenyeket, többhónapos tervezés előzte meg. A lámpák telepítését végző csapat tavaly december óta dolgozik azon, hogy felszerelje nagyjából 600, egyenként 1.5 kW-os reflektorral a pályát, amelynek a vonalvezetésén egyébként a múlt héten egy kissé változtattak.

A rijádi idénynyitó után egyébként egy közel másfél hónapos szünet vár a csapatokra – legközelebb április közepén, Rómában csapnak össze. Az eddig bejelentett versenyeket tekintve ezután Spanyolországba, Monacóba, Marokkóba és Chilébe látogatnak el, azonban ha a koronavírus-járvány is „úgy kívánja”, tavasszal újabb versenyhétvégékről tehet bejelentést a sorozat vezetősége.

A FORMULA E 2021-ES SZEZONJÁNAK EDDIG BEJELENTETT VERSENYEI 
február 26. Rijád, Szaúd-Arábia
február 27. Rijád, Szaúd-Arábia
április 10. Róma, Olaszország
április 24. Valencia, Spanyolország
május 8. Monaco
május 22. Marrákes, Marokkó
június 5. Santiago, Chile
június 6.Santiago, Chile

 

Ami a főszereplőket illeti, a BMW és az Audi az utolsó idényét kezdi meg a Formula E-ben, ugyanis a két német gyártó a szezon végén búcsút int a sorozatnak. A versenyzők egyébként az előző év végén kipróbálhatták az új autóikat Valenciában, egy négynapos, kollektív teszt keretében. A leggyorsabb kört a BMW versenyzője, Maximilain Günther autózta, akihez képest viszont az egész mezőny 0.750 másodpercen belül zárt.

CSAPATOK ÉS PILÓTÁK 

Virgin (brit, Audi): Robin Frijns (holland) és Nick Cassidy (új-zélandi)
Audi Sport (német): Lucas di Grassi (brazil) és René Rast (német)
Mercedes (német):  Stoffel Vandoorne (belga) és Nyck de Vries (holland)
Porsche (német):
 André Lotterer (német) és Pascal Wehrlein (német)
BMW Andretti (amerikai):
 Maximilian Günther (német) és Jake Dennis (brit)
Jaguar (brit):
 Sam Bird (brit) és Mitch Evans (új-zélandi)
Venturi (monacói, Mercedes):
 Edoardo Mortara (svájci) és Norman Nato (holland)
Nissan e.dams (japán):
 Sébastien Buemi (svájci) és Oliver Rowland (brit)
DS Techeetah (kínai):
 António Félix da Costa (portugál) és Jean-Éric Vergne (francia)
GEOX Dragon (amerikai, Penske):
 Nico Müller (svájci) és Sérgio Sette Camara (brazil)
Mahindra (indiai):
 Alexander Sims (brit) és Alex Lynn (brit)
NIO (brit):
 Oliver Turvey (brit) és Tom Blomqvist (brit)
A dőlt betűvel írt versenyzők indultak már F1-es futamon.

A Formula E 2021-es idénye ezen a hétvégén veszi kezdetét. A rijádi hétvége programját itt olvashatják.

FEBRUÁR 25., CSÜTÖRTÖK
16.10: 1. szabadedzés
FEBRUÁR 26., PÉNTEK
11.55: 2. szabadedzés
13.45: 1. időmérő
17.30: 1. verseny (Tv: Eurosport2)
FEBRUÁR 27., SZOMBAT
11.40: 3. szabadedzés
13.45: 2. időmérő
17.30: 2. verseny (Tv: Eurosport2)

Az adatbankot ide kattintva találja meg.