A riválisok nem bírták tartani a lépést Sebastian Vettellel (Fotó: Reuters)

„Ez kitűnő eredmény. Az utolsó néhány versenyen nem teljesítettünk túl jól szombaton, így jó ez az eredmény. A kanadai és a valenciai pálya nem igazán fekszik nekünk, szóval remek, hogy megszereztük az első rajtkockát, és a sebességünk is megfelelőnek tűnik" – nyilatkozta az időmérő edzést követően Sebastian Vettel.

KATTINTSON A 2010-ES ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!
KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ

Vettel holnap használja majd először futamon a McLaren által kifejlesztett (és a többiek által lemásolt) F-csatornát, de a német pilóta nem tulajdonít a kelleténél nagyobb jelentőséget ennek.

„Nem gondolnám, hogy olyan nagy lenne a különbség, de azért érezni – értékelt Vettel. – Látható, hogy a McLaren mennyit profitál belőle. Minden körrel jobban beletanulunk a használatába."

Lewis Hamilton, a McLaren-Mercedes pilótája elégedetten konstatálta, hogy a harmadik helyről indulhat a holnapi futamon. A brit versenyző teljesítménye azért is figyelemre méltó, mert a McLaren fő riválisai közül a Ferrari, a Mercedes és a Renault is jelentős fejlesztésekkel érkezett Spanyolországba, míg a wokingiak csak a Brit Nagydíjon rukkolnak ki újításaikkal.

„Nagyon boldog vagyok a harmadik hellyel, nagyon szerencsésnek érzem magam az egész hétvégén. Tudtuk, hogy mindenki más fejlesztéssekkel érkezik, és a szabadedzéseken úgy tűnt, kicsit le vagyunk maradva. Így nagyon óvatos voltam az elvárásokat illetően" – nyilatkozta Hamilton.

„Úgy vélem, érdekes futamra van kilátás holnap. A gumik nagyon fontosak lesznek, remélhetőleg jobban bírják majd a terhelést, mint Kanadában. Nem panaszkodhatok a harmadik hely miatt. A boxkiállások döntőek lesznek, illetve az első kanyar és az első néhány kör is nagyban befolyásolhatja a helyezéseket. Olyan keményen versenyzünk majd, ahogy csak tudunk, hogy megnyerjük a futamot" – jelentette ki a brit világbajnok.

Fernando Alonso dicsérte a Ferrari fejlesztéseit, amelyeknek köszönhetően a negyedik helyet szerezte meg. A hazai közönség előtt szereplő kétszeres világbajnok úgy véli, a fejlesztések nélkül aligha végzett volna ilyen előkelő helyen.

„Boldog vagyok ezzel az eredménnyel. Nagyon sok csapat, köztük a Ferrari is fejlesztésekkel érkezett ide, így fontos volt, hogy bizonyítsuk, képesek vagyunk a legjobb helyezésekért csatázni" – nyilatkozta az időmérő után Alonso. „Úgy vélem, a fejlesztések nélkül nehézséget jelenthetett volna, hogy bejussunk a Q3-ba" – tette hozzá a spanyol.

 
Ön szerint ki nyeri a valenciai Európai Nagydíjat?

Szavazásomat meg akarom írni cikkhozzászólásként (csak bejelentkezett felhasználóknak):

Eredmények állása
 

„Holnap lesz esélyünk arra, hogy a dobogós helyekért küzdjünk, fontos lesz a jó rajt, illetve az, hogy jó stratégiát válasszunk. Nem hibázhatunk, ugyanis a pálya melletti falak megbüntetik a megingásokat" – tekintett a jövőbe a kétszeres világbajnok.

A Mercedes ezzel szemben csalódást keltően szerepelt: Nico Rosberg a 12., Michael Schumacher a 15. helyről indulhat a holnapi futamon. A hétszeres világbajnok szerint gumi- és fékproblémák miatt nem sikerült előrébb végeznie.

„Két oka volt a rossz teljesítménynek. Az egyik, hogy Kanadához hasonlóan problémáink voltak a gumikkal. Ezt csak tetézte, hogy a fékek sem működtek megfelelően" – nyilatkozta az időmérő edzés után Schumacher.

„Biztos vagyok benne, hogy a csapatnál csalódottak. De harcosok vagyunk, küzdünk tovább. Elég régóta vagyunk az F1-ben ahhoz, hogy tudjuk, néha jönnek a hullámvölgyek, amikor nem értesz bizonyos dolgokat" – magyarázta a hétszeres világbajnok.

„Nyilvánvaló, hogy sikerült javítani az autókon. A srácok nagyon keményen és nagyon jól dolgoztak. Csakhogy ez semmit sem ér, ha olyan rajthelyeket szerzünk, amelyeket szereztünk, és ilyen hátulról kell kezdenünk a futamot. Nagyon nehéz délutánra számítok holnap" – tette hozzá a német klasszis.

 FORMULA–1
EURÓPAI NAGYDÍJ, IDŐMÉRŐ EDZÉS
Pilóta Csapat Q1 Q2 Q3
  1.  Vettel Red Bull-Renault 1:38.324 1:38.015 1:37.587
  2.  Webber Red Bull-Renault 1:38.549 1:38.041 1:37.662
  3.  Hamilton McLaren-Mercedes 1:38.697 1:38.158 1:37.969
  4.  Alonso Ferrari 1:38.472 1:38.179 1:38.075
  5.  Massa Ferrari 1:38.657 1:38.046 1:38.127
  6.  Kubica Renault 1:38.132 1:38.062 1:38.137
  7.  Button McLaren-Mercedes 1:38.360 1:38.399 1:38.210
  8.  Hülkenberg Williams-Cosworth 1:38.843 1:38.523 1:38.428
  9.  Barrichello Williams-Cosworth 1:38.449 1:38.326 1:38.428
10.  Petrov Renault 1:39.004 1:38.552 1:38.523
11.  Buemi Toro Rosso-Ferrari 1:39.096 1:38.586  
12.  N. Rosberg Mercedes 1:38.752 1:38.627  
13.  Sutil Force India-Mercedes 1:39.021 1:38.851  
14.  Liuzzi Force India-Mercedes 1:38.969 1:38.884  
15.  M. Schumacher Mercedes 1:38.994 1:39.234  
16.  De la Rosa Sauber-Ferrari 1:39.003 1:39.264  
17.  Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1:39.128 1:39.458  
18.  Kobajasi Sauber-Ferrari 1:39.343    
19.  Trulli Lotus-Cosworth 1:40.658    
20.  Kovalainen Lotus-Cosworth 1:40.882    
21.  Di Grassi Virgin-Cosworth 1:42.086    
22.  Glock Virgin-Cosworth 1:42.140    
23.  Chandhok Hispania-Cosworth 1:42.600    
24.  B. Senna Hispania-Cosworth 1:42.851