Kocsmár-Tóth István - utanpotlassport.hu A M1RA Hyundai kocsiját hajtó Nagy Dániel (20) jól jött ki a rajtból és a híres Eau Rouge-kanyar végére két helyet javítva rajtpozícióján a kilencedik volt. A hondás Tassi Attila (18) is jött fel: az első kör végén a 13. helyen autózott.

A negyedik körben jártunk, amikor bejött a biztonsági autó: pechünkre a technikai probléma miatt félreálló Tassi Attila autóját kellett levontatni a pályáról. Több mint nyolc perc telt el a futamból „vonatozással”, mire újraindíthatták a versenyt.

Egyik Hell Energys pilóta sem ért el a kockás zászlóig a második belga futamon Forrás: tcr-europe.com

Egyik Hell Energys pilóta sem ért el a kockás zászlóig a második belga futamon  •  Forrás: tcr-europe.com

Négy perc plusz egy kör volt vissza, amikor Nagy Dániel megelőzte a szintén egy I30 N-t terelgető Reece Barrt. Menet közben dúlt a csata elől is, Tassi csapattársa, Josh Files szintén kiállni kényszerült, ezzel a M1RA magyarja még egy pozíciót nyert. Az első futamot megnyerő francia Jean-Karl Vernay az utolsó előtti körben egy merész előzési kísérlet végén defektet kapott, így szintén visszacsúszott. Nagy végül hatodik helyen ért célba, amiből az előtte zárók esetleges büntetése miatt még jobb is lehet. Mindez a hétvége korábbi szakaszaihoz képest megsüvegelendő teljesítmény.

Törölt járat és majdnem pole

Balszerencsésen indult a TCR Európa-kupa belga állomása minden magyar számára: a csütörtökön még Budapesten iskolai kötelezettségeit teljesítő Tassi Attila a repülőgép késése miatt lemaradt az első pénteki szabadedzésről és Nagy Dániel sem járt sokkal jobban. Egy fékprobléma miatt a tréning nagy részét a garázsból kellett végignéznie. A mezőny harmadik magyar tagja, Jedlóczky Márk pedig a teljes hétvégét kihagyni kényszerült.

Tassi nekilendül a legendás Eau Rouge-nak Forrás: tcr-europe.com

Tassi nekilendül a legendás Eau Rouge-nak  •  Forrás: tcr-europe.com

Az időmérőre sem sokat javult a helyzet. Tassi csak a középmezőnyben végzett, 15. lett. Nagynak ugyanakkor komoly sansza volt arra, hogy a fordított rajtrácsos versenyre pole-pozíciót szerezzen: bejutott a Q2-be, majd ott elsőre egy nyolcadik helyet jelentő időt autózott. Ezt azonban pályaelhagyás miatt utólag elvették tőle, így visszaesett a 11. pozícióba.

A M1RA pilótáját az első versenyre ráadásul egy korábbi büntetés miatt még hátrébb küldték a rajtrácson…

„Nagyon nyögvenyelősen indult számunkra ez a hétvége. De nagyon büszke vagyok a srácokra, mert a második szabadedzés 16-17. helyéről egészen a hetedik, nyolcadik helyre tudtunk előreugrani nyers erőből. Azért vagyok boldog ezzel, mert el nem lehet képzelni, mekkora hátrányban vagyunk a végsebesség miatt a Volkswagen-csoportos autóval szemben. Az egyenesben legalább tíz kilométer, ami olyan, mintha egy egészen más kategóriában versenyeznénk” – értékelte az időmérőt Nagy Dániel az Instragram-oldalán.

A Hyundai-ok Belgiumban továbbra is a mezőny legnehezebb autói voltak, ráadásul a motorerő-fojtást is fenntartották: 97,5 százalékos teljesítménnyel mehettek csak az I30 N-ek.

"Fél kilométer" hátrány az egyenesben

A szombat délutáni versenyt Nagy ezzel együtt pontszerző-helyen tudta befejezni. A rajtnál simán eljött a mezőny. A 20 esztendős pilóta körről-körre lopta magát előre, a végül megszerzett 9. helyéhez az előtte állók hibái is kellettek, no meg az is, hogy remek védekezéssel maga mögött tartsa a Peugeot hajtó Francisco Abreu-t.

„Nem tudom, mutatták-e a közvetítésben, de semmi mást nem tudott csinálni velem, mint az egyenesben hozott egy fél kilométert, de szerencsére a kanyargós részen mindig kapott másfél másodpercet, hogy ne igazán tudjon támadni. Kicsit bosszantó volt, de így telt a verseny. Azt gondolom kihoztuk a maximumot.

Tassi Attila számára kevésbé alakult szerencsésen a futam: előbb Moellerrel, majd Cencettivel és Piróval akadt össze. Határozott vezetése pedig a versenybírák szerint átlépett a sportszerűség határán, emiatt a pályán megszerzett 11. helyéről így 30 másodperces büntetéssel egészen a 17. pozícióig űzték hátra.

Mindkét M1RA pontot szerzett Belgiumban Forrás: tcr-europe.com

Mindkét M1RA pontot szerzett Belgiumban  •  Forrás: tcr-europe.com

Nagy Dániel így kettős pontszerzéssel, Tassi Attila pedig a pozitív előjelek ellenére nullázással zárta a belga hétvégét. A Michelisz Norbert által alapított M1RA másik pilótája, a portugál Francisco Mora a 10. hellyel szintén bejött pontszerzőnek a második futamban.

A TCR Európa-kupa mezőnye egy hónap pihenőre vonul, majd július második hétvégéjén a Hungaroringre látogat, amely jó lehetőség mindkét magyar számára az előrelépéshez.

„Hungaroring, Hungaroring, Hungaroring. Remélem, hogy a szervezők is átgondolják, hogy vajon miért kell a Hyundai motorját letekerni, amikor így is óriási a hátrányunk, például az Audik ellen” – tekintett előre az összetett 4. helyére felkapaszkodó Nagy Dániel.

További korosztályos hírek AUTÓSPORTBAN a sportági aloldalunkon.

Utánpótlássport - 62 sportág egy helyen az utanpotlassport.hu-n
További hírekért kattintson ide!

Utánpótlássport