F1: a költségvetési limit csökkentéséről tárgyalnak a csapatok

Sajtóértesülések szerint április 6-án, vagyis jövő hét hétfőn újabb telekonferencián vesznek részt az F1-es csapatok, amelyen többek között arról is értekeznek, hogy csökkentsék a jövő évi költségvetési limitet a koronavírus-járvány miatt kialakuló gazdasági visszaesés miatt.

F1: Marko „koronavírus-táborba” küldte volna a Red Bull-pilótákat

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko már több érdekes kijelentést is tett a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban, ami egyértelműen rávilágít, az osztrák nem veszi komolyan a jelenlegi helyzetet. Legutóbb arról beszélt, koronavírusfertőző-táborba küldte volna a Red Bull állandó versenyzőit, illetve fiataljait.

F1: Az lenne a legjobb, ha Max még most elkapná a vírust – Marko

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko újabb érdekes kijelentést tett a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban, és nem érti, Max Verstappen miért tart a betegségtől.

F1: a Ferrari és a Haas azonnal leállította a munkát, a Red Bull kivár

A Ferrari csütörtökön leállította a munkát, miután a Motorsport-világtanács szerdán bejelentette, előre hozza a nyári szünetet. A maranellóiakhoz hasonlóan a Haas is azonnal bezárta a gyárát, s a Red Bull, a Racing Point, illetve a Renault is kijelölte már a gyárleállás időpontját.

F1: a Red Bull motor nélkül maradhatott volna Ausztráliában

Egyre több részlet lát napvilágot az F1-es idénynyitó törlése kapcsán, és úgy tűnik, a vezetők döntése komoly vitát előzhetett meg a Red Bull és a Honda között, hiszen a felek nem értettek egyet az indulást illetően.

F1: a melbourne-i tragikomédia árnyékában – Brawn szerint jó munkát végeztek

Meglehetősen tragikomikus jelenetek játszódtak le az F1-es Ausztrál Nagydíj helyszínén, a sorozat sportigazgatója, Ross Brawn azonban úgy véli, a körülményekhez képest jól kezelték a helyzetet. A melbourne-i verseny törlése után a szövetség a Bahreini és a Vietnámi Nagydíjat is kénytelen volt lefújni, és több forrás szerint az sem kizárt, hogy egészen júniusig csúszik az idényrajt.

Villeneuve szerint izgalmas az F1, a radikális változtatás csak porhintés

Bár a koronavírus világméretű terjedése miatt sok a kérdőjel, a 2020-as Formula–1-es világbajnoki sorozat elvileg a március 13. és 15. közötti melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődik. A rajt előtt adott exkluzív interjújában Jacques Villeneuve, a Formula–1 1997-es világbajnoka elmondta: elképzelhető, hogy 2020-ban a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull között szoros csata alakul ki a világbajnoki címért, de néhány tény nyugtalanítja.

F1: a Red Bull csatát indított a Ferrari és a Mercedes ellen a vb-címért

Kétrészes beharangozó írásunk első részében a 2019-es konstruktőri bajnokság második felében záró csapatok kerültek a középpontba, így ezúttal az első öt helyen végző gárdát vettük górcső alá. A Renault hátrébb csúszhat, a McLaren ismételne, a Red Bull a Honda és Max Verstappen megtartásáért szállna harcba a bajnoki címért, a Ferrarira és Sebastian Vettelre nagy nyomás helyeződhet egy újabb rossz év után, míg a Mercedes történelmet írhat Lewis Hamiltonnal.

F1: Ezt az egész ügyet felfújták – Marko a koronavírusról

Bár a koronavírus-járvány miatt több futam megrendezése is veszélyben van, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, nem lesznek további programváltozások, s szerinte alapból felfújják az egész ügyet.

F1: magyar szakemberek is segítik saját csapatukat

Nagy büszkeség, hogy három honfitársunk is fontos szerepkörben járul hozzá csapata munkájához a Formula–1-ben: Jánvári Zsolt a Williams, Kling Sándor a Red Bull, Ladocsi Péter a McLaren sikereiért dolgozik.

