F1: Jövőre a bajnoki címért harcolhatunk a Hondával – Marko

A Red Bull 2019-ben már a Honda erőforrását használja, és az osztrák csapat tanácsadója, Helmut Marko úgy véli, Max Verstappen és Pierre Gasly akár a világbajnoki címért is harcolhat. Szemben az idény végén a Renault-hoz távozó Daniel Ricciardóval, aki további két évig lesz kénytelen az Amerikai Nagydíjon a kiesését okozó francia motorral versenyezni, mely már most rosszabb, mint a japán hajtáslánc.

F1: Räikkönennek nem nagy ügy a győzelem, Ricciardo a falat ütötte

Több mint öt év után nyert újra futamot Kimi Räikkönen. A Ferrari versenyzője úgy véli: ez igazán nem neki számít, hanem azoknak, akik már leírták. A harmadik helyen célba érő Lewis Hamilton nem elégedett a kétkiállásos stratégiával, ami a győzelmébe került, míg Daniel Ricciardo a kiesése után dühében a falat ütötte a Red Bull bokszában.

F1: Räikkönen 2013 után nyert újra; Hamilton még nem bajnok

Kimi Räikkönen remekül kapta el a rajtot a jobban tapadó ultralágyon, és azonnal meg is előzte az Amerikai Nagydíjon a pole pozícióból startoló Lewis Hamiltont, miközben a Daniel Ricciardóval csatázó Sebastian Vettel megforgott és a mezőny közepére esett vissza. Míg a Red Bull ausztrálja újabb nullázást jegyzett, addig a német egészen a 4. helyig zárkózott fel. Ez elég volt ahhoz, hogy Vettel elhalassza riválisa címvédését, aki a 18. rajtkockából induló Max Verstappen mögött a 3. pozícióban végzett, miután egyedüliként az élmezőnyből kétszer állt ki kerékcserére. Räikkönen így a 2013-as Ausztrál GP után újra elsőként szelte át a célvonalat, és nyert pályafutása során először Austinban, míg Hamilton előnye 70 pontra nőtt a vb-összetettben.

Räikkönen öt év után nyert újra, Hamiltonnak még várnia kell a vb-címre

Kimi Räikkönen győzelmével ért véget az Amerikai Nagydíj, a finn ugyanis már a rajtnál elment Hamilton mellett, de sikeréhez az is kellett, hogy a brit – aki első kerékcseréje után visszavette a vezetést – kénytelen legyen másodszor is kimenni a bokszutcába friss gumikért. Hamilton a harmadik lett, a dobogó második fokára a 18. helyről rajtoló Max Verstappen állhatott fel. Az első körben megpördülő Sebastian Vettel a negyedik helyen látta meg a kockás zászló, ami miatt Hamilton idei világbajnoki címe még nem biztos.

F1: Räikkönen figyelmeztette Hamiltont, neki nincs mit veszítenie

Az Amerikai Nagydíj szombatja az előzetes várakozásokkal szemben nem hozott esőt, aminek leginkább a Ferrari örült, hiszen a maranellóaiak óriásit javultak a pénteken mutatott formájukhoz képest. A második legjobb időt elérő Sebastian Vettel 61 ezredet, míg a harmadik Kimi Räikkönen 7 századot kapott az Austinban zsinórban harmadik pole pozícióját ünneplő Lewis Hamiltontól, akinek riválisa büntetésének következtében még nagyobb esélye nyílt arra, hogy biztossá tegye címét. A rajtnál jobban tapadó gumikon támadó Räikkönen figyelmeztette a britet, neki nincs mit veszítenie, míg a kvalifikáció nagy részét kihagyni kényszerülő Max Verstappen bosszús, hogy pont az ő felfüggesztése adta meg magát.

Hamilton harmadszor az austini pole-ban; Vettel büntetés után az 5.

A száraz pályán bár új erőre kapott a Ferrari, Lewis Hamilton nem engedte ki a kezei közül a pole pozíciót Austinban, így a brit sorozatban a harmadik alkalommal kezdheti meg az élről az Amerikai Nagydíj versenyét. Sebastian Vettel eközben a második legjobb időt érte el, ám a 3 rajthelyes büntetése miatt csak az ötödik pozícióból indulhat majd. Ennek következtében pedig Kimi Räikkönen a második, Valtteri Bottas a harmadik, míg Daniel Ricciardo a negyedik rajtkockát foglalhatja el vasárnap. Max Verstappen eközben már a második szakaszban sem tudott mért kört teljesíteni, miután a kvalifikáció elején sérült az autója.

Vettel és a Ferrari vette át a vezetést az austini időmérő előtt

Míg pénteken az eső és Lewis Hamilton volt az úr Austinban, addig a harmadik gyakorlás már száraz pályán zajlott és Sebastian Vettel elsőségét hozta. A német mögött ráadásul márkatársa, Kimi Räikkönen végzett, így a Ferrari meglehetősen jó tréninget produkált a pénteki mélyrepülés után. Az olaszok mögött a Mercedes következett, Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben, míg az 5–6. helyen a Red Bull párosa zárt.

