Kajak-kenu: új köntösbe öltözött a Maty-éri versenypálya – galéria

Vágólapra másolva!
2019.08.15. 13:41
Címkék
Csütörtökön ünnepélyes keretek között átadták a felújított Maty-éri versenypályát.
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!
A GALÉRIA MEGTEKINTÉSÉHEZ KATTINTSON A KÉPRE!

Miként Schmidt Gábor, a Magyar Kajak-kenu Szövetség elnöke, az augusztus 21-én kezdődő világbajnokság szervezőbizottságának vezetője beszédében hangsúlyozta: a megújult szegedi létesítmény nemcsak a kajak-kenu és az evezős sportot, hanem a szabadidősportot, a helyiek aktív kikapcsolódását is szolgálja.

A protokolláris eseménnyel párhuzamosan a vízen egymást váltva tréningeztek a versenyzők – rekordszámú, 101 ország kajak-kenusai szállnak vízre a vébén –, a magyar küldöttségből elsőként a férfi kenusok és a Nádas Bence, Tótka Sándor, Birkás Balázs, Kuli István összetételű férfi kajak négyes vette birtokba a létesítményt – utóbbi tagjait a szemfüles szurkolók el is kapták egy-egy szelfire.

A majdnem ötmilliárd forintból megvalósuló beruházással a hazai kajak-kenu társadalom régi álma vált valóra: az osztósziget birtokbavételével kétfrontos lett a versenypálya. Eddig egy oldalon tömörültek a nézők, a sportolók, a sajtóközpont, ott zajlott az eredményhirdetés, és ugyanott bicikliztek a versenyzőket a partról kísérő edzők, továbbá innen történt a televíziós közvetítés is, ami rendkívül zsúfolttá tette a helyszínt.

A fejlesztés részeként egy 130 méteres híddal kötötték össze a szárazföldet és az osztószigetet, ezáltal lehetővé vált, hogy a televíziós közvetítés a túloldalra költözzön, és ezután már az edzők is az osztószigeten kerékpároznak.

A híd megépülése mellett a legszembetűnőbb változás, hogy lefedték a felújított főlelátót, amely nappal is impozáns látványt nyújt, és még dekoratívabb, amikor sötétedés után LED-lámpák világítják meg. Ugyancsak a szurkolók kényelmét szolgálja, hogy a korábbinál jóval kevesebbet kell gyalogolniuk a pályára, ahol új utak és parkolóhelyek létesültek.

Jelentősen bővült a létesítmény területe, tágasabbak lettek a versenyzői és a szurkolói zónák, és megújult a pálya infrastruktúrája is – utóbbi magában foglalja az időmérő és indítóberendezéseket, a bójázást és a pálya jelzéseit, valamint a partvédelmet is.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik