Molnár „molnargabo” Gábor (jobbra) és Majorosi „chris_maj” Krisztián (balra) képviselték hazánkat a FIFA 22-versenyen (Fotó: V4 Future Sports Fest/Facebook)

 

 
Idén is világszínvonalú a V4 Future Sports Festival Budapesten!

2021-ben visszatért a V4 Future Sports Festival FIFA bajnoksága, a Visegrádi Négyek legnagyobb régiós tornája, igaz idén egy kicsit átalakult a korábbiakhoz képest. Miután az EA Sports is a 2v2-re helyezi a hangsúlyt a FIFA 22-ben, ezért a budapesti nyolcas finálét is ebben a formában bonyolították le, a helyszínen azonban nézők nélkül küzdöttek meg a párosok. Az összdíjazás nem kevesebb, mint 25 000 euró volt, amelyből az első helyezett 11 000 eurót vihetett haza, de minden duó részesült belőle – olvasható a v4futuresports.eun.

A CS:GO-versennyel ellentétben mindkét csapat ugyanazon a színpadon volt a meccsek során (Fotó: V4 Future Sports Fest/Facebook)

 

A LEBONYOLÍTÁS

A csapatokat két, egyenként négyes csoportba sorsolták ki, ahol a párosokat a helyszíni versenyeket megelőzően, egyik oldalról a korábbi profi eredmények, a másik oldalról az adott régióban való ismertség figyelembevételével, meghívásos alapon, a régió országaiból kijutó párosok alkották. A nyolc duó PlayStation 5 konzolon mérkőzött meg egymással Ultimate Team játékmódban.

A csoportokban minden csapat játszott egymás ellen egy BO2-es meccset, és az ezek után járó pontgyűjtés határozta meg a továbbjutókat. A győzelem három pontot ért, viszont a vereségért nem járt semmi. A végén a csoportokból az első két helyezett jutott be a rájátszásba.

Itt a megmaradt négy együttes egy alsó és felső-ágas rendszerben folytathatta az útját. Az első körben megrendezték az elődöntőket, ahonnan a győztesek a felső-ági döntőbe kerültek, a vesztesek pedig az alsó-ágon javíthattak. Nekik innentől kezdve a vereség a versenyből való kiesést jelentette. A felső-ág és az alsó-ág végső győztese pedig megküzdhetett egymással a fináléban. A rájátszás végig Bo2 formátumban zajlott.

A VERSENY

Magyarországot a leghíresebb magyar „fifás”, Molnár „molnargabo” Gábor és Majorosi „chris_maj” Krisztián képviselte a versenyen. A csoportban először a románok ellen csaptak össze a mieink és mindkét mérkőzésen 3–2-re nyertek.

A folytatásban a szerbek legyőzték a magyar párost, de horvátok ellen ismét Molnár Gáborék örülhettek, akik a csoportban hibátlanul teljesítő szerbek mögött a második helyen jutottak tovább.

A magyarok egyik gólja a horvátok ellen.

MAJOROSI KRISZTIÁN ÉRTÉKELÉSE A CSOPORTMECCSEK UTÁN

AZ A-CSOPORT VÉGEREDMÉNYE
1. Csehország 6 2
1
10–6 +4 6
2. Lengyelország 6 2
1 9–6 +3 6
3. Szlovákia 6 2
1
9–7 +2 6
4. Szlovénia 6

3
4–13 –9 0
A B-CSOPORT VÉGEREDMÉNYE
1. Szerbia 6 3

9–3 +6 9
2. MAGYARORSZÁG 6 2
1 13–10 +3 6
3. Románia 6 1
2
8–12 –4
3
4. Horvátország 6

3
5–10 –5 0

 

A magyarok az elődöntőben legyőzték a másik kvartett csoportgyőztesét, így bejutottak a felső-ági döntőbe. Ott a szerbeket legyőző lengyelek vártak rájuk, a két csoportjában második páros meccsét pedig a mieink nyerték. Egy hagyományos lebonyolítási rendszernél ez lett volna a döntő, de ezen a tornán mások voltak a körülmények. Az elődöntő két vesztesének párharcát a szerbek nyerték, akik utána az alsó-ági döntőben visszavágtak a lengyeleknek, így a magyar csapat Szerbiával mérkőzhetett meg a fináléban, amelyet egy góllal elveszített, így a Molnár Gábor, Majorosi Krisztián duó ezüstéremmel és 5000 euróval távozhatott.

A szerbek a vigaszágról diadalmaskodtak (Fotó: instagram.com/v4futuresports)

 

ELŐDÖNTŐ
Csehország–MAGYARORSZÁG 0–1
Lengyelország–Szerbia 2–1

ALSÓ-ÁGI ELŐDÖNTŐ
Csehország–Szerbia 1–2

FELSŐ-ÁGI DÖNTŐ
MAGYARORSZÁG
–Lengyelország 4–3

ALSÓ-ÁGI DÖNTŐ
Lengyelország–Szerbia 2–3

FINÁLÉ
MAGYARORSZÁG–Szerbia 1–2

A CSO:GO ÉS A FIFA 22-VERSENY GYŐZTESEI AZ OROSZ GAMBIT ESPORTS ÉS A SZERBEK

A V4 Future Sports Festival 2021-es Online kiadásával a szervezők célja a speciális járványügyi helyzetben a verseny folyamatosságának biztosításával a Visegrádi Négyek szociokulturális kapcsolatainak elmélyítése, a V4 közös identitás erősítése a videojátékos közönség körében, továbbá az online lebonyolítás lehetőségét felhasználva a V4-en túli balkáni és kelet-európai országok bevonása a fesztivál ökoszisztémájába volt.