F1: a Red Bull szerint szerencsejáték lesz, Vettel nem érti a büntetését

Mindkét pénteki szabadedzés Lewis Hamilton elsőségével ért véget Austinban. Az eső áztatta tréningeken a Mercedes négyszeres világbajnoka – akárcsak az utóbbi években ezen a pályán – rettentő kiegyensúlyozottan teljesített, így nem meglepő, hogy elégedett a pénteki napjával. A Red Bull versenyzői, Daniel Ricciardo és Max Verstappen szerint bármi jöhet a folytatásban, míg Sebastian Vettel úgy véli, nem járt volna rajtbüntetés neki.

Hamilton a végén autóba ült – megfutotta a leggyorsabb kört a 2. edzésen

Az első szabadedzést esős körülmények között rendezték az Amerikai Nagydíjon, és bár a második felére elállt a csapadék, a második tréning még rosszabb időjárási körülmények között kezdődött meg. Autót – a safety cart leszámítva – csak a gyakorlás második felében láttunk a pályán, de Hamiltonnak most sem kellett sok, hogy ismét bebizonyítsa: Austinban ő az úr. A brit ugyanis csak az utolsó tíz percben hajtott pályára a Mercedesével, ám rögtön az élre állt, és ezután nem is sikerült letaszítani őt onnan. A második, kisebb meglepetésre, Pierre Gasly lett a Toro Rossóval, míg a harmadik helyen Max Verstappen (Red Bull) végzett.

F1: Hamilton nagy előnnyel nyitott az élen a vizes austini edzésen

Lewis Hamilton vezérletével a Mercedes zárt az élen az Amerikai Nagydíj vizes körülmények között lezajló és piros zászlóval is megszakított első szabadedzésén. A brit előnye ráadásul 1.3 másodperc volt márkatársa, Valtteri Bottas és a Red Bull-lal a harmadik helyen érkező Max Verstappen előtt. A negyedik Daniel Ricciardo és az ötödik Sebastian Vettel lemaradása eközben a 2 szekundumot közelítette, míg a hatodik pozícióban végző Kimi Räikkönen majd' 2.5 másodpercet kapott a jobbik „ezüstnyíltól". A második tréning 21 órakor veszi kezdetét.

Hamilton nyitott az élen az eső áztatta első austini edzésen

Ázsia után az amerikai kontinensre látogatott a Formula–1 mezőnye, a helyszín elsőként az Egyesült Államok. Lewis Hamilton kifejezetten kedveli ezt a pályát, s ezt úgy is megmutatta az eső áztatta nyitó szabadedzésen, hogy az élmezőnyből utolsóként teljesítette az első mért körét. Utána sem ment körbe sokszor az austini ringen, mégis az élen végzett. A második csapattársa, Valtteri Bottas lett, majd jött a Red Bull párosa Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben. Ismét gyengébben kezdett a Ferrari – Sebastian Vettel csak az ötödik, míg Kimi Räikkönen a hatodik lett a Charles Leclerc miatt rövid időre félbeszakított első tréningen.

F1: Horner szerint Verstappen tehetségesebb Vettelnél

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke már több nagy tehetséggel dolgozhatott együtt – például az istállóval négy világbajnoki címet szerző Sebastian Vetellel, most pedig a jövő nagy reménységének kikiáltott Max Verstappen sikerekeit segítheti a Red Bullnál. Horner ennek kapcsán összehasonlította kicsit a két pilótát.

F1: „Nehéz helyzetben vagyunk, de mégis mit veszíthetünk innen?”

A Mercedes Oroszország után Japánban is kettős sikert jegyzett Lewis Hamilton, Valtteri Bottas sorrendben, míg a Ferrarinak az 5–6. hellyel kellett megelégednie, így nem kizárt, hogy a német gárda már a soron következő Amerikai Nagydíjon behúzza az egyéni címet. Ehhez nem kell más, mint egy, a maihoz hasonló kettős győzelem, amit nem kérdés, hogy a 67 pontos hátrányban lévő Sebastian Vettel mindenképpen meg akar hiúsítani. Ugyanis az újabb csalódáskeltő futam után a német úgy érzi, már nincs mit veszítenie. A Red Bull eközben remek versenyt futott, hiszen Max Verstappen a harmadik lett, miközben a 15. helyről induló Daniel Ricciardo is a dobogóról ábrándozott – az ausztrál azt sem bánta volna, ha valaki kiesik előle.

F1: Hamilton újabb győzelmet aratott, míg Vettel a 6. Szuzukában

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, miközben vb-riválisa, Sebastian Vettel bár jól startolt, túl optimistán támadta az addigra már megbüntetett Max Verstappent, aminek következtében megforgott és a mezőny végére esett vissza. A német végül a hatodik helyre kapaszkodott fel, míg a Mercedes kettős sikerét Valtteri Bottas tette teljessé. Dobogóra állhatott még Verstappen is, a tizenötödik pozícióból induló Daniel Ricciardo pedig a negyedik lett. Hamilton újabb diadalával az előnye 67 pontra nőtt a vb-összetettben.

