F1: a Renault bajnoki címet ígér, de nem vár tovább a Red Bullra

Kanadában a négy motorgyártóból három, köztük a Renault és a Honda is bevetette a továbbfejlesztett erőforrását. Mivel a Red Bull épp a motorkérdés lezárása előtt áll, ezért árgus szemekkel figyelte a hajtóegységekről érkező adatokat, amelyek eddig a japán gyártót igazolták. A Red Bull nem húzhatja már sokáig a döntést, a franciák ultimátumot adtak.

Verstappené az első edzés Kanadában; Hülkenberg mért kör nélkül

Max Verstappen volt a leggyorsabb az F1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzésén, amelyet egy időre meg kellett szakítani Nico Hülkenberg leálló Renault-ja miatt. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon Daniel Ricciardo zárt a montreali gyakorláson.

F1: Red Bull-szendvicsben a mezőny Monacóban – de mi jöhet a versenyen?

Monaco nem az a helyszíne a Formula–1-es versenynaptárnak, ahol sok mindent lehetne nagy valószínűséggel megjósolni a versenyt megelőzően. Egy dolog azonban biztos – aki a pole-ból vagy legalább annak közvetlen közeléből indul, nagy eséllyel harcban lesz a futamgyőzelemért. A rajtelsőséggel járó előny ezúttal Daniel Ricciardóé (Red Bull), míg csapattársa, Max Verstappen idei legnehezebb versenye elé néz. A középmezőnyben szoros a csata, az időjárás viszont az idén vélhetően idén nem válik a verseny főszereplőjévé.

F1: Verstappen volt a leggyorsabb, Hamilton a legaktívabb a teszten

A hétvégi Spanyol Nagydíj után ma az első, kollektív szezonközi teszttel folytatódott a csapatok munkája a Circuit de Catalunyán, ahol a Red Bull hollandja, Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak. Nem ő volt az egyetlen állandó versenyző, aki ma körözött, hiszen autóba ült többek között Romain Grosjean, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton is. Utóbbi új LED-lámpákat tesztelt az autóján, miközben serényen gyűjtötte a kilométereket.

Videó: Hartley rommá törte autóját – szétesett mentés közben

Alaposan összetörte a Toro Rossót a Spanyol Nagydíj szombati, harmadik szabadedzésén Brendon Hartley: az új-zélandi pilóta a kilences kanyarhoz közelítve a fűre hajtott, autója azonnal irányíthatatlanná vált, és a gumifalba csapódott – utóbb kiderült, nagyjából 260 kilométeres óránkénti sebességgel. Szerencsére a 28 éves versenyző sértetlenül szállt ki a járműből, ebből azonban számára aligha lesz időmérő edzés…

Videó: óriási balesetet úsztak meg a Toro Rosso pilótái

Kevésen múlt, hogy Brendon Hartley és Pierre Gasly összeütközzön az Azeri Nagydíj időmérő edzésén. A két Toro Rosso-pilóta közül a francia érkezett hátulról, teljes erőbedobással, amikor egy enyhe kanyart követően felbukkant a lassan poroszkáló csapattárs… Hartley az eset után elnézést kért a csapattól.

F1: Ricciardo már most büntetésre számít; Vettel is veszélyben

Az idei szezonban a tavalyinál is kevesebb motorkomponensből gazdálkodhat a Formula–1 mezőnye, miközben rekordhosszú idényt kell teljesítenie. A szigorítások következtében a harmadik versenyhétvégén már több versenyző a büntetés határán táncol, köztük a vb-éllovas Sebastian Vettel is.

F1: Helmut Marko csúnyán odaszúrt a McLarennek

Bár a McLarennek sikerült a dupla pontszerzés Bahreinben, Pierre Gasly egymaga több pontot gyűjtött, ugyanis a negyedik helyre hozta be a Toro Rossóját. Az már a téli teszteken is látszott, hogy a Honda-erőforrás egyelőre jobban működik az olasz kiscsapat autóiban, mint korábban a McLarenekben, és Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint ez fontos dolgokra világít rá a brit alakulattal kapcsolatban.

F1: Hartley egy madárral találkozott az időmérőn – kép

A Toro Rosso fejlesztésekkel érkezett az F1-es idény második versenyhétvégéjére, a Bahreini Nagydíjra, és meglepve tapasztalta, hogy ezek jóval nagyobb előrelépést hoztak, mint arra a csapat előzetesen számított. Pierre Gasly az ötödik, Brendon Hartley a tizenegyedik helyről várhatja a 17 óra 10 perckor kezdődő verseny rajtját. Igaz, az új-zélandi pilóta időmérője nem a tervek szerint alakult, mivel egy madárral találkozott a kvalifikáció első szakaszában.

F1: Räikkönen „valahol a pályán” a forgalom miatt nem lett első

A Ferrari megszerezte az első sort a Bahreini Nagydíj időmérőjén, ám ezen a legjobban a kvalifikációt megnyerő német Sebastian Vettel lepődött meg a legjobban. Csapattársa, Kimi Räikkönen a forgalmat okolja, amiért nem tudta begyűjteni F1-es pályafutása 18. pole pozícióját. A váltócsere miatt öt hellyel megbüntetett világbajnoki címvédő Lewis Hamilton pedig a nagy rivális Ferrarit dicsérte.

