Tereprali: Al-Radzsi orra esett, de nyert; Szalay quadost mentett

TÓTH ANITA (EGYIPTOM)TÓTH ANITA (EGYIPTOM)
Vágólapra másolva!
2015.05.14. 17:01
null
Jazid al-Radzsi elsőként pihenhetett meg a csütörtöki futam után (Fotó: Marian Chytka)
Nehéz, de gyors nap volt a Fáraó-ralin – két „vendégmarasztaló” dűnesorral, és köves, sziklás szakaszokkal, amelyek úgy megütötték a járműveket, hogy szinte felszisszentek, a versenyzőkről már nem is beszélve.

 

„Olyan hepehupás volt az út, hogy kirázta a fogamból a tömést.”

„Az egyik földet érésnél meghúzódott a nyakam.”

„A fájós könyökömnek nem tett jót a rázkódás.”

Ilyen, és ehhez hasonló kommentek jöttek a megátalkodottan vigyorgó pilótáktól, akiken látszott, csak azért panaszkodnak, mert panaszkodni jó, s mert így talán még hősiesebbnek tűnik, hogy eredményesen küzdötték le a csütörtökre rendelt szelektív szakaszt az egyiptomi világkupafutamon, a Fáraó-ralin.

A szaúdi Jazid al-Radzsi háromból két szakaszgyőzelemnél tart, s ez a mostani úgy jött össze, hogy kétszer alaposan orra esett a nagy sietségben, és összeszedett egy defektet is. Hogy így is meglett a részsiker? A fennmaradó időben nagyon sietett.

Ezzel a győzelemmel az összetettben is megközelítette az éllovas Nasszer al-Attijaht, aki szokásától eltérően két percet időzött egy dűne tetején. Összességében azonban három második hellyel – vagyis rendkívül kiegyensúlyozott teljesítménnyel – vezeti a versenyt, és ettől nagyon jó a kedve.

S hogy mi történt a magyarokkal?

A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős ezen a napon mentőangyalszerepet töltött be.

A dűne mögött csak a quad égnek álló kerekeit látták, ám amikor felértek a homokdomb tetejére, megpillantották az alatta fekvő motorost is. Természetesen azonnal félreálltak, és elkezdték a segítségnyújtást. Egyrészt mert segíteni kötelező (benne van a szabályban), másrészt mert így természetes. A sivatagi emberek tisztában vannak vele: az egyik nap ő, a másikon talán én – így nem haboznak, ha bárki bajba jut.

A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettős sem tétovázott egyetlen pillanatig sem, amikor az egyiptomi világkupafutam, a Fáraó-rali harmadik versenynapján meglátta maga előtt a quadja alatt fekvő spanyol versenyzőt, Eduardo Marcost.

„Eléggé ijesztő volt a helyzet, mert a quados nem mozgott. Azonnal félreálltunk. Először lehúztuk a hátáról a quadot, majd a saját autónkban megnyomtuk a piros gombot, így hívtuk a mentőhelikoptert. Közben adtunk neki vizet, mire nagy nehezen magához tért. Eltámogattuk a quadjáig, akkor már viszonylag jól volt, annyira, hogy azt mondta, menjünk nyugodtan, ő most már rendben lesz” – mondta Szalay Balázs, aki körülbelül tizenkét percet veszített az eset miatt.

Este, a GPS ellenőrzése után ezt az időkülönbséget valószínűleg jóváírják majd Szalayéknak, akik így a 11. helyen fejezték be a szakaszt, az összetettben azonban továbbra is a tizedikek.

Utóbb az is kiderült, hogy a quadosnak szerencsére nincs komolyabb baja: helikopterrel a táborba szállították, onnan pedig a kórházba, hogy megröntgenezzék a vállát és a kulcscsontját. Egyelőre nincs hír arról, hogy van-e törése, vagy csak zúzódott.

„A baleset egy kicsit visszavetett minket, de összességében jó napot zártunk ezen az előző napihoz nagyon hasonló pályán, amelyen két keményebb dűnesorba is beküldtek minket a rendezők. Nekünk ez semmi nehézséget nem jelentett, mert szeretünk homokon autózni” – mondta Szalay.

A mezőnyre következő alkalommal egy gyors, de trükkös, 343 kilométeres szelektív szakasz vár.

FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA
3. szakasz (Baharija–Baharija, össztáv: 346 km, ebből szelektív szakasz: 319 km). Autósok:
1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúdi, német, Toyota Hilux) 3:01:48, 2. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 1:28 perc hátrány, 3. Van Loon, Rosegaar (holland, Mini All4) 3:38 p h., ...11. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Opel Mokka) 41:53 p h. Az összetettben: 1. Nasszer al-Attijah, Matthieu Baumel 8:09:51, 2. Al-Radzsi, Gottschalk 2:16 p h., 3. Vasziljev,

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik