Autósport: Michelisznek hiányzik a hazai győzelem íze

Vágólapra másolva!
2022.06.10. 18:08
null
Michelisz Norbert a hét elején is tesztelt, nagyon akarja a sikert a Hungaroringen (Fotó: Tumbász Hédi)
A szabadedzés után dől el, hogy milyen stratégiát választ az előttünk álló hungaroringi versenyhétvégére Michelisz Norbert, aki magával hozott egy öt rajthelyes büntetést, ami nem könnyíti meg a dolgát. Ennek ellenére szívesen megtapasztalná újra a győzelem ízét hazai pályán...

 

– Náthás a hangja.
Sűrű volt az utóbbi napok programja, és kicsit megfáztam – nyilatkozta Michelisz Norbert a nézők számára ingyenes hungaroringi Super Racing Fesztivál előtt. – Vasárnap Olaszországba utaztam, mert hétfőn még teszteltünk, azután szerdán Szlovákiában vettem részt gumitesztem, szerintem az hallatszik a hangomon, hogy izzadtan kiszálltam a kocsiból és megfújt a szél. Nyilván nem ideális, hogy így kezdem a hétvégét, de nem hiszem, hogy ez befolyásolja a teljesítményemet. Hiszen ez az a verseny, amit a legjobban várunk az egész évben.

– Elárulja, mit érdemes még tesztelni ennyire az utolsó pillanatban?
Nem feltétlenül a hungaroringi hétvégére teszteltünk, hanem inkább előre néztük, hiszen sűrű időszak következik: a két sorozat, a túraautó-világkupa illetve az elektromos túraautó-sorozat valamelyikében egymást követő öt hétvégén rendeznek versenyeket. Szóval folyamatos lesz a terhelés.

– Hogy lehet ezt bírni?
Még előttem van, így nem tudom, de biztos nem lesz egyszerű. Versenyezni azonban mindannyian szeretünk, úgyhogy csak arra kell figyelni, hogy jól beosszuk az energiánkat.

A 4-es kanyar sokak kedvence (Fotó: Meder István)
A 4-es kanyar sokak kedvence (Fotó: Meder István)

– Térjünk vissza a magyar versenyre: a hazai hétvégén eddig is percre pontos beosztás szerint élt, most ez fokozódik azáltal, hogy két sorozatban indul. Marad egyáltalán ideje élvezni a hazai pálya hangulatát?
A vezetésen kívül nem sok mindenre marad majd idő, ennek ellenére nagyon örülök, hogy a hírek szerint nagyon sok nézőt várhatunk, mert mindig jó a szurkolókkal telt lelátók előtt autózni.

– Aludni azért marad ideje, ugye? Tényleg, mennyi időre van szüksége, hogy tökéletesen pihenten ébredjen?
Öt-hat óra bőven elég. Amióta gyerekeim vannak, egyébként sem az alvás körül forog az életem. Régen, diákként, sőt, még egyetemista koromban is nagyon szerettem aludni, volt, hogy tíz órakor ébredtem, de most nagyon ritka a hat óránál hosszabb időszak. Talán már nem is tudnék többet aludni.

– Tekintsünk vissza egy kicsit a szezonkezdetre: túl vannak egy teljes és egy csonka hétvégén – hiszen a Nürburgringen a gumiproblémák miatt végül nem futották le a versenyt –, hogyan látja az esélyeket?
A saját szempontomból lassabban indult a szezon, mint szerettem volna. Franciaországban jó lehetőség lett volna értékes pontokat gyűjteni, ha nincs az a rajtbaleset – ráadásul abból a szempontból külön szerencsétlen volt a helyzet, hogy éppen Attikával (Tassi) ütköztem, amit nagyon sajnálok. De van ilyen, megbeszéltük az esetet, most már előre kell nézni.

– Aztán jött a Nürburgring, ahol önöket talán nem érintette olyan súlyosan a gumiprobléma, mint a rivális márkákat.
Igen, nekünk egy kicsit fura érzés volt, hogy törölték a versenyt, mert szívesen mentünk volna ezen a különleges versenypályán. De ezt is meg kell tanulni elfogadni, azzal együtt, hogy engem személy szerint is rosszul érintett a döntés, hiszen így a Pau-ban kapott öthelyes rajtbüntetésemet elhoztam a Hungaroringre – ezt a büntetést az első futamon kell letölteni.