F1: mindkét Toro Rossóban motort cserél a Honda Bahrein előtt

Miután az idénynyitó Formula–1-es Ausztrál Nagydíjon 13 kör után lerobbant a Honda erőforrása a Toro Rossóban Pierre Gasly alatt, a japán motorgyártó úgy döntött, a hétvégi Bahreini Grand Prix előtt mindkét Toro Rosso autóba új egységeket szerel be.

F1: Hamilton csalódás, újra nyer Räikkönen? Ezt várjuk az idénytől

A hétvégén az Ausztrál Nagydíjjal megkezdődik az idei F1-es szezon. Ennek kapcsán némileg szokatlan játékra vállalkoztunk: a F1-es rovatunk tagjai a rajt kapcsán saját véleményüket, az idényhez kapcsolódó várakozásaikat osztják meg olvasóinkkal. A formátum viszonylag egyszerű: hét kérdést tettünk fel magunknak, ezekre saját ízlésünknek megfelelően igyekeztünk felelni. Egyben kérjük olvasóinkat, ha kedvük van, kommentekben önök is osszák meg velünk a feltett kérdésekre a válaszaikat.

F1: a Mercedes még nem mutatta meg magát, de bizakodhat a Ferrari

A Circuit de Catalunya sokkal szebb arcát mutatta a második teszthéten, hiszen az esőt és a havazást napsütés és tavaszias időjárás váltotta. A kedvező körülményeket a csapatok is kihasználták, amit jól mutat, hogy az összes gárda legalább megkétszerezte, de a Haas például megötszörözte az első négy napon megtett körei számát, miközben a melegedő aszfalton sorra javult az aktuális – nem hivatalos – pályacsúcs. Egyes alakulatok a köridőkben, mások a versenyszimulációkban emelkedtek ki, az erősorrendről kialakult képet azonban több tényező is árnyalta.

F1: a Toro Rosso-Honda már most túlszárnyalhatta volna a McLarent

A téli tesztekkel kapcsolatban mindig fontos megjegyezni, hogy nem szabad a köridők és megtett fordulók számából messzemenő következtetéseket levonni, főleg jelen esetben, amikor mindössze négy (ami a valóságban inkább három), az időjárás által enyhén szólva megnehezített napon vagyunk túl. Ennek ellenére néhány dolgot mégis érdemes közelebbről megvizsgálni. Íme, a nagy kérdések az első barcelonai kollektív teszt után!

F1: melyik 2018-as autó a legszebb? – szavazás

Mindegyik F1-es csapat bemutatta az idei autóját, így a szezon előtti kéthetes barcelonai teszt első napjain meg is kérdezzük olvasóinkat: szerintük melyik 2018-as gép néz ki a legjobban?

F1: a Toro Rosso hivatalosan is bemutatta az új autóját – képek

A Toro Rosso hivatalosan is lerántotta a leplet új autójáról, miután a múlt héten már bejáratta a Honda-erőforrással hajtott STR13-at az olaszországi Misanóban. Igaz, a filmes napról kiszivárgott felvétel után az olasz kis csapat már megosztott egy képet saját közösségi média felületén, azonban a tervezett bemutató sem maradt el a barcelonai paddockban.

F1: megérkezett az új Toro Rosso Honda – kép

A Toro Rosso a filmes napját teljesítette ma az olaszországi Misanóban, s ennek keretein belül összesen 100 kilométert teljesíthetett a Honda-erőforrással felszerelt, STR13 kódjelű gép. Az első kiszivárgott kép elterjedése után pedig úgy döntött a gárda, hogy már a hétfőre tervezett hivatalos leleplezés előtt megmutatja az új autóját.

F1: értik a tréfát – ezt írta a Toro Rosso a Honda-motorról

Az F1-ben szereplő Toro Rosso-istálló szerdán hatalmas lépést tett, beindította az új Honda-motort, amellyel az idén az autói versenyeznek. A nagy eseményre sajátságos sajtóközleményt készített.

F1: három csapat is bejelentette, mikor mutatja be új autóját

Csütörtök délelőtt egymást követően három istálló is közölte, mikor leplezi le az idei bajnokságban használni tervezett versenyautóját: a Mercedes a Ferrarihoz hasonlóan február 22-én, a McLaren egy nappal később, 23-án, a Toro Rosso pedig február 25-én, a Barcelonában rendezendő első teszt előtti napon mutatja meg új autóját.

F1: Kvjat tehetségesebb volt, mint Gasly és Hartley – Marko

A Formula–1-ben szereplő Red Bull juniorprogramjának vezetője, dr. Helmut Marko elárulta: a szezon közben menesztett Danyiil Kvjatot tehetségesebb pilótának tartja, mint a Toro Rosso jövő évi párosának tagjait – igaz, szerinte az orosznak a jó kezdés után mentális problémája lett, amelyre nem találtak megoldást.


HIRDETÉS