F1: Gasly legjobb napja; a Ferrari-pilóták nem vállalják magukra a felelősséget

F1: Gasly legjobb napja; a Ferrari-pilóták nem vállalják magukra a felelősséget

Tilos a hozzászólásban linket elhelyezni. Ez alól kivétel az online videó-közvetítések linkjei, és hivatalos sportszövetségek linkjei. A szabály megszegése végleges tiltást, és a felhasználó összes hozzászólásának törlését vonja maga után. Bármilyen moderációval kapcsolatos kérdése, észrevétele van, elérhet minket a [email protected] e-mail címen.
Rendezés:
G u r u
G u r u2019. 11. 18. 16:03

ftoti Én is így gondolom, de akkor az első safety carnál felengedték Kubiczát egy kör hátrányra, és a másodiknál fel kellett volna engedni a mezőnyre, nem? Igen ám, de akkor nem maradt volna idő az újraindításra... Bár nem ismerem az idevonatkozó szabályokat.

ShowMAN
ShowMAN2019. 11. 18. 15:15

RoxiMaxiAntiKommunista: De az biztos,hogy te aztán nagymester vagy ezen a téren. Mellesleg a Monyakói amíg előzgetett nem egy vagy két embert sodort elég meleg szituáció és hasonlóan agresszívan védik pozícióikat ő is beléjük rohanhatott volna már jóval előbb. De valószínű azok átlátták a helyzetet és inkább elengedték és nem azért mert nem tudták volna megnehezíteni a dolgát,hanem értelmetlenül csak egy idióta kockáztatja saját épségét és persze másokét. Az rendben,hogy ez egy verseny de még a versenynek is a sportszerűséget kell képviselni és belátni,hogy hol van a határ amit nem szabad átlépni. Egyébként a Monyakói már Hamiltonnal is eljátszotta amikor az angol előzni akart,hogy cifrázta. Viszont csak feltartani tudta mert végül mégis elhúzott mellette. Az ilyen ember tipúst szoktunk emlegetni, hogy a "KI VAGYOK ÉN TIPÚSUAK" és aztán valóban meg is mutatják. Végül sikerül is nekik és megmutatják ki ők. ( "0")

yoc
yoc2019. 11. 18. 14:24

Vettel nem ismert el egy hibát ami egyértelműen az övé volt. Hamilton elismert egy hibát, ami nem is kifejezetten az övé volt. Albon ugyanis a külső íven kezdte meg a kanyarvételt, majd a kanyar közepe táján be akart vágni belső ívre. Ki hogy látja-értelmezi?

Toto64
Toto642019. 11. 18. 11:18

sómen Először is minimális tisztelet megadása alap! Ha már az egyik csupa nagybetűvel, akkor monacoi minimum! Szemét Albon, kiprovokálta az ütközést!! Hrrrr Eszem megáll sótartókám...

peterszebente
peterszebente2019. 11. 18. 11:00

ShowMAN! Ez jó nagy hülyeség amit írsz. Látszik benne az elfogultság is. "Mivel tudta,hogy eleve HAMILTON sokkal gyorsabb lesz nála az egyenesben akkor mi a fenének erőltette és próbálta vissza tartani. Ha valóban profi versenyzőnek tartja magát inkább visszavett volna és elengedi." Elég unalmas lenne az F1, tovább megyek minden sport unalmas lenne, ha a gyengébb hagyná nyerni az erősebbet! Ezt írtad! Ez a sporttól teljesen idegen. Hol a küzdőszellem? Mindkettőben ott van. A másik esetben is. Mi az hogy a monacoi hibázott? Felment a pumpa Vettelnél, egész évben sokkal jobb volt nála a monacoi, csak a csapat utasításai miatt van ilyen kevés pontja, ha Őt támogatták volna, akkor jóval előrébb tartana most. Vettel, Bottas? Valóban jó pilóták, de idén mindkettő tudása alatt versenyzett. Akkor most jók vagy mégsem? és a többiek?

ftoti
ftoti2019. 11. 18. 10:32

G u r u: elképzelhető, hogy Kubica már az első SC esetén is két kör hátrányban volt.