Hamilton rajt-cél győzelmet aratott Japánban, Vettel hátránya 67 pont

Lewis Hamilton rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, miközben vb-riválisa, Sebastian Vettel bár jól startolt, túl optimistán támadta az addigra már megbüntetett Max Verstappent, aminek következtében megforgott és a mezőny végére esett vissza. A német végül a hatodik helyre kapaszkodott fel, míg a Mercedes kettős sikerét Valtteri Bottas tette teljessé. Dobogóra állhatott még Verstappen is, a tizenötödik pozícióból induló Daniel Ricciardo pedig a negyedik lett. Hamilton újabb diadalával az előnye 67 pontra nőtt a vb-összetettben.

F1: Ricciardót felcs.szték; Vettel szerint nem ezt érdemlik

Lewis Hamilton indulhat az élről a Japán Nagydíjon. A Mercedes brit versenyzője nemcsak, hogy jó teljesítményt nyújtott a szuzukai kvalifikáción, de Sebastian Vettel a saját hibája és csapata, a Ferrari taktikai bakija miatt nem tudott harcba szállni a rajtelsőségért, ráadásul csak a 8. helyről indulhat vasárnap. Hamilton szerint a nagyszerű eredmény mögött az áll, hogy a Mercedesnél jobb a csapategység, míg Vettel úgy véli: az ő kollégái nem azt érdemlik, hogy az egyik autójuk csak a negyedik sorból vághasson neki a futamnak. Brendon Hartley örömében, Daniel Ricciardo dühében káromkodott a kvalifikációt követően.

F1: Hamiltoné a szuzukai pole; a Ferrari hibázott, Vettel a 9.

Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a kisebb esőzésekkel is tarkított és az első szakaszban piros zászlóval megszakított Japán Nagydíj időmérőjén. Valtteri Bottas lett a második – a Mercedes így Oroszország után Japánban is kisajátította az első rajtsort. Mögöttük Max Verstappen és Kimi Räikkönen érkezett, míg a többször is hibázó Sebastian Vettel a 9. pozícióban zárt. Ráadásul a német gárda gumielőnyben is lesz a versenyen, hiszen a Mercedesek a lágy, míg a maranellóiak a szuperlágy abroncsokon várhatják a startot. A másik Red Bull már a második szakaszban búcsúzott, mert Daniel Ricciardónak gondja akadt az autójával.

Hamilton a pole-ban Szuzukában; Vettel hibázott az esőben, csak a 9.

Szinte a teljes időmérő alatt esett az eső Szuzukában, az intenzitása azonban változó volt, de a Ferrari szempontjából nem jött jól, hogy a Q3 végén erősödött fel leginkább az eső. Sebastian Vettel ugyanis hibázott a harmadik szakasz elején, s az egyre hevesebb esőben már nem tudott javítani, így csak a 9. helyről kezdheti meg a vasárnapi versenyt. A pole pozíció ráadásul világbajnoki riválisáé, Lewis Hamiltoné (Mercedes) lett, a brit mellől csapattársa, Valtteri Bottas indulhat. Felemás időmérőn van túl a Red Bull – Max Verstappen a 3. rajthelyet szerezte meg, Daniel Ricciardo technikai hiba miatt már a Q2-ben búcsúzott.

F1: az eső csak ijesztgetett, Hamilton az élen a 3. edzésen is

Bár nem kellett sokat várni arra, hogy megérkezzen az eső a Japán Nagydíj szombati napján, jelentősebb égi áldásra nem került sor, így még az átmeneti esőgumik sem kerültek elő a harmadik szabadedzésen Szuzukában. Lewis Hamilton csak az utolsó tíz percben teljesítette az első – és valójában egyetlen – gyors körét, ez azonban elég volt ahhoz, hogy a Mercedes versenyzője átvegye a vezetést, majd a pénteki edzések után a szombati gyakorlást is az élen zárja. Hamilton mögött a két Ferrari-pilóta végzett Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen sorrendben. A tréning bő két perccel hamarabb ért véget, Nico Hülkenberg ugyanis csúnyán összetörte a Renault-ját az edzés legvégén, a piros zászlós megszakítás után pedig már nem indították újra a tréninget.

F1: a Mercedes gyanakszik; Vettel nem követ el öngyilkosságot

Domináns napot zárt a Mercedes Szuzukában, hiszen keményebb és azonos keveréken is gyorsabbnak bizonyult a riválisainál, és bár Lewis Hamilton elmondta, még sosem élvezte ennyire a vezetést, a csapatfőnök, Toto Wolff gyanakszik. Az osztrák úgy véli, a köridők nem a valós különbségeket mutatják, hiszen a Ferrari letekert motorral körözött Japánban. Ezt támasztja alá az is, hogy Sebastian Vettel a nagy hátránya ellenére is elégedett a napjával, egyedül a gumikezelésükön javítana. A Red Bull eközben különböző beállításokkal próbálkozott, és míg Daniel Ricciardo az esőt várja, Max Verstappen elárulta, még sosem érezte olyan rosszul magát az autóban, mint ma.


HIRDETÉS