F1: Botrányos az FIA viselkedése – a Red Bull dühös a pénzkiesés miatt

Nem csillapodnak a kedélyek a Nemzetközi Automobil-szövetség és a Ferrari között létrejött megállapodás kapcsán, a hét csapat által közösen benyújtott panasz nyomán a Mercedes az FIA-t jelölte ki bűnbaknak, míg a Red Bull elvesztett dollármilliókról beszél, és botrányt kiált.

Fordult a kocka: a Ferrari az élen, a Mercedes sok időt veszített

Sebastian Vettel maradt az élen a második barcelonai teszt második napján. A Ferrari versenyzője mögött Pierre Gasly (Alpha Tauri) és Lance Stroll (Racing Point) végzett a köridőket tekintve, a legnagyobb távot Nicholas Latifi tette meg a Williamsszel. A Mercedest délelőtt és délután is technikai hiba hátráltatta, Lewis Hamilton például csak 14 körig jutott a tesztnap második négy órájában.

F1: a Red Bull a Ferrari elé sorolja magát; a Mercedes altatást szimatol

A Mercedes szakembereinek meggyőződése, hogy az önmagát egyelőre leíró Ferrari altatott az első teszthéten, a másik riválisnál, a Red Bullnál azonban úgy gondolják, valóban gondok lehetnek a maranellóiaknál, s jelenleg előttük járnak.

F1: a Mercedes is motorcserére kényszerült az első teszten

A Mercedes minden tekintetben az élen zárt az első barcelonai teszten, ám mint utóbb kiderült, a németeknél sem ment minden simán, motorcserére kényszerültek.

F1: magabiztos Mercedes, szenvedő Ferrari – avagy ez történt az 1. teszten

Akár a leggyorsabb, akár a legtöbb kört nézzük, a Mercedes kisajátította az első helyet a listán az első kollektív téli teszten. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas együttesen csaknem 500 körig jutott, míg nagy riválisuk, a Ferrari alig lépte át a 350-et. Sebastian Vetteléket több meghibásodás is hátráltatta az első három tesztnapon Barcelonában – cikkünkben összeszedtük a legfontosabb adatokat és történéseket.

A Mercedes a 3. tesztnapot is behúzta Barcelonában, gondok a Ferrarinál

Valtteri Bottas délelőtti körét senkinek sem sikerült felülmúlnia a harmadik barcelonai tesztnap második felében. Bottas mögött ráadásul Lewis Hamilton végzett a köridőket rangsoroló listán, így a Mercedes ismét kisajátította az első két helyet. A Ferrarinál több probléma is előjött a nap folyamán, és Sebastian Vettelnek csak a a tesztelés legvégén sikerült elérnie a 100 megtett kört. A versenyzők közül egyébként Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) volt a legszorgalmasabb.

Dögunalom ellen foszló abroncs, turbóhibrid motor, nézőfogó show

A költségcsökkentési törekvések mellett a rajongók jobb kiszolgálása, a körítés, a műsor felturbózása állt fókuszban a 2010-es évtizedben, amely a pályán előbb Sebastian Vettel, majd Lewis Hamilton sikersorozatát hozta. A Formula–1 70 éves történetét végigkövető, a Nemzeti Sport szombati, Hosszabbítás-mellékletében indított sorozatunk utolsó része.

A Mercedes odapörkölt az első barcelonai teszt nyitó napján

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb az első kollektív téli teszt nyitó napján Barcelonában. A vb-címvédő csak a nap második felében ült autóba, de sikerült megjavítani csapattársa, Valtteri Bottas délelőtti legjobb idejét, és a két pilóta együttesen a legtöbb kört tette meg az első tesztnapon. A harmadik helyen Sergio Pérez végzett a Racing Pointtal.

F1: a Red Bull is megmutatta a 2020-as autóját

A Ferrari 2020-as autójának keddi leleplezése után a Red Bull folytatta a sort a bemutatókat tekintve. Max Verstappen és Alexander Albon autója az RB16-os nevet kapta.

F1: a Red Bull felfedte bemutatója időpontját – ezzel teljes a lista

A Red Bull a közösségi oldalain árulta el, mikor leplezi le a 2020-as versenygépét, az RB16-ost. Az eseményre február 12-én kerül sor.