A Lokomotive Leipzig kreatív megoldással próbál túljutni az anyagi nehézségeken (Fotó: AFP)

 

A koronavírus-járvány miatt szünetelnek a bajnokságok, s ez a kisebb klubokra különösen nagy hatást gyakorol, hiszen a meccsnapi bevételek fontos részét képezik a költségvetésnek. Nincs ez másként Németországban sem, ahol a negyedik ligában szereplő 1. FC Lokomotive Leipzig kreatív megoldást talált a pénzügyi nehézségek enyhítésére.

A lipcsei csapat május nyolcadikára meghirdetett egy eseményt egy „láthatatlan” ellenféllel szemben, és elektronikus belépőket kezdett el árulni. Az e-jegyek egységesen egy euróba kerülnek – a klub célja a március 19-én indított kampánnyal az, hogy összegyűjtsön 120 ezer eurót, amit az egyesület fenntartására fordítana. 

„Lesz élő közvetítés a stadionból, felkapcsoljuk a reflektorokat, a rádiós kommentátoraink dolgozni fognak. Egyelőre többet nem árulhatok el – mondta a titokzatos eseménnyel kapcsolatban a Lokomotive Leipzig sajtósa a BBC-nek. – Az összeget a klub üzemeltetésére használjuk fel: van háromszáz utánpótlás-játékosunk, fizetnünk kell a dolgozókat és a létesítményeket is fenn kell tartanunk.”

A Lokomotive Leipzig átlagos meccsnapi bevétele egyébként 30 ezer euró (mérkőzésenként átlagosan 3 ezer nézővel), ennek a négyszeresét gyűjtené össze a klub az elektronikus belépők értékesítésével – a tervezett 120 ezerből már 100 ezer elkelt. A 120 ezer szimbolikus a klub történetében: ennyi néző látogatott ki 1987-ben a Bordeaux elleni hazai KEK-elődöntőre. A lipcseiek bejutottak a döntőbe, ahol az Ajaxtól kaptak ki 1–0-ra – az amszterdamiak gólját Marco van Basten szerezte.

A jelenleg negyedosztályú lipcsei csapat nyerte az első német bajnokságot 1903-ban, még VfB Leipzig néven. Az 1960-as évektől kezdve a 80-as évekig többször szerepelt a nemzetközi porondon is.