F1: akár Alonso vagy Räikkönen is pótolhatja Ricciardót

A tíz éve a Red Bull kötelékéhez tartozó Daniel Ricciardo pénteken jelentette be, hogy a következő idénytől a francia alakulat pilótája lesz, amely két évre szóló szerződést kötött az ausztrállal, aki így a mezőny legjobban kereső pilótái közé emelkedik. Közben beindult a találgatás, hogy ki kerülhet a helyére.

F1: ennyit kereshet jövőre Ricciardo a Renault-nál

Azt, hogy mi minden játszott közre Daniel Ricciardo csapatváltásában, vélhetően csak maga a Red Bull versenyzője tudja, ám a Daily Express információi szerint a fizetésnek is nagy szerepe volt abban, hogy az ausztrál 2019-től a Renault Formula–1-es istállóját erősíti.

F1: a Renault bejelentette Ricciardo szerződtetését

A Formula–1-ben szereplő Renault istállója péntek délután 14 órakor bejelentette, hogy a 2019-es idényben Daniel Ricciardo lesz majd Nico Hülkenberg partnere, miután két évre érvényes szerződést kötött az ausztrállal. Egy órával a franciák bejelentése előtt a Red Bull istálló közölte, távozik a csapat színeiben hét futamot nyerő 29 éves pilóta, aki 2014 óta volt a gárdánál.

F1: Ricciardo elhagyja a Red Bullt, a Renault-nál folytatja – hivatalos

Csütörtökön még arról számoltunk be, hogy hamarosan aláírás kerülhet a Formula–1-ben szereplő Daniel Ricciardo új szerződésére, mára aztán kiderült: az ausztrál pilóta öt év után elhagyja a Red Bull istállót és jövőre a Renault gyári csapatánál folytatja a pályafutását.

F1: „Álompáros? Jobb lenne, ha nem kerülne össze Sainz és Alonso”

Mivel továbbra is csak négy versenyző rendelkezik a jövő évre is érvényes szerződéssel, a megszokottnál is nagyobb mozgolódás várható a pilótapiacon. Egyes hírek szerint a McLarennél akár egy teljesen spanyol felállás is létrejöhet, hiszen sokan úgy vélik, Carlos Sainz Jr. lesz Fernando Alonso csapattársa 2019-ben. Pedro de la Rosa azonban nem támogatja a spanyol páros összeállását, valamint a bajnoki címért vívott csatáról is beszélt.

F1: a Renault-t meglepte, Giovinazzi szerint drámai a Ferrari javulása

A Ferrari Kanadában vetette be a második specifikációjú erőforrását, míg a Hungaroringen a partnercsapatok már a harmadik számú hajtóegységeket tesztelték elő. A montreali motor is nagy előrelépést jelentett, miközben a maranellóiak a mostanitól is hasonló javulást várnak. A fejlődés a riválisokat is lenyűgözte. Ám nemcsak a hajtóegységek, hanem maga az autó is drámai változáson ment keresztül – véli az olasz gárda pártfogoltja, Antonio Giovinazzi.

F1: a riválisok hiúsíthatják meg a Force India megmentését

Közvetlen riválisai hiúsíthatják meg a csődeljárás alá vont Force India F1-es istálló megmentését – tudta meg az Auto Motor und Sport, amely szerint nagy mértékben romlottak a silverstone-i istálló kilátásai.

F1: Sainz biztos benne, hogy jövőre is marad a cirkuszban

A hétvégén rendezett 33. Formula–1-es Magyar Nagydíj után még kedden és szerdán tesztelnek egyet a csapatok a Hungaroringen, de a pilóták nagy részének a futam leintése után megkezdődött a nyári szünet. Így például már Carlos Sainz Jr. is készülhet a vakációra, miután a teszten Nico Hülkenberg mellett Artyom Markelov vezetheti majd a Renault-t. A spanyol pilóta a futamon a 9. helyen végzett, és a leintés után a jövőjéről is beszélt.

F1: Ez nem az a szint – Horner a Renault-motorról

Christian Horner, az F1-es Red Bull-istálló csapatfőnöke Max Verstappen Magyar Nagydíjról történt kiesése után mérgesen nyilatkozott a csapatának motort szállító Renault-ról.

F1: Hülkenberg rossz gumit kapott, az FIA megbüntette a Renault-t

A Magyar Nagydíj első szabadedzésén a Renault rossz gumit rakott fel Nico Hülkenberg autójára, ezért az FIA felfüggesztett pénzbüntetéssel sújtotta a francia gárdát.

