David Ibbotson (jobbra) nem rendelkezett a szükséges engedélyekkel (Fotó: AFP, Twitter/BBC)

 

Még mindig tart ugyan a vizsgálat, de a BBC Wales úgy értesült, Ibbotson nem szállíthatta volna az ismert körülmények között Salát, mert nem volt engedélye arra, hogy éjszakai körülmények között vezessen repülőgépet.

Az európai légiközlekedési szabályok szerint az éjszakai repülési időszak a naplemente után 30 perccel kezdődik, és a napfelkelte előtt fél órával ér véget. Ehhez képest már több mint egy órája lement a nap, amikor felszállt a Salát szállító repülőgép – amelynek indulását a tragédia napján eredetileg reggel 9-re időzítették, ám a játékos szeretett volna elbúcsúzni a csapattársaitól, így az ő kérésére valamivel 19 óra után indult a légijármű, a szabályok értelmében azonban egyértelműen a pilótának kellett volna döntenie az indulás időpontjáról.

A BBC-nek nyilatkozó egyik forrás szerint a sötétben repülés kulcsa az, hogy a zöld és a piros fényeket meg tudja különböztetni egymástól a pilóta. Ehhez képest az értesülések szerint Ibbotson színtévesztő is volt, akinek a repüléshez szemüvegre is szüksége volt.

Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy vizsgálják a pilóta engedélyeit. A 60 éves pilóta a nyilvántartás szerint magánpilóta-engedéllyel repült, s volt érvényes orvosi alkalmasságija is, miután legutóbb novemberben esett át a kötelező ellenőrzésen.

 
Sala eltűnéséről szóló cikkeinket ide kattintva olvashatja!

Ugyanakkor éppen ez, vagyis a magánengedély okozhatott gondot. Ibbotson nem szállíthatott volna utast ezzel a géppel, mivel azt a Brit Civil Légügyi Hatóság szerint az Egyesült Államokban regisztrálták, így az ottani törvények vonatkoztak rá, amelynek értelmében a magánpilóták nem szállíthatnak kereskedelmi célból utasokat.

Szigetországi lapértesülések szerint Ibbotson az utolsó pillanatban kapta a megbízást, hogy Salát Nantes-ból Cardiffba vigye a géppel, s egyik utolsó Facebook-bejegyzésében azt írta: „kicsit be vagyok rozsdásodva”.

Mint ismert, január 21-én este az Emiliano Salát szállító repülőgép eltűnt a radarképernyőkről. Később megtalálták az elhunyt labdarúgó holttestét a jármű tengerbe süllyedt roncsában. A pilótáét, David Ibbotsonét viszont nem, ezért családja – hasonlóan a korábbi akcióhoz – közösségi finanszírozásban gyűjtött pénzt a kutatás folytatásához.