– Nem érdemesebb ilyenkor a fordított rajtrácsos versenyre koncentrálni, és arra hajtani, hogy azon az első sorból indulhasson?
Nehéz ezt így előre megmondani, főleg azért, mert az idén megváltoztatták a pontozási rendszert, a fordított rajtrácsos verseny megnyeréséért kevesebb pont jár, mintha az ember az első futamon győz, úgyhogy nagyon át kell gondolni a taktikát. A csapat egyelőre nem döntötte el, mi legyen, sok függ majd attól, mi történik a szabadedzéseken. Ha megvan a tempónk ahhoz, hogy a Q3-ba kerüljünk, akkor azt semmiképpen sem szabad veszni hagyni…

– A rendezvény ingyenes a szurkolóknak, és a kétezerötszáz paddock-jegy is elfogyott, amit piacra bocsátottak, úgyhogy nagy nyüzsgés lesz. Várja már?
Nagyon. Emlékszem az első két-három évre, amikor megérkezett hazánkba a túraautó-világbajnokság – az akkor szerzett élmények máig élénken élnek bennem. Remélem, az idén is hasonlókkal gazdagodunk, már csak azért is, mert a hétvége nagyon izgalmasnak ígérkezik. Mennek a kamionok, lesz elektromos autóverseny és akkor a WTCR-ről még nem is beszéltem, ahol mindig van akció.

– Hiányzik a hazai győzelem íze? 2015-ben nyert itthon legutóbb.
Persze, hogy hiányzik, hiszen itthon mindig más nyerni, mindig más dobogóra állni, mint máshol – különlegesebb a hangulat. Remélem, lesz rá lehetőségem, hogy átéljem.

– Ígérjen valamit!
Nem tudok. Látok rá esélyt, hogy jó helyen végezzünk az időmérő edzésen, de ha azt látjuk, nem tudunk az első két sorért harcolni, a fordított rajtrácsos versenyre kell koncentrálni, ott pedig már bármi megtörténhet – de addig még hosszú út vezet.

A Super Racing Fesztivál programja:

JÚNIUS 10., PÉNTEK:
12.30:
kamion Európa-bajnokság – első szabadedzés
13.30: ETCR – Pool Fast, szabadedzés
15.00: kamion Európa-bajnokság – második szabadedzés
16.15: ERA – szabadedzés
17.00: kamion Európa-bajnokság – első időmérő
17.50: ETCR – Pool Furious, szabadedzés

JÚNIUS 11., SZOMBAT:
8.30:
ETCR – Pool Fast, első időmérő
8.55: ETCR – Pool Fast, második időmérő
9.15: WTCR – első szabadedzés
10.20: ERA – időmérő
11.40: kamion Európa-bajnokság – első futam
12.25: ETCR – Pool Furious, első időmérő
12.50: ETCR – Pool Furious, második időmérő
13.10: WTCR – második szabadedzés
14.55: ETCR – Pool Fast, első negyeddöntő
15.10: ETCR – Pool Fast, második negyeddöntő
15.35: WTCR – időmérő
17.00: ERA – első futam
17.45: ETCR – Pool Furious, első negyeddöntő
18.00: ETCR – Pool Furious, második negyeddöntő
19.00: kamion Európa-bajnokság – második futam
19.55: ETCR – Pool Fast, első elődöntő
20.10: ETCR – Pool Fast, második elődöntő

JÚNIUS 12., VASÁRNAP
8.35:
ERA – második futam
9.10: kamion Európa-bajnokság – második időmérő
10.10: ETCR – Pool Furious, első elődöntő
10.25: ETCR – Pool Furious, második elődöntő
11.20: WTCR – első futam (Tv: Eurosport2)
12.40: kamion Európa-bajnokság – harmadik futam
14.10: ETCR – Pool Fast, szuperdöntő
15.20: kamion Európa-bajnokság – negyedik futam
16.45: WTCR – második futam (Tv: Eurosport1)
18.30: ETCR – Pool Furious, szuperdöntő (Tv: Eurosport1)

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik