Egy 700 lóerős autót is megvert a drifted.hu nyitó futamának győztese

Vágólapra másolva!
2013.04.19. 12:35
A Drifted.hu Országos Drift Bajnokságának első versenyére hazai viszonylatban rögtön rekordszámú pilóta érkezett, így a mezőny rendkívül színes volt. Izraelből, Szlovákiából és Romániából is érkeztek pilóták és természetesen a magyar profi versenyzők krémje is ott volt a szezonnyitó Sebesség Fesztiválon.

Borzasztóan kemény pályát sikerült összehozniuk a szervezőknek, a legnagyobb beérkezési sebesség bőven autópálya tempóban volt, amiért már 30 ezres bírságokat osztogatnak minimum. Az első balos elnyújtott kanyart viszont csak a profiknak kellett kötelezően teljesíteni, a street kategóriában pedig a pilóták merészségére volt bízva, de aki elvállalta nagyobb összkép pontot kaphatott az értékelés során. A drift autósportban nem túl képben lévő olvasóknak még annyit, hogy a nyomvonalat kizárólag kilinccsel előre lehetett teljesíteni.

A Drifted.hu sorozata az értékelés során az amerikai FormulaD bajnokság szabályait alkalmazza, ahol az összkép kapja a legnagyobb hangsúlyt. Ez első sorban a vezetéstechnikai stílust, az elvárt kivitelezést, az agresszivitást tartalmazza, és fontosak az olyan klisék is, mint például a magas fordulatszám okozta minél nagyobb füstfelhő, de még az autó designja sem mindegy. A sebességet fotócellás traffipax méri, ezen felül pedig az elvárt ív és a szög kerül nagyító alá a háromfős bírói gárdánál.

A kvalifikációs küzdelmeket a PRO kategóriában Márton Zoltán nyerte, viszont a folytatásban elgumizta magát és az első futam második kanyarjában lecsúszott az ívről, melyre riválisa Galacs Gábor egy tiszta előzéssel válaszolt. A második futamon is kellően szenvedett Zoli, így nem volt kérdéses a továbbjutó.

Galacs Gábor a szombati edzés napot korábban fejezte be, mivel délután Zalabai Zsolt szintén PRO versenyző esküvőjére volt hivatalos. Barátja tökéletes vendégszeretetben részesítette, így Gábor mindössze két óra alvás után érkezett másnap a versenyre. Délig szinte csak akklimatizálódott, majd egy gumifalba rongyolás jelentette számára a „reggeli" ébresztőt. Az adrenalin szint beállása után viszont hozta a formáját, mivel egészen a döntőig menetelt. Ott viszont elkottázta az utolsó kanyart túlzott agresszivitása miatt, de a második hely kupája így is szépen csillog, amivel borzasztóan elégedett.

Legyőzője Simon Csaba volt, aki drift tudását talán mentora, a 2008-as drift bajnok Radák János alias „Radír" véréből szívja ki. Csaba legnagyobb csatáját vitathatatlanul az elődöntő hozta, ahol az izraeli Adam Frank volt az ellenfele. Adam egy közel 700 lóerős E46-os Bömössel érkezett, amiben egy japán 2JZ motor ékeskedett. A konfig nem mindennapi látványt adott a nézőknek, de mint tudjuk, nem minden az autón múlik. Csaba lényegesen kevesebb lóerőt képviselő E36 M3-as versenyautójának lassabb driftjét egyszerűen képtelen volt lekövetni. Csúnya kézifékezésekkel próbálta Adam lassítani saját tempóját, miközben olykor driftből kiesve egyenesen haladt előre. Ez bizony nagy hibának számít, hiszen helytelen vezetéstechnikát alkalmazott. Nem csak a győztes Simon Csaba tudta Adamot megszorongatni, mivel a szintén M3-as E30-as autóját használva Szántó Niki is nagyon jól teljesített. Az egész mezőnyből talán Ő kapta a legnagyobb füstöt követőként, így minden elismerésünket küldjük hazánk legjobb női versenyzőjének. A bronz csatában Adam Frank viszont nem hibázott és a terepmintás V8-as BMW-t terelő Porkoláb Pétert legyőzve végül felállhatott a dobogóra.



A Street kategória küzdelmei is hoztak érdekes csatákat! A döntőbe jutásért például apa és fia csatázott, Zángó Zoltán és ifjabb Zángó Zoltán ráadásul egy autóval érkezett így helycserés támadással kellett eldöntetni, ki a jobb a családban. Ezúttal a papa került ki győztesként, mivel a pro versenyzőknek előírt első kanyart is lefűzte. Itt kell megjegyezni, hogy ha a fia elég bátor, akkor Ő is össze tudta volna rakni, tökéletesen kezdte meg ugyanis a megindítást, csak a terhelésváltást már nem merte bevállalni. De nincs is baj ezzel, szépen kell haladni, lesz még idő fricskát adni apunak ;) A bronzérem így is meglett az ifjú titánnak. A street kategória versenyét Nyitrai Attila nyerte meg, aki tavaly még pontozóbíróként volt jelent a hazai futamokon. A tehetsége vitathatatlan és igazából már a profi kategóriában is boldogulna talán. Az autóján kellene még faragni, nagyobb kormányszöget és egy kicsivel több lóerőt kellene valahogy varázsolni.

A szervezők a hétvégén a teljesen kezdő amatőrökre is gondoltak, rájuk külön pálya és külön verseny várt. Meglepetésre ebben a kategóriában a hölgyek taroltak, ráadásul nem csak bájukkal, szépségükkel kápráztatták el a közönséget, további vezetéstechnikai fejlődésük után később akár komoly fejtörést okozhatnak bárkinek.

Eredmények:

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság PRO kategória:
1. Simon Csaba - BMW E36 M3
2. Galacs Gábor - BMW E30 V8 Nitro
3. Adam Frank (ISR) - BMW E46 2JZ

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Nyitrai Attila - BMW E36
2. Zángó Zoltán - BMW E36 V8
3. ifj. Zángó Zoltán - BMW E36 V8

Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Fényi Anna - BMW E30
2. Jáger Andi - BMW E36 M3
3. Ramona Rusu (RO) - BMW E30 V8

A Drifted.hu szezonnyitó futama remekül zárult, szervezők, nézők, versenyzők elégedetten és új élményekkel térhettek haza. Folytatás június 8-án a Lóerők Éjszakáján.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik