A játékos ügyeit intéző menedzsmentiroda csütörtöki tájékoztatása szerint személyesen Messi döntött arról, hogy a világ egyik legismertebb segélyszervezete kapja meg azt az összeget, melyet egy több mint egy éve megnyert perben kártérítésként ítéltek meg számára.

Az ügy előzménye, hogy a bíróság felelősségre vonta, majd kártérítés megfizetésére kötelezte a La Razón napilap igazgatóját és felelős kiadóját, Francisco Marhuendát, valamint Alfonso Ussía újságírót. Utóbbi a 2014-es világbajnokságot követően írt nagy visszhangot kiváltó, negatív hangvételű cikket Messiről, akit amúgy az esemény legjobbjának választottak.