F1: a Renault még évekre lehet az élmezőnytől

Hiába áll a konstruktőri vb-összetettben a Mercedes, Ferrari és Red Bull alkotta hármas mögött a Renault, három nagydíj alatt négyszer nullázott. A francia istálló csapatfőnöke, Cyril Abiteboul pedig elmondta, több évbe fog telni, mire felérnek az élgárdák szintjére.

F1: „A Ferrari csapatutasítás helyett fókuszáljon a győzelemre”

A Formula–1 1998-as és 1999-es kiírásának világbajnoka, Mika Häkkinen úgy véli, a Ferrarinak nem a versenyzőivel kellene „játszadoznia”, ha le akarja győzni a Mercedest.

F1: Az időmérőn javulva lehetünk jobbak a futamokon – Räikkönen

Kimi Räikkönen rendkívül kiegyensúlyozottnak tűnik, mióta először helyet foglalt új csapatának idei autójában még tavaly, a szezont követően, és ugyan kimondottan erősen kezdte ezt az évet – három pontszerzésével 12 egységet gyűjtött, amivel jelenleg a három élgárda pilótái mögött a 7. helyen áll, ha úgy tetszik, vezeti a „B-ligát” –, a finn továbbra is szeretné megőrizni prominens helyét a középmezőny elején, és jobb időmérős teljesítményt akar kisajtolni az Alfa Romeóból, ezért javulást vár az istállótól.

F1: a jövőben két futamot rendezne évente Kína

A jövőben évente két Formula–1-es nagydíjat rendezne Kína, ezzel kapcsolatban már tárgyalások is zajlanak a héten.

F1: a Red Bullnál már nem elvárás a futamgyőzelem

Gyorsan átfogalmazódtak az elvárások a Red Bullnál: míg a 2019-es Formula–1-es idény előtt öt futamgyőzelemről beszélt Helmut Marko, három versenyhétvégét követően már nem a diadal, sokkal inkább a hátrány csökkentése a cél. Ebben segíthet a Honda továbbfejlesztett erőforrása is, ami holland sajtóértesülések szerint a soron következő Azeri Nagydíjon debütálhat.

F1: „Az unalomig ismert forgatókönyv” – nemzetközi sajtóvisszhang

A nemzetközi sajtó elsősorban a világbajnoki címvédő Lewis Hamiltonnak, a Mercedes brit pilótájának sikeréről és a Ferrari csapatutasításáról írt a vasárnapi Formula–1-es Kínai Nagydíj másnapján.

F1: Vettel nem aggódik – a Ferrari még nem mutatta meg, mire képes

A Mercedes három kettős győzelemmel indította a Formula–1 2019-es idényét, míg a Ferrari teljesítménye nagydíjról nagydíjra változott, miközben akkor sem sikerült nyernie, amikor végigdominálta a hétvégét. A maranelllóiak lemaradása így már most nagy a vb-összetettben az „ezüstnyilakhoz" képest, ám Sebastian Vettel ennek ellenére sem aggódik, szerinte nagyon erős az autójuk, csak rá kell jönniük, hogyan hozzák ki belőle a maximumot.

F1: a brit tudósok sem értik a Ferrarit; Leclerc bizarr ajándékot kapott

Mint arról beszámoltunk, Lewis Hamilton nyerte meg a Formula–1 történelmének 1000. futamát. A Kínai Nagydíjon a Mercedes idénybeli harmadik kettős sikerét aratta, míg a Ferrarinál ismét egy csapatutasításról és egy rosszul megválasztott stratégiáról marad emlékezetes a verseny. A nagy izgalmak mindenesetre elmaradtak, vicces jelenetekből azonban így sem volt hiány – vessünk egy pillantást a hétvége legjobb mémjeire, képeire, videóira, továbbá a legérdekesebb jeleneteire, avagy jöjjenek az F1–legek!

F1: Leclerc magyarázatot vár; Binotto megérti, ha versenyzője dühös

Lewis Hamilton a rajtnál döntötte el a Mercedesen belüli csatát, és aratott magabiztos győzelmet a Formula–1-es világbajnokság 1000. versenyén Sanghajban. Bár a Mercedes idénybeli harmadik kettős diadalát jegyezte, nagyobb figyelem hárult a megint csapatutasítást alkalmazó Ferrarira. Míg Charles Leclerc magyarázatot vár, a csapatfőnök, Mattia Binotto megérti, ha versenyzője dühös a történtek után. Az esettel kapcsolatban pedig Nico Rosberg és Toto Wolff is elmondta a véleményét, előbbi szerint nem volt fair a döntés, utóbbi viszont megérti a helyzetet.

F1: Hamilton történelmi győzelmet aratott Kínában

Lewis Hamilton nyerte a Formula–1 történelmének 1000. futamát Kínában. A Mercedes versenyzője a rajtnál előzte meg a pole pozícióból induló csapattársát, Valtteri Bottast. A finn végül a második helyen ért célba. Harmadikként Sebastian Vettelt intették le.