F1: a pilótakeringő árnyékában Räikkönen hiányzott a sajtótájékoztatóról

A megszokottakkal ellentétben nem négy, hanem három versenyző nézett szembe a média munkatársaival a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. A hiányzó a Ferrari finn pilótája, Kimi Räikkönen volt, akit Sergio Marchionne szerdai halálhírét követően mentett fel az FIA a kötelezettség alól. A megjelentek eközben többnyire az idei pilótakeringővel kapcsolatos kérdésekre válaszoltak, de azt is megvitatták, melyik csapatfőnök diadalmaskodna egy kifejezetten nekik szervezett versenyen.

F1: Leclerc és az eső volt az úr az utolsó edzésen Németországban

A várakozásoknak megfelelően megérkezett szombaton Hockenheimbe az eső, ami el is mosta a Német Nagydíj harmadik és egyben utolsó szabadedzését. Ötvenöt perc elteltével egyedül Nico Hülkenberg rendelkezett mért körrel, miközben hat versenyző – a mercedesesek, a ferrarisok és a Force Indiások – pályára sem hajtottak. Az utolsó percekben aztán némileg javultak a körülmények, ami szinte az összes pilóta kedvét meghozta, végül Charles Leclerc zárta az élen a gyakorlást.  Az egyelőre kérdés, milyen időjárás várja a mezőnyt a 15 órakor kezdődő időmérőn.

F1: a Renault ülést akar a fiataljainak, és Sainz utódját is keresi

A Renault-nak hiába van juniorprogramja és gyári csapata, ha nincs olyan kapcsolata, mint amilyen a Mercedes és a Force India, illetve a Red Bull és Toro Rosso között van – mondta el a francia gárda vezetője, Cyril Abiteboul, és azt is elárulta, Carlos Sainz Jr. jövője továbbra is kérdéses.

F1: megbüntették Vettelt, csak a hatodik helyről rajtolhat

Három rajthelyes büntetést kapott Sebastian Vettel, a Ferrari versenyzője, amiért az Osztrák Nagydíj időmérőjén feltartotta Carlos Sainz Jr.-t.

F1: Ricciardo Hamilton miatt hagyhatja ott a Red Bullt

Daniel Ricciardo szerződése a szezon végén lejár a Red Bullnál, és annak meghosszabbítása előtt sorra veszi a lehetőségeket. Legutóbb a McLaren tett neki elgondolkodtató ajánlatot, azonban az összegen kívül van más motiváció is, ami a wokingiakhoz terelheti: Lewis Hamilton példája.

F1: Mindent megteszünk, hogy megbánja a Red Bull – Renault

A Red Bull kedden döntött a hosszú hónapok óta húzódó motorkérdésben, ennek értelmében tizenegy év után otthagyja a Renault-t és a következő F1-es szezontól a Honda erőforrását használja. A francia gárda ügyvezetője, Cyril Abiteboul reméli, az osztrák csapatnak lesz oka megbánni a váltást.

F1: Honda-motorral indul jövőre a Red Bull – hivatalos

Kétéves motorszállítói együttműködést kötött a Red Bull és a Honda, így az osztrák alakulat 11 év után lecseréli eddigi motorpartnerét, a Renault-t.

F1: napokon belül bejelenthetik a Red Bull és a Honda partnerségét

A korábban ígérteknél hamarabb, akár már a hétvégi Francia Nagydíj előtt bejelentheti a Red Bull, hogy motorszállítót vált. Az Autosport szerint ugyanis szinte már biztos, hogy az osztrákok – követve fiókcsapatukat, a Toro Rossót – a Hondával kezdenek együttműködésbe.

F1: a Renault bajnoki címet ígér, de nem vár tovább a Red Bullra

Kanadában a négy motorgyártóból három, köztük a Renault és a Honda is bevetette a továbbfejlesztett erőforrását. Mivel a Red Bull épp a motorkérdés lezárása előtt áll, ezért árgus szemekkel figyelte a hajtóegységekről érkező adatokat, amelyek eddig a japán gyártót igazolták. A Red Bull nem húzhatja már sokáig a döntést, a franciák ultimátumot adtak.

F1: Mindenki tudja, mi fog történni a következő 14 futamon – Alonso

Amikor Fernando Alonso pályára hajt a ma 16 órakor kezdődő szabadedzésen Kanadában, akkor a Formula–1 történetének negyedik olyan versenyzőjévé válik, aki legalább 300 nagydíjhétvégén vett részt. A jeles alkalomból tartott ünnepségen a spanyol beszélt a rekordtartó Rubens Barrichellóról, a száguldó cirkusz jelenéről és saját jövőjéről is.


HIRDETÉS