ShowMAN
ShowMAN2019. 11. 18. 09:58

Azért van ezekben a balesetekben egy kis csavar is. Mindkét eset nem egészen olyan egyszerű mint amilyennek látszik. Erre lehet azt mondani,hogy nem egészen az aminek látszik. HAMILTON sportszerűsége és nagyvonalúsága egyértelmű és igazi sportemberre utal. De és itt a csavar a történetben! Mit mondott a thai versenyző: "Alexander Albon is elmesélte az estet a saját szempontjából. A thaiföldi versenyző szerint Hamiltonnak nem szabadott volna ekkora kockázatot vállalnia a középső szektorban, hiszen legkésőbb a célegyenes végén úgyis könnyedén el tudott volna menni mellette." Egyszerűen beismerte ,hogy HAMILTON sokkal gyorsabb volt nála és simán elment volna az egyenesben. Ezzel beismerte,hogy gyakorlatilag ő erőszakolta ki a balesetet. Csak úgy gondoljon bele valaki, hogy halad egy jobb kezes kereszteződés felé és tudja,hogy neki van előnye a másikkal szemben aki figyelmetlen és ő szinte érezte,hogy jön valaki. Ennek ellenére bele rongyol a kereszteződésbe. ( MI van ha neki szintén van egy érkező a másik irányból?) Úgy,hogy a jobb kéz szabály nem jogosít fel egyértelműen, hogy bele rohanjak a kereszteződésbe. Ha nem is egészen, de a logikát követve hasonló a helyzet a thai versenyzővel szemben is. Mivel tudta,hogy eleve HAMILTON sokkal gyorsabb lesz nála az egyenesben akkor mi a fenének erőltette és próbálta vissza tartani. Ha valóban profi versenyzőnek tartja magát inkább visszavett volna és elengedi . De ez a thai egy második Monyakói és majd jövőre már ráakar nőni a holland fejére és ez lesz a veszte a Vörös Tehénnek is mint amit a Ferrari számára jelent a Monyakói. Két olyan versenyző akik nem tisztelnek semmit és senkit és ez nem azt jelenti, hogy nem volna szabad számukra a versenyzés,hanem azt, hogy ésszel kellene hajtaniuk. Ennek a két eszeveszettnek a kontárkodása előbb utóbb tragédiába fog torkolni. Nem tudják felfogni, hogy hiába ülnek a legjobb autókba azokat még uralni és ésszel kell hajtani. Ezzel nem akarom sem Vettel,sem HAMILTON hibázásának értékét csökkenteni , de értelmes hozzá állással ez a két baleset elkerülhető lett volna. Vettel még mindig messze sokkal érettebb és jobb pilóta mint a Monyakói. Az talán egyértelmű és biztos,hogy a Ferrarinak döntenie kell,hogy melyiktől válik meg. Bár ha a Monyakói mellett döntenek egy jó időre végleg le kell mondaniuk a VB címről és megfelelő csapattársat se fognak számára találni. ( Főleg ha az illető hasonló felfogású lesz mint a Monyakói , aki túl hamar szeretne a nyeregbe ülni a megfelelő képesség nélkül.) A tahi szinte a COPY CAT és szerintem egyikből se lesz VB cím nyertese. / Megjegyzem annak ellenére tartom Vettel-t jobbnak, hogy soha nem tartozott a kedvenceim közé de most ő van szerintem a legjobb három pilóta egyike. Hamilton-Vettel-Bottas a sorrend nálam. /

Trendőr
Trendőr2019. 11. 18. 08:58

Az idei szezont két részre bontanám: Az első fele dögunalom, hatalmas Merci dominanciával, Hami abban a periódusban meg is nyerte a VB-t. A szezon második fele kb. az osztrák nagydíjról viszont parádésra sikeredett, nagyon sok jó, fordulatos versennyel. Ehhez kellett a Red Bull és a Ferrari felzárkózása, a kiszámíthatatlansági faktor (lásd az interlagosi nagydíjon pl.Bottas kocsijának elromlása vagy a Ferrari kiütése) és a több akció a pályán, ez utóbbi köszönhető az említett csapatok felzárkózásának. Nagyon jó lenne ezeket átmenteni a következő teljes szezonra.

