Stoffel Vandoorne nyerte meg a második versenyt Rómában (Fotó: DPPI)

 

Az időjárás eddig kissé megnehezítette a versenyzők dolgát Rómában, ugyanis a szombati verseny után a vasárnapi időmérőt is nedves aszfalton kezdhette meg a mezőny. A felszáradó pályán azonban folyamatosan javultak a tapadási viszonyok, így természetesen a köridők is. A pole pozíció végül a Formula E-s pályafutása során először Nick Cassidyé lett.

A Virgin versenyzője mellé Norman Nato, a második rajtsorba pedig Pascal Wehrlein és Stoffel Vandoorne parkolhatta le az autóját. Akárcsak szombaton, ezen a futamon sem láthattunk rendes rajtot, ugyanis a nedves aszfalt miatt a mezőny a biztonsági autó mögött tette meg az első kört, mielőtt valójában kezdetét vehette volna a versenyzés.

A repülő rajt után Cassidy szinte rögtön kiszállt a győzelemért folytatott csatából, ugyanis hibázott, megforgott, és visszaesett a 11. helyre. Az élre így Nato állt, ám Cassidy azonnal megkezdte a visszazárkózást, és a harmadik körben már a hetedik pozícióban autózott. Ekkor ismét változás történt az élen, ugyanis Wehrlein vette át a vezetést Natótól.

Két körrel később véget is ért Cassidy menetelése – az új-zélandit Oliver Rowland lökte ki csatázás közben. Alig három körrel ezután Lucas di Grassi és Sébastien Buemi harcában a brazil húzta a rövidebbet. A 11-es számú Audi a falnak csapódott a 17-es kanyarban, az autó mentésének az idejére teljes pályás sárga zászlós korlátozás lépett érvénybe.


Éppen ezelőtt azonban Vandoorne vette át a vezetést Wehrleintól. Amikor folytatódhatott a versenyzés, Alexander Sims is megelőzte Wehrleint, aki így már csak a harmadik helyen haladt. A 10. körben Vandoorne felvette a támadó módot, ám a következő körökben az élmezőny többi tagja is így tett.

A plusz teljesítmény lejárta után Vandoorne előnye már öt másodperc volt az élen. Az őt üldözők egy újabb támadó móddal próbáltak közelebb kerülni hozzá, de a Mercedes versenyzőjének is volt még ilyen segítsége, így bár csökkent az előnye, az ellenfelek nem tudtak sokat faragni a hátrányukból.

A 16. körben Nato megelőzte Wehrleint, és feljött a harmadik helyre. Három körrel később René Rast az egyes kanyarban érintette meg a falat, ami után az Audija irányíthatatlanná vált, és a négykerekűt a fal állította meg. Nagyjából nyolc perccel a verseny vége előtt a pályára küldték a biztonsági autót.

 

Miután sikerült elszállítani Rast összetört autóját, a safety car is elhagyhatta a pályát, a mezőnynek pedig két köre maradt a versenyből. Vandoorne jól kapta el az újraindítást, az utolsó körben azonban kicsit hátrébb Nyck de Vries és Sam Bird akadt össze, így a vb-pontverseny első és harmadik helyen álló pilóták pont nélkül zárták a futamot.

Bár az utolsó kanyarokban már többen szenvedtek az energiahiánnyal, Vandoornére ez nem különösebben volt hatással, és az első helyre hozta be a Mercedest. A dobogóra Sims és Wehrlein állhatott fel mellé – az egyébként harmadik helyen célba érő Natót kizárták, mert a megengedettnél kissé több energiát használt el. Pontot szerzett még Mortara, Günther, Evans, Da Costa, Buemi, Blomqvist és Müller.

Folytatás április 23–24-én a spanyolországi Valenciában! 

FORMULA E
RÓMA, MÁSODIK FUTAM

1. Stoffel Vandoorne (belga, Mercedes)
2. Alexander Sims (brit, Mahindra)
3. Pascal Wehrlein (német, Porsche)
4. Edoardo Mortara (svájci, Venturi)
5. Maximilian Günther (német, BMW)

A világbajnokság élmezőnye 4 futam után: 1. Sam Bird (brit, Jaguar) 43 pont, 2. Mitch Evans (új-zélandi, Jaguar) 39 pont, 3. Robin Frijns (holland, Virgin) 34 pont, 4. Stoffel Vandoorne (belga, Mercedes) 33 pont, 5. Nyck de Vries (holland, Mercedes) 32 pont, 6. Pascal Wehrlein (német, Porsche) 32 pont