Roman Stanek két körrel a leintés előtt állt az élre, majd megnyerte az imolai főfutamot (Fotó: DPPI)

 

Igencsak nehéz, esős körülmények között rendezték meg az F3-asok időmérőjét Imolában. A pole pozíciót végül Zane Maloney szerezte meg Roman Stanek előtt. A második rajtsorból Jak Crawford és Grégoire Saucy várhatta a piros lámpák kialvását a főfutamon. Tóth László ennek a versenynek is a 26. helyről vághatott neki.

Ami az időjárást illeti, vasárnap hajnalban is esett az eső Imolában, így az F3-asok főfutamának kezdetén is kissé vizes volt még a pálya. Emiatt akadtak versenyzők, akik esőgumikon várták a rajtot, de a mezőny nagy része slick abroncsokon vágott neki a viadalnak.

Maloney nem rugaszkodott el tökéletesen, de végül vissza tudta verni Stanek támadásait, így rövid időre megtarthatta az első helyet. Csakhogy a száraz pályára alkalmas abroncsok nagyon lassan melegedtek fel, így azok a pilóták, akik esőgumikon voltak, hatalmas előnybe kerültek az első kanyarokban.

Ennek köszönhetően a kilencedik helyről rajtoló Caio Collet állt az élre, aki mögé nem sokkal később a szombati verseny győztese, Franco Colapinto zárkózott fel. A második körben aztán egy baleset miatt be kellett küldeni a biztonsági autót, amely három kört töltött a pályán – ezalatt Collet és Colapinto is megjárta a bokszutcát, hogy száraz pályára alkalmas gumikra váltson.

Maloney így visszaállt az élre, s ott is maradt az újraindítást követően. Bár egy időre elveszítette ezt a pozíciót a továbbra is esőgumikon autózó Josep Maria Martíval szemben, amikor Brad Benavides kicsúszása miatt ismét beküldték a biztonsági autót, Martí is slick gumikra váltott.

A kilencedik körben Tóth is behajtott a bokszutcába, és úgy tűnt, hogy ez a magyar számára a futam végét jelenti, ám Tóth végül vissza tudott térni a pályára, viszont körhátrányba került. A második újraindítás is nagy izgalmakat hozott, ugyanis Maloney az élről kiforgott, és végül nem is tudta folytatni. Rövid időre Stanek állt az első helyre, ám néhány kanyarral később Oliver Bearman megelőzte a cseh versenyzőt, s átvette a vezetést.


Maloney autója a pálya szélén ragadt, így amint kiment a safety car, jöhetett is vissza. A harmadik újraindításkor Bearman maradt az első helyen, majd a következő körökben ki is tudott autózni némi fórt az őt követőkkel szemben. Stanek azonban az utolsó körökben rákapcsolt, és visszazárkózott Bearmanre.

A 22. körben Stanek megkísérelte az előzést, de egyelőre nem járt sikerrel. Egy körrel később azonban összejött a helycsere, Bearman ráadásul kicsivel később Crawforddal szemben is veszített egy pozíciót. Az utolsó körökben nagy csata alakult ki a harmadik helyért, ami végül Saucy megforgásához és Isack Hadjar dobogós helyezéséhez vezetett.


Stanek ezzel szemben az első helyen látta meg a kockás zászlót, Tóth pedig a 25. pozícióban zárta az imolai főfutamot.

Folytatás május 20–22-én Barcelonában, a Spanyol Nagydíj hétvégéjén!