A BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. – mint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviseletében eljáró lebonyolító szervezet – kötelezettségvállaló nyilatkozatot tett 200 millió forintos támogatási szerződés megkötésére. Így megkezdődhet az a projekt is, melynek eredményeként a „143 millió forintos fa pálya” egy fém vázszerkezetre rögzített sátorfedést kaphat. A megvalósítás tervezett helyszíne a Kőbányai Bringapark.

A kormány egyúttal határozott arról, hogy 100 millió forint forrást biztosít az MKSZ-nek egy kelet-magyarországi és egy nyugat-magyarországi „kis” velodrom előkészítésére is. Az MKSZ feladata a leendő két regionális kerékpárosközpontnak megfelelő helyszínek meghatározása, az alkalmas ingatlanok felkutatása, megvalósíthatósági tanulmány és hatástanulmány elkészítése június 30-ig.

A hatástanulmányok és helyszínvizsgálatok ismeretében augusztus 31-ig kell elkészíteni azt az előterjesztést a kormány részére, amely már a kerékpáros-edzőcsarnokok megvalósításáról, a helyszínek pontos megjelöléséről, valamint az engedélyes és kiviteli tervek forrásigényéről, ütemezéséről és a felelősök bemutatásáról fog szólni. Ennek eredményeként reálisan 2019-ben indulhatnak meg a tényleges beruházási projektek.

A kormány ezenkívül egy 2018 és 2022 között előkészítendő komplex városfejlesztési program részeként forrásokat rendel – többek között – az új Budapesti Velodrom előkészítéséhez. A kommüniké leszögezi, bár a közbeszerzési értesítőben megjelent felhívás az óbudai gázgyár területén megvalósítandó velodrom előkészítésére vonatkozott, ám a „várhatóan extrém magas rekultivációs költségek okán” ez a helyszín végig bizonytalan volt.

A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. (KKBK) úgy írta ki a tervezési felhívást, hogy a nyertes tervezőnek szerződéses kötelezettsége adott esetben egy másik ingatlanra vonatkozóan módosítani a terveket, a kormány decemberi döntése értelmében ez valószínűleg Csepel lesz.