Hamilton-győzelem és kettős Mercedes-siker az F1 ezredik versenyén

Lewis Hamilton már a rajtnál megelőzte az időmérőn pole pozíciót szerző márkatársát, Valtteri Bottast, onnantól pedig nem is engedte ki a kezei közül a győzelmet. A Formula–1-es világbajnokság 1000. versenyén a brit így pályafutása 75. diadalát aratta, míg a Mercedes idénybeli harmadik kettős sikerét Bottas tette teljessé a Kínai Nagydíjon. A harmadik Sebastian Vettel lett, akit Max Verstappen és Charles Leclerc követett az első ötösben. A leggyorsabb körért járó egy pont Pierre Gaslyé, míg Daniel Ricciardo az első pontjait szerezte a Renault-val.

F1: Vettel válaszolt Verstappennek; Magnussen szerint helyesen cselekedett

Elmondta az időmérő és Max Verstappen kiakadása után Sebastian Vettel, hogy miért előzte meg a hollandot a kivezető körön az utolsó Q3-as próbálkozása előtt. Az esetről Kevin Magnussent is megkérdezték, aki szerint Vettel nem követett el hibát.

F1: Verstappen Vettelre, Leclerc önmagára akadt ki

Valtteri Bottas nyerte a Kínai Nagydíj időmérőjét, pedig a Mercedes versenyzőjének elmondása szerint nem sikerült túl jól számára a Q3. Max Verstappen és Sebastian Vettel a harmadik szakasz elején keveredett nézeteltérésbe, mely után a holland alaposan elmondta a véleményét Vettel manővereiről. Lewis Hamilton és Pierre Gasly elismerte, hogy nem volt összhangban az autójával, míg Charles Leclerc nagyon dühös magára az időmérőn elért eredménye miatt.

F1: a Mercedes az első sorban Kínában – Bottasé a pole

Valtteri Bottas szerezte meg a pole pozíciót a Kínai Nagydíj időmérőjén Sanghajban, a mercedeses első sort Lewis Hamilton tette teljessé a második helyen. Az „ezüstnyilakat" a két Ferrari Sebastian Vettel, Charles Leclerc sorrendben követi, míg az 5–6. helyen a két Red Bull zárt Max Verstappen, Pierre Gasly felállásban.

A Mercedes az időmérőt is behúzta Sanghajban, Bottasé a pole

Valtteri Bottas nyerte meg a Kínai Nagydíj időmérőjét, így a Mercedes finn versenyzője indulhat a pole pozícióból a Formula–1 történelmének 1000. futamán. Bottas mögött a csapattársa, Lewis Hamilton végzett, a harmadik helyen Sebastian Vettel zárta a sanghaji kvalifikációt.

F1: Bottas az élen a 3. edzésen, Albon hatalmasat bukott

Valtteri Bottas végzett az élen a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzésén. A Mercedes versenyzője közel négy tizedmásodperccel volt gyorsabb a második helyen végző Sebastian Vettelnél. Harmadikként Charles Leclerc zárta a piros zászlóval véget érő tréninget. Az utolsó edzés Alexander Albon miatt sikerült kicsivel rövidebbre, a thaiföldi versenyző az utolsó percekben törte össze nagyon csúnyán a Toro Rossóját a célegyenesben.

F1: Hamilton egyelőre szenved; a Red Bull az időmérőn javulhat

Meglehetősen közel volt egymáshoz a három élcsapat a Kínai Nagydíj pénteki napján, azonban abban a Mercedes és a Red Bull is egyetért, hogy jelenleg a Ferrari számít a favoritnak. A német gárdának ráadásul az első szárnyán is változtatni kell, miközben Lewis Hamilton elmondta, egyelőre szenved az autóban Sanghajban. Max Verstappen eközben a gumikra panaszkodott, de Christian Horner örömmel osztotta meg, hogy az időmérőn ők is magasabb fokozatba kapcsolhatnak, az edzéseken mutatott tempójuk pedig Charles Leclerc-t is meglepte.

F1: ezúttal a Mercedes első szárnya szabálytalan, cserélni kell

Javában zajlik az 1000. Formula–1-es Nagydíj Kínában, az első szabadedzésen a Ferrari, a másodikon a Mercedes bizonyult a leggyorsabbnak. Nagyon úgy fest, hogy hiába érte el Valtteri Bottas a nap eddigi legjobb idejét a második tréningen, a finn Mercedesének első szárnya nem volt szabályos.

F1: a Ferrari továbbra is Vettelt favorizálja, de változhat a helyzet

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto elmagyarázta, miért részesítik továbbra is előnyben Sebastian Vettelt, és beszélt arról is, miként változhat a csapaton belüli sorrend az idény előrehaladtával.

F1: Bottas és a Mercedes vette át a vezetést Sanghajban

Valtteri Bottas elsőségével ért véget a Kínai Nagydíj második szabadedzése. A Mercedes versenyzője minimálisan, 0.027 másodperccel volt gyorsabb a második helyen végző Sebastian Vettelnél. A harmadik pozícióban Max Verstappen (Red Bull) zárta a második tréninget Sanghajban.