dilettans
dilettans2019. 11. 18. 08:44

Mivel a lényegi dolgok már hosszú hónapokkal ezelőtt eldőltek, lassan mérleget lehet vonni erről az évről, a jövő évi várakozásokat is figyelembe véve. Nem volt ez rossz szezon, sok olyan remek verseny volt, mint ez a mostani. Nem tudjuk, hogy ki hogyan gondolkozott a fejlesztéseket illetően, de az látszik, hogy mig a szezon első részében valamivel jobb volt a Merci a második részben - főleg a Ferrari - közel kerültek, egyes versenyeken jobb autókat állitottak ki a vetélytársak, ezen a versenyen pld. az RBR. Ami a jövő évre nézve biztató. Ami biztos: aki világbajnok akar lenni annak - továbbra is - Hamiltont kellene legyőzni. Erre reálisan négy pilóta pályázhat. A csapattárs aki - sajnos - most sem tudta a lépést tartani az angollal, a két Ferrari és Verstappen. Az olaszoknak azonban ki kell jelölni egy első számu pilótát, különben semmi esélyük sem lesz, ezt ez a verseny is bizonyitotta. Az ezt megelőző husz évben tudták a dolgukat, a mezőny akkori egyik top pilótája mellett volt egy másik, közepes - néha még gyengébb - és az sikerre is vezetett. Ha jövőre tovább csépelik egymást semmi esélyük az angol ellen. A hollandnak már most kitünő autója van, reméljük jövőre még jobb lesz, én inkább benne látom a potenciális kihivót. Gyors, agressziv, semmit nem tisztelő fajta, ezekre tulajdonságokra nagy szüksége lesz, mert Hamilton, páratlan sikerei ellenére, egyáltalán nem kelti a jóllakott, nyugdijazás előtt álló szuperbajnok benyomását. Gyanitom, addig nem gyugszik, mig minden rekordját el nem veszi Schumachernek, én nem nagyon látom, hogy a visszavonulásán gondolkozna, mint ahogy egy a kulisszák mögé belátó nagy tekintélyű megmondó ezt sejtetni engedi. Szóval kezdődhetne már a 2020-as szezon...

G u r u
G u r u2019. 11. 18. 08:43

Sőt, bár semleges nézőként tulajdonképpen örülnöm kellene neki, de az is érthetetlen, hogy a második safety car esetében, hogy lehet, hogy a 66. körös kettős Ferrari baleset, és ne felejtsük el, hogy Stroll leállást követően 3 körön belül újraindították a versenyt, annak ellenére, hogy Kubica ha jól láttam itt már újra körhátrányban volt. Simán azt gondoltam (a sérült autók számát tekintve ), hogy a mezőny a safety car mögött érkezik majd a célba, Hamilton meg megszívja a második kerékcseréjét. Egyébként még mielőtt elfogultsággal vádolna bárki, szeretem Hamiltont, jó versenyzőnek tartom, aki tegnap is mindent megtett, sőt korrekt módon azonnal elismerte az Albonnal szembeni hibáját is, pedig, ha a Vettel-Leclerc összeérés versenybaleset volt, akkor sztem ezt is lehetett volna annak minősíteni.

G u r u
G u r u2019. 11. 18. 08:26

Azért az elgondolkodtató, hogy min múlik az az F1-ben, hogy pl. egy tegnapi utolsó körös Hamilton-Albon esetnél a borítékolható versenybírói döntést még a pódium előtt meghozzanak a bírók (nem megfosztva egy kis versenyzőt az első pódiumra kerülés élményétől) , továbbá, hogy mit büntetnek 5 másodperces, és mit 10 másodperces stb. büntetéssel... Úgy gondolom, hogy ha Hamilton volt a vétkes, akkor bűnhődjön kb ugyanolyan mértékben (vagy, legalább a büntetőpontok miatt, jobban), mint akinek a legnagyobb kárt okozta. Már egy 7 másodperces büntetéssel is ki lehetett volna szorítani az első 10-ből Hamiltont (ráadásul a pontok sem hiányoztak volna nála, maximum a csaknem makulátlan életmű statisztikája romlott volna minimális mértékben).

Gildeferran
Gildeferran2019. 11. 18. 00:11

Vettelnek nem volt elég a hely. Rajta kívűl mindenki másnak